7-6-2014 WFM Marathon in Montferland 70km met 1200hm

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
steentje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 12 mei 2014, 12:34
Mijn mountainbike: Cannondale 29er

Funklasse tot 40
Funklasse 40+
Ook een idee ?
Betaal toch ook volledige inschrijving , duus ?? Half de fun !
Titanbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 278
Lid geworden op: di 16 februari 2010, 17:19

Als ik het goed begrijp kan ik op de dag zelf inschrijven, als ik al basislid ben van de knwu betaal ik dan 25-8=17 euro? En kom ik dan in het startvak van de knwu te staan?
Grt Edwin
http://www.xprezz-mtbracingteam" onclick="window.open(this.href);return false;
LWBMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: za 11 februari 2012, 17:04

Heb net de mail ontvangen, startnummer halen vanaf 11:30 ....maar iemand een idee wat een redelijke tijd is en dan niet zo vroeg.... 2 uur van de zon genieten kan ook na afloop....
groet,

Laurens
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

LWBMTB schreef:Heb net de mail ontvangen, startnummer halen vanaf 11:30 ....maar iemand een idee wat een redelijke tijd is en dan niet zo vroeg.... 2 uur van de zon genieten kan ook na afloop....
In die 2 uur kan je het hele rondje toch mooi verkennen? Staat ook vanaf, dus later kan zonder problemen en men hoop zo dat niet iedereen om 12:40u er staat.
Uurtje voor de start ter plekke is voor mij min of meer de norm.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
12-07-1988
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: di 27 maart 2012, 22:57
Mijn mountainbike: Specialized stumpjumper 29'er

Ik vind die categorieën die ze aanhouden voor de prijzen ook vreemd. Ze houden bij de start licentiecategorieen aan, maar bij de prijzen niet? Dus als amateur rijdt je tegen de elite??
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

12-07-1988 schreef:Ik vind die categorieën die ze aanhouden voor de prijzen ook vreemd. Ze houden bij de start licentiecategorieen aan, maar bij de prijzen niet? Dus als amateur rijdt je tegen de elite??

Dat is bij duitse en belgische marathons ook zo hoor. Licentie zeg niets over sterkte van de rijders. Ik kan je verzekeren dat er zeker bij de 40+ veel niet licentie rijders in de top 10 staan. Een scheiding tussen niet licentie en licentie kan ook. Bij de funklasse zie ik overigens nooit een scheiding op leeftijd. Voor mij jammer als 40+ :winkie:
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Ik heb er zin in!!!! :D
SymenGT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 13 september 2009, 22:01
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper 29er Marathon 2014, Specialized Tarmac SL4 PRO UI2 2012
Contacteer:

Bevoorading is in handen van sportvoedingwebshop.nl :bier:

Het goede weer is ook aanwezig, het gaat een hete top marathon worden 8) veel plezier allemaal!
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

Het was warm...!
Kon na een te snelle start de snelheid er niet meer inhouden. Tweede helft van de 2e ronde ging het weer redelijk. Nu alleen de uitslag nog; is die ergens online te vinden?
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

't Was een prachtig rondje, uitstekend georganiseerd... voor herhaling vatbaar :-q

Ik reed vanaf de start met een behoorlijk hoge hartslag. en dat terwijl ik rustig was gestart (iedereen kwam langsvliegen :o ). vanaf halverwege de eerste ronde kon ik flink wat te-hard-starters inhalen.
ik kon vrij goed 't tempo vasthouden, en heb volgens mij in de 2e ronde maar een minuut of 2 verval.
netto 3:08, maar heb een paar keer stilgestaan (ben een paar x 1 vd 2 bidonnen verloren, en kon gelukkig sportdrank bijvullen bij de verversing :-q ).

perfecte training voor Amerongen, 't was lang geleden dat ik zo intensief heb getrapt.
Laatst gewijzigd door Dreezz op za 7 juni 2014, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Rowan1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: di 24 mei 2011, 17:14

Ook net thuis, ik vond het een mooie tocht! Behoorlijk afzien door de temperaturen maar toch heerlijk gefietst! Ben de uitslag ook nog niet gekomen to0n, even wachten denk ik nog...

Als iemand trouwens een link vind met foto's van de tocht, graag op het forum zetten. Heb een hoop fotografen gespot onderweg, altijd leuk om jezelf terug te zien :)
Gebruikersavatar
Retep87
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1168
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:13
Mijn mountainbike: BMC FS02/ragley piglet II/On One Inbred

-Tof parcours, heel gevarieerd en gedoseerd, met hele toffe stukken erin
-Prima weertje erbij
-Bevoorradingen goed voor elkaar! Qua eten, maar ook de vrijwilligers waren super enthousiast!
-Leuke ambiance op het plein

Eigenlijk niks negatiefs te zeggen! Petje (helm) af voor de organisatie en vrijwilligers.
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Retep87 schreef:-Tof parcours, heel gevarieerd en gedoseerd, met hele toffe stukken erin
-Prima weertje erbij
-Bevoorradingen goed voor elkaar! Qua eten, maar ook de vrijwilligers waren super enthousiast!
-Leuke ambiance op het plein

Eigenlijk niks negatiefs te zeggen! Petje (helm) af voor de organisatie en vrijwilligers.
+1

Genoten vandaag met een heerlijk biertje als afsluiter op het terras!!
Gebruikersavatar
Roderbike
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 15 december 2013, 16:26
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel / Cube Reaction GTC SL 29"
Contacteer:

De uitslagen:

http://nl.mylaps.com/evenementen/uitsla ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Zeker erg goed georganiseerd !! Ik reed helaas wel 1 keer verkeerd onder het rood witte lint door dat hoog hing en volgens mij een hoop anderen ook. Dit was het enige smetje van vandaag :) voor mij dan. Koste me 3 minuten. Ik was overigens veel te hard gestart doordat we achter de licentierijders startte. 1 ste ronde gemiddeld maar 8 slagen onder mn max,..man met de hamer wel een kilometer of 30 in zn ogen gekeken.

Verzorging, sfeer, vrijwilligers, rondje,..verkeersregelaars allemaal top!! Volgend jaar komt er ook een 100+ km begreep ik !! Volgend jaar weer, en dan wel iets rustiger starten. Wat een heerlijke snelle afdalingen trouwens :)
Plaats reactie