7-6-2014 WFM Marathon in Montferland 70km met 1200hm

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Ghizz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 16:12

Ronald V schreef:Startpositie is niet zo zeer het punt denk ik. Niet licentiehouders zouden toegelaten moeten worden in hetzelfde klassement / uitslag. Zo is het ook in het buitenland, en zo zou ik het graag zien.
Ik snap je punt volledig! Maar dit is voor mij toch een van de weinige redenen waarom ik toch nog een licentie heb genomen hoor.. Puur om in de marathons vanuit het eerste (of 2e) startvak te kunnen/mogen starten.
Dit scheelt een heleboel gevaarlijke situaties!! (zo te lezen is dit in groesbeek helaas niet het geval en hebben ze 1 groot startvak)
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Ghizz schreef:
Ronald V schreef:Startpositie is niet zo zeer het punt denk ik. Niet licentiehouders zouden toegelaten moeten worden in hetzelfde klassement / uitslag. Zo is het ook in het buitenland, en zo zou ik het graag zien.
Ik snap je punt volledig! Maar dit is voor mij toch een van de weinige redenen waarom ik toch nog een licentie heb genomen hoor.. Puur om in de marathons vanuit het eerste (of 2e) startvak te kunnen/mogen starten.
Dit scheelt een heleboel gevaarlijke situaties!! (zo te lezen is dit in groesbeek helaas niet het geval en hebben ze 1 groot startvak)

In Groesbeek zetten ze wel de snelle jongens vooraan,..maar dit zijn niet per definitie licentierijders. Ook rijders die bovenin geëindigd zijn in de marathon cup komen voorin.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

SymenGT schreef:Interessant om te lezen dat het introduceren van een nieuwe marathon zoveel los maakt in de community. Ik houd jullie op de hoogte als er meer informatie beschikbaar is. Eerst maar eens voldoende vrijwilligers organiseren om het tot een succes te maken!
Mag ik er van uit gaan dat jij mede in de organisatie zit?
Misschien is deze (http://nl.mylaps.com/evenementen/uitsla ... n/Tot.html) wel aardig. Het is het NK strandrace (dus KNWU) en toch een overall klassement.
Zoiets zou dan misschien ook bij jullie marathon toch mogelijk moeten zijn, of mis ik toch nog iets?
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
SymenGT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 13 september 2009, 22:01
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper 29er Marathon 2014, Specialized Tarmac SL4 PRO UI2 2012
Contacteer:

@Fred, ik zit niet in de organisatie. Maar onze club zal de vrijwilligers leveren om dit evenemnt te organiseren. Ik zal dit topic even doorgeven aan de echte organisatie, misschien kunnen ze wat met jullie feedforward :-q
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

SymenGT schreef:@Fred, ik zit niet in de organisatie. Maar onze club zal de vrijwilligers leveren om dit evenemnt te organiseren. Ik zal dit topic even doorgeven aan de echte organisatie, misschien kunnen ze wat met jullie feedforward :-q

Zou mooi zijn,..ik denk dat er een hoop blije mensen en deelnemers extra zullen bij komen als men net als in Amerongen,Groesbeek, Hondsrug etc de marathonrijders zonder licentie zullen toelaten.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Ik postte het al in een ander topic waar t even over deze marathon ging, maar hierbij nog even waar het echt thuis hoort:

Het staat (nu) ook zo op hun website: http://www.wielerfestivalmontferland.nl ... b-marathon" onclick="window.open(this.href);return false;

"Deelname aan de MTB-marathon staat open voor iedereen. Naast de KNWU-licentiehouders zal er een startvak zijn voor een open klasse, waar elke mountainbiker met een deugdelijke fiets en harde schaalhelm zich voor in kan schrijven."

Nog wel even geduld hebben, want nog geen info over/mogelijkheid tot inschrijven.
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Positief nieuws, goed voor de sport als dat op zo'n manier opgelost kan worden.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
blondie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 11 april 2011, 10:43

Nespresso schreef:Nog wel even geduld hebben, want nog geen info over/mogelijkheid tot inschrijven.
Als ik op de site kijk, krijg ik de indruk dat inschrijven op de dag zelf is. Vraag me af of dit een goed idee is aangezien de massale belangstelling in de Nederlandse marathon (Groesbeek, Amerongen)

"Inschrijving, start en finish zijn bij het Stadsplein in 's-Heerenberg, waar veel leuke activiteiten zijn tijdens en na de tocht!"
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

blondie schreef:Als ik op de site kijk, krijg ik de indruk dat inschrijven op de dag zelf is.
Lijkt me meer een standaard formulering. Afhalen van startnummer op basis van voorinschrijving valt daar dan ook onder. Maar we gaan het zien. Hoe dan ook; goed nieuws. Deze staat in mijn agenda...
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Top!! Ik was al een beetje op de hoogte,...maar ik ben nu zelfs enigzins verbaasd dat er bij een KNWU gelieerd event gestart kan worden zonder zelfs een basislicentie. Het kan dus toch !!! :-q

Ik ben blij met weer een leuke wedstrijd erbij !!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

schepp schreef:Top!! Ik was al een beetje op de hoogte,...maar ik ben nu zelfs enigzins verbaasd dat er bij een KNWU gelieerd event gestart kan worden zonder zelfs een basislicentie. Het kan dus toch !!! :-q

Ik ben blij met weer een leuke wedstrijd erbij !!
+1, kan het bijna niet geloven dat het toch mogelijk blijkt te zijn. Zou het "zeuren/schoppen/klagen/bashen" volgens enkelen dan toch geholpen hebben?
Weekje voor Willingen even een (trainings)marathon erbij blij mee. Kan altijd nog een derde ronde voor mezelf rijden.......
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
wulu
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 31 mei 2010, 21:58

Netjes, alleen jammer dat ik die dag net uit Oostenrijk (Bike 4 Peaks) terug kom.
Maar super dat de organisatie dit voor elkaar heeft gekregen, dit is voor de marathon rijders zonder licentie weer een wedstrijd in, jawel, Nederland!

@ Fred: Ik zie het niet als bashen/zeuren/schoppen, maar als feedback vanuit de marathon hoek! Zoeken naar mogelijkheden en oplossingen leidt naar een mooie breedtesport! :-q
Nielsefiets
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 810
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 18:37
Mijn mountainbike: Just a Surly Krampus black Ops

Is de startdatum van de voorinschrijving al bekend?
Resist much, obey little.
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Misschien ben ik dan weer een krent mare ..Wa kost da?
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Nielsefiets schreef:Is de startdatum van de voorinschrijving al bekend?
Ja,..hier ook benieuwd. Gelijk inschrijven zodra het kan. Lijkt mij een mooie wedstrijd in een mooie omgeving
Plaats reactie