13-09-2014 Vulkanbike Eifel Marathon - Daun

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Speedy G.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 215
Lid geworden op: wo 7 maart 2012, 17:39
Mijn mountainbike: Scott Scale 40 XXL 2012 & project X - Santa Cruz Tallboy XXL carbon 2013

Zijn de versies van de vorige keer maar ik denk niet dat ze die ooit veranderd hebben.
Verleden jaar kwam het alleszins perfect overeen met mijn gereden route.
De Ultra heb ik ook wel ergens liggen ja.

En vermoedelijk ook MAKKELIJK te vinden op Garmin Connect.
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Ik ga 'm ff zoeken...anders PB ik je wel ;-)
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Gevonden op Garmin Connect...thx voor de tip !
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Speedy G. schreef:Zijn de versies van de vorige keer maar ik denk niet dat ze die ooit veranderd hebben.
Verleden jaar kwam het alleszins perfect overeen met mijn gereden route.
De Ultra heb ik ook wel ergens liggen ja.

En vermoedelijk ook MAKKELIJK te vinden op Garmin Connect.

Voor komend jaar zou er zo maar eens wat kunnen veranderen,.... :winkie:
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

...ach we kunnen altijd nog de pijlen volgen :D
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Speedy G.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 215
Lid geworden op: wo 7 maart 2012, 17:39
Mijn mountainbike: Scott Scale 40 XXL 2012 & project X - Santa Cruz Tallboy XXL carbon 2013

schepp schreef: Voor komend jaar zou er zo maar eens wat kunnen veranderen,.... :winkie:
Weet jij iets wat wij nog niet weten???? :~

Anyway, net mail ontvangen van de organisatie dat alles in orde is met mijn betaling en mijn "zimmer frei" is ook net geboekt.
Nu alleen nog hopen dat het dit weer blijft en het wordt een toppertje dit jaar.
Als we onderweg niets meemaken natuurlijk. :oops:
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Speedy G. schreef:
schepp schreef: Voor komend jaar zou er zo maar eens wat kunnen veranderen,.... :winkie:
Weet jij iets wat wij nog niet weten???? :~

Anyway, net mail ontvangen van de organisatie dat alles in orde is met mijn betaling en mijn "zimmer frei" is ook net geboekt.
Nu alleen nog hopen dat het dit weer blijft en het wordt een toppertje dit jaar.
Als we onderweg niets meemaken natuurlijk. :oops:

Wie weet :),....
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Ik heb net antwoord op mijn vraag gekregen of er ook GPX bestanden beschikbaar zijn. Deze mogen ze blijkbaar niet vrijgeven. ("GPS Daten dürfen wir leider nicht hergeben - die Strecke ist aber super ausgeschildert.")

Je krijgt verder ook geen inschrijving of documenten toegestuurd voor de start...je moet een kopie van je betaling / bankafschrift meenemen als je je startnummer gaat halen. ("Einfach die Überweisung (Bankinfo) mitbringen und dann klappt alles.")
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Speedy G.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 215
Lid geworden op: wo 7 maart 2012, 17:39
Mijn mountainbike: Scott Scale 40 XXL 2012 & project X - Santa Cruz Tallboy XXL carbon 2013

schepp schreef:
Wie weet :),....
Nu worden we toch wel nieuwsgierig maar we zullen eerst deze editie maar eens proberen te overleven. :winkie:
ermo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 4 mei 2003, 09:18
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Carbon '11

schepp, kun je een indicatie geven van de gemiddelde snelheid / technische staat van het parcours voor redelijk ervaren mountainbikers op de ultra afstand? We zijn er in het voorjaar geweest en hebben toen 75/1800 gereden daar hebben we toen 8 uur over gedaan (wel nog wat zoektijd ivm slechte gpx track).
shit happens when you are NOT biking
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

ermo schreef:schepp, kun je een indicatie geven van de gemiddelde snelheid / technische staat van het parcours voor redelijk ervaren mountainbikers op de ultra afstand? We zijn er in het voorjaar geweest en hebben toen 75/1800 gereden daar hebben we toen 8 uur over gedaan (wel nog wat zoektijd ivm slechte gpx track).

Technisch gezien is het geen moeilijke marathon. Veel breede paden. Afdalingen zijn ook nergens technisch en moeilijk. Qua klimmen is het lastig in te schatten. Het zijn korte klims, nergens meer dan 100HM achter elkaar, maar wel vaak veel korte klims achter elkaar. Het is dus niet zoals in het Sauerland soms een paar kilometer klimmen en dan weer lang afdalen. 2300 HM in 100km is niet veel maar door de hoge snelheid wel zwaar :winkie:

De winnaar reed vorig jaar onder natte omstandigheden 27 gemiddeld, 3u40m. Deze editie zal droog verlopen dus dat zal enorm schelen in de zwaarte. Het is overigens lastig in te schatten hoe dit parcours voor jullie zal zijn want de term redelijk ervaren mtbers is voor ieder anders te interpreteren :winkie: Heel veel zal afhangen of je de marathon echt als wedstrijd rijdt en zo snel mogelijke tijd wil neerzetten (lees 4u maximaal afzien) of je de marathon rijdt op toer tempo om gewoon te genieten van 100km fietsen en het halen van de afstand het doel is (is voor velen ook heel pittig ). Als je het voorjaar er 8u over 75km hebt gedaan dan gok ik het laatste :wink: De langzaamste rijder reed vorig jaar overigens 7u31m over de 100km
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Ik had 'm op de agenda staan maar ga er vanaf zien. Het past bij nader inzien onvoldoende in mijn voorbereiding voor de Amsterdam marathon (draven, niet mtb'en :wink: ). Ik wil nog een keer een 30km doen en dat moet dan eigenlijk volgend weekend.

Voor wie er heen gaat en zich nog moet inschrijven. Als je mijn startnummer wil overnemen kan dat tegen de speciale forumprijs van 25 euro (kostprijs 36). Stuur maar een pm.

Heb ik tot slot nog een vraag. Is deze route buiten de marathon om volledig toegankelijk? In dat geval wil ik 'm later in het seizoen toch nog eens proberen. Er is na afloop vast wel een gps track beschikbaar.

EDIT

Startbewijs verkocht.
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Ik ben er bijna klaar voor. Auto is schoon en afgetankt, fietsen zijn schoon en afgesteld. Nog 1 nachtje slapen en dan gaan wij naar Schalkenmehren voor een lang weekend, morgenavond startnummers halen in Daun, pasta eten en even wat drinken. Dan zaterdag de 85 km rijden en mijn vrouw gaat voor de 38 km, heb er zin in!!!
Zondag nog een klein ritje doen en dan maandag weer naar huis. Hierbij schijnt het weer ook nog eens lekker mee te werken!!

Afbeelding
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

In het steakhouse in Daun kan je echt geweldige steak eten!
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Hier ook alles klaar...morgenochtend nog even werken :-( en dan vertrekken we naar Gunderath - Park Eifel... ingeschreven met een vriend voor de 100km...Lekker bike weertje wordt het :-)
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Plaats reactie