Bike Four Peaks '15

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
rossi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 13 september 2004, 09:33
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Is dit goed te doen met een hardtail? Alles kan, natuurlijk, maar vraag is hoe technisch het bergaf gaat.
bip bip2
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 22 december 2010, 15:21

uit verslagen van vorige edities maak ik op dat het zeer zeker te doen is met een hardtail, al is het traject dit jaar helemaal nieuw en dus nog af te wachten. Ik heb zelf de keuze uit hardtail of 100 mm fully ( beide 29er) en kies waarschijnlijk voor de hardtail.

grt,
bip bip2
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Ik heb afgelopen jaar erg genoten van de afdaling met mijn fully. Elke dag bestond uit lange klimmen over niet al te moeilijk terrein en afsluiten een mooie technische afdaling. Dit waren meestal (delen van) bestaande downhill routes.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
rossi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 13 september 2004, 09:33
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Bedankt. Nieuwe fiets is dus geen noodzaak om hieraan deel te nemen. Helaas... ;-)
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

rossi schreef:Bedankt. Nieuwe fiets is dus geen noodzaak om hieraan deel te nemen. Helaas... ;-)
Dat weet moeder de vrouw toch niet...?! :lol:

Ik heb zelf een Idworx hardtail en een Canyon fully met 120mm. Alle twee tussen de 12 en 13 kg dus zal voor het voordeel van afdalen gaan denk ik. Miste in de alpen en dolomieten met de Idworx toch snelheid en wat meer comfort tijdens het dalen.
wulu
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 31 mei 2010, 21:58

Hardtail volstaat voor de B4P hoor, weinig technisch op wat afdalingen na.
De afdaling naar Neukirchen en de Wildkogel trail waren afgelopen editie de meest technische stukken.
Heftig, maar zelfs met een hardtail goed te doen!

Afdalen is net snowboarden of skiën, zorg dat je "locker" bent!
dekster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: wo 8 februari 2012, 13:17
Mijn mountainbike: Cannondale flash carbon

Hardtail natuurlijk. Zo licht mogelijk omhoog op mijn cannondalae flash van 9,5 kg. Volgens mij rijden alle wedstrijdrijders op een hardtail. Met de alpentour trophy zie je niets anders dan hardtails en die etappes waren qua afdalen redelijk hardcore.
Plaats reactie