13-09-2014 Vulkanbike Eifel Marathon - Daun

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
29errules
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 435
Lid geworden op: do 26 januari 2012, 21:19

Jep wij ook morgen die kant op. Weer is top
Bij start iets fris maar droog....
Succez ieder en vooral plezier op feest morgenavond
kaatje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 25 mei 2008, 05:12
Mijn mountainbike: specialized
Contacteer:

beste allemaal,

weet iemand precies het adres? is dat dit adres:
leopoldstabe 5 in daun?
ik kan verder niets vinden.
en gaat er nog iemand meer zaterdag vanuit oss die kant op?

groetjes Kaat
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Gewoon naar Daun rijden... is niet zo groot, en start en finish zijn op de Marktplaats...eea zal goed aangegeven zijn.
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

kaatje schreef:beste allemaal,

weet iemand precies het adres? is dat dit adres:
leopoldstabe 5 in daun?
ik kan verder niets vinden.
en gaat er nog iemand meer zaterdag vanuit oss die kant op?

groetjes Kaat
Niet vanuit Oss maar wel vanuit Helmond op zaterdag :-q
kaatje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 25 mei 2008, 05:12
Mijn mountainbike: specialized
Contacteer:

had eigenlijk nog een vraagje heb alleen bevestiging gehad dat ik betaald heb maar verder niets klopt dat of?
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Net mijn start nummer gehaald, als je bent ingeschreven is alleen je naam volgende om je nummer op te halen.
Pasta was ook lekker!
kaatje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 25 mei 2008, 05:12
Mijn mountainbike: specialized
Contacteer:

oke thx, s6 allemaal ben benieuwd hoelang ik erover doe in waimes belgische ardennen heb ik een gemiddelde van 12,5 13 eerste keer dat ik deze ga rijden. als ik dat hier ook heb ben ik keilaat binnen , maar ja we zullen zien
29errules
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 435
Lid geworden op: do 26 januari 2012, 21:19

Zo das mooi weer hier geweest. Terug in 4.10
Mooi weer wel bewolkt. Opvallend veel dames/vrouwen! Gezellig
Nu bier.....
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Hier ook heerlijk gefietst, mijn eerste 85km met 200hm in 4.25 uur. Het viel mij eerlijk gezegd heel erg mee, heb genoten en dat het iets kouder was maakte met fietsen niets uit!!
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

Fijn gereden maar het was wel een lange snelweg.Het weer was prima om te fietsen maar minder voor de mensen langs de kant.Verder alles prima geregeld,top.
Markoz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 1 juni 2014, 21:19
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL RS1

Heel wat anders dan de Ardennen! Stuk minder technisch, de kilometers trapten lekker weg. Mijn eerste 100km tocht, binnen in 6 uur en 11 minuten (5u43 min zonder verzorgingsposten). Doel was niet een snelle tijd neerzetten, maar enkel de tocht uit rijden.

Runkeeper gaf overigens 2751 hoogtemeters aan in plaats van door de organisatie beloofde 2300 hoogtemeters?

Al met al een goed georganiseerde tocht. Bewegwijzering duidelijk en alle oversteken/kruispunten waren goed bemand door de Duitse (vrijwillige) brandweer?!

Weet iemand wie die fietsen gewonnen heeft die verloot werden?
bip bip2
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 22 december 2010, 15:21

Inderdaad, totaal niet te vergelijken met de Ardense raids maar toch ook wel eens leuk om 100 km met een avs van boven de 20 km/h af te werken. De garmin gaf iets meer dan 2100 hm aan, 4u38 min. onderweg geweest waar ik best tevreden mee ben.
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Ook hier weer terug van een topweekendje in de Vulkaneifel...ingeschreven voor de Ultra, maar richting het eind niet de goede benen, en dus een stukje afgekort. Ik was nog in de veronderstelling dat ik net voor de 4e pauze wel ergens een afsplitsing naar de 85 km zou krijgen, maar helaas hadden de ultra rijders al een extra lus aan het begin gedaan...daardoor was het laatste stuk gelijk. Uiteindelijk 81km met 2000 Hoogtemeters :-) en papperige beentjes...aan de finish lekker een hamburger, en na een paar happen getrakteerd op een wespensteek in mijn tong..pfff

De tocht was goed georganiseerd, enorm veel vrijwilligers die alles in goede banen hebben geleid. Ondanks dat de tocht over het algemeen niet super technisch was, zaten er toch wel tricky stukken in... aardig wat fietsers zien glijden en vallen. Bv. na de 2e pauze, een afdaling met losse stenen en geulen...maar ook ergens in het bos een soort singletrack bergop met aardig wat wortels... 2 man onderuit zien gaan. Het stukje trailpark was ook fun, en lekker technisch. Wat ze weg mogen laten zijn de extreem steile weiland klimmen...die hakten er wel in, en zijn ook niet bijster interessant.

Volgend jaar weer van de partij !
Laatst gewijzigd door Francois op ma 15 september 2014, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
sintesibiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: di 3 mei 2011, 11:07
Mijn mountainbike: Trek 8500 650B

Dat waren een paar mooie dagen in de Eifel! Vrijdag al een stuk van 40 km gereden met 1000 hm (rustig aan, als voorbereiding), en zaterdag de 100 km! Kwam na 4 1/2 uur over de finish, ging erg lekker.

Stuk minder technisch dan de RDHF, maar het is ook weleens leuk de kilometerteller geregeld boven de 40 km/u te zien staan! En op zo'n snelheid wordt het vanzelf weer moeilijk genoeg! Laatste stuk door Daun was leuk, zat in een pelotonnetje met een man of zes, dus nog volop sprinten tot de finish. Mafkezen, het ging om P110 ofzo :lol:

Die grasklimmen waren inderdaad behoorlijk zwaar. Maar ik vind dat zoiets wel een beetje bij een mtb-marathon hoort hoor, afzien is juist mooi toch?
Riesch
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 22 oktober 2006, 20:22
Mijn mountainbike: BMC Agonist

Het was een tof rondje zaterdag!

Ik heb de 85km gedaan die dankzij de goede ondergrond goed te verteren waren eigenlijk.
Het groepje waarin ik zat pakten rond de 70km een verkeerde afslag waardoor we toch een paar minuten verloren hebben. Uiteindelijk 4.06 gedaan over de 85km.

Wat ik echt erg kan waarderen zijn de brandweerlieden en andere hulpverleners die massaal de boel veilig houden op de punten waar het nodig is. Dit is echt top!
Plaats reactie