[ 12 APRIl 2015 ] Aia Hel van Groesbeek

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 9.9SLX 8,8kg

do 18 december 2014, 12:31

iedereen moet de mtb marathoncup Facebook pagina liken,...dan wordt je continu op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen omtrent de inschrijving. Ook registreren bij de cup betekend informatie.
cyclomania
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Canyon AL SLX 7.9

do 18 december 2014, 12:47

schepp schreef:Vorig jaar waren beide cup wedstrijden binnen 2 dagen uitverkocht,..dan weet je dat de mensen die toen te laat waren nu bij opening inschrijving klaar zitten.
Er is toch wel een verschil of je twee dagen de tijd hebt of dat je twee uur de tijd hebt. (of misschien nog wel sneller als de website het had kunnen bijbenen)
Overigens ben ik wel op tijd geweest dus mij hoor je niet klagen...
Nespresso
Extreme Biker
Extreme Biker

do 18 december 2014, 12:52

Gat in de markt, die Nederlandse marathons: hopelijk komen er in de nabije toekomst nog wat meer, dan kan de drukte wellicht een beetje gespreid worden.

En misschien voor de 70km ook een toertocht organiseren met een hogere of geen deelnemerslimiet?
mac79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2010

do 18 december 2014, 12:55

Het blijft altijd lastig om iedereen hierin tevreden te stellen. We hadden niet het idee dat het zo snel zou gaan te meer ook omdat we 250 startplekken meer hadden dan afgelopen jaar welke in 2 dagen was uitverkocht. We kunnen snelle rijders voortrekken dan zijn de langzame boos en vice versa. Als we meer deelnemers toe laten gaat dit ten koste van de kwaliteit denken we ivm drukte op het parcours en bij oversteekplaatsen. Het is ruim van te voren gecommuniceerd dus als je te laat bent is dat uiteindelijk wel je eigen schuld. Als je niet op de site kon komen 2 uur lang is dat natuurlijk heel vervelend maar het is 850 man wel gelukt dus het is niet zo dat het niemand lukte.

Uit de ervaring van vorig blijkt overigens ook dat er in de loop van tijd ook weer veel startbewijzen te koop komen omdat mensen toch niet kunnen de 12e. Dus hou facebook en de fora in de gaten om alsnog een bewijs van iemand over te nemen. Overigens zijn er dit jaar zeer veel startplekken niet af gehaald wat ons zeer verbaasde gezien alle drukte.

Kortom : Leuk als je er bij bent , minder leuk als het nu nog niet is gelukt maar waarschijnlijk komen er nog wel weer plaatsen te koop op diverse plaatsen van mensen die toch niet kunnen. Wij gaan in ieder geval super ons best doen om er weer een mooi evenement van te maken !!
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Specialized Epic expert 2018!

do 18 december 2014, 13:10

Nespresso schreef:Gat in de markt, die Nederlandse marathons: hopelijk komen er in de nabije toekomst nog wat meer, dan kan de drukte wellicht een beetje gespreid worden.

En misschien voor de 70km ook een toertocht organiseren met een hogere of geen deelnemerslimiet?

Ik ben van mening dat als je dit schrijft je het niet helemaal snapt! Toertochten zijn er zat, ik schrijf mij hier juist voor in vanwege het wedstrijd element, het gaat mij dus niet alleen maar om km's maken!! Daarbij zou er dan voor een toertocht een apart parcours geregeld moeten worden of zou je die ook 2 rondes op hetzelfde parcours willen laten rijden, niet leuk voor de wedstrijd rijders en zeker niet voor toerrijders die dan gaan klagen dat er wordt ingehaald! :-{
Nespresso
Extreme Biker
Extreme Biker

do 18 december 2014, 13:16

Ik zeg ook niet dat een toertocht en een marathon op hetzelfde tijdstip moeten plaatsvinden. Juist niet naar mijn idee, om zo de wedstrijd te ontlasten. Als ik er de uitslagenlijst van afgelopen editie op nasla, dan kan ik me voorstellen dat er een aantal deelnemers ook een toertochtvariant hadden kunnen/willen rijden.
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

do 18 december 2014, 13:39

Wel jammer dat er blijkbaar zo veel startbewijzen zijn blijven liggen vorig jaar, het was toch prima weer? Goed, het overkomt iedereen wel eens dat je toch niet blijkt te kunnen, ziek bent of echt geen zin hebt in een modderbad maar meestal kun je dan in ieder geval nog je inschrijving aanbieden.

Ben benieuwd hoe het straks bij de Montferlandmarathon gaat. Vorig jaar kon je tot op de laatste dag nog inschrijven. Maar toen was ie nog nieuw, geen onderdeel van de Cup (al valt het totaal aantal cupdeelnemers tov het totaal aantal deelnemers ook vaak wel weer mee) en geen lange afstand.
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker

do 18 december 2014, 14:30

Ik denk dat je er als de kippen bij moet zijn! :D Die lange afstand maakt 'm voor veel bikers stukken aantrekkelijker. En de mensen die 'm vorig jaar hebben gereden, waren over het algemeen heel positief over de organisatie en het parcours. Dat spreekt zich rond. En dat zal allicht invloed hebben op het aantal deelnemers! Ik hoop wel dat het deze keer iets minder warm is, man, ik ontplofte zowat!
cyclomania
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Canyon AL SLX 7.9

do 18 december 2014, 14:53

mac79 schreef:Kortom : Leuk als je er bij bent , minder leuk als het nu nog niet is gelukt maar waarschijnlijk komen er nog wel weer plaatsen te koop op diverse plaatsen van mensen die toch niet kunnen. Wij gaan in ieder geval super ons best doen om er weer een mooi evenement van te maken !!
Daar gaat het toch om!
Tuupje
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: heeft spleetogen

do 18 december 2014, 17:23

Nespresso schreef:Ik zeg ook niet dat een toertocht en een marathon op hetzelfde tijdstip moeten plaatsvinden. Juist niet naar mijn idee, om zo de wedstrijd te ontlasten. Als ik er de uitslagenlijst van afgelopen editie op nasla, dan kan ik me voorstellen dat er een aantal deelnemers ook een toertochtvariant hadden kunnen/willen rijden.
Staat die uitslagen lijst nog ergens? Kan 'm zo gauw niet vinden...
Gloster
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Trek Superfly FS 7 2015
Contacteer:

do 18 december 2014, 17:30

Uitslagen van dit jaar staan hier:
http://www.racetimereurope.nl/uitslagen ... cetimer_eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat is het verschil tussen onwetendheid en onverschilligheid?
Ik weet het niet en het kan me ook niet schelen!
Tuupje
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: heeft spleetogen

do 18 december 2014, 17:45

thanks!
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 9.9SLX 8,8kg

do 18 december 2014, 22:07

Er is toch wel een verschil of je twee dagen de tijd hebt of dat je twee uur de tijd hebt. (of misschien nog wel sneller als de website het had kunnen bijbenen)
Overigens ben ik wel op tijd geweest dus mij hoor je niet klagen...[/quote]

Dit had ook niemand verwacht. Er zijn zelfs 250 startbewijzen meer dan vorig jaar. De verwachting was weer een dag of 2. Blijkt nogmaals dat marathon (de 100+ km) enorm populair is en nog steeds aan populariteit wint.

Het aantal marathons in Nederland groeit ook elk jaar. Het oplossen van het probleem populariteit is vrij lastig lijkt mij. Ook de toerrijders vinden het wedstrijd element blijkbaar zeer aansprekend. Een getimed toertocht in aanvulling op de wedstrijd zou wellicht een oplossing kunnen zijn, maar vraagt natuurlijk wel enorm veel van een organisatie.
Maffeco
Mtb fanaat
Mtb fanaat

do 18 december 2014, 23:08

Kwam er gelukkig door en heb er al zin in!
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

do 18 december 2014, 23:27

Ik heb me gister ingeschreven en was op tijd. Geld betaald maar nog geen bevestiging.....en nu????
Pathologisch Mountainbiker
Plaats reactie