Raid des Hautes Fagnes (Malmédy) - 22/06/2014

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
exocet103
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 533
Lid geworden op: vr 24 november 2006, 00:13
Mijn mountainbike: Merida Ninenty Six 2016
Contacteer:

@Lowie, gaan we wat van deze stukken verkennen tijdens de Transardennen?
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

lowie schreef: foto 2 : daar komen we naar beneden, en 't is wreed steil, steiler dan zo lijkt - daar gaan er vooral van de 65 weer een deel in hun broek knijpen :~
Dat geloof ik meteen :D
Je kunt je dan wel afvragen of dit zo geschikt is voor in een wedstrijdmarathon met massaal deelnemersveld. Zo'n stukje is waarschijnlijk vragen om opstoppingen en dan is het meteen een stuk minder leuk :~
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

exocet103 schreef:@Lowie, gaan we wat van deze stukken verkennen tijdens de Transardennen?
die stukken zitten er niet in, maar de TA is één aaneenschakeling van zulke trails :-q
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

nielsvo schreef: Je kunt je dan wel afvragen of dit zo geschikt is voor in een wedstrijdmarathon met massaal deelnemersveld. Zo'n stukje is waarschijnlijk vragen om opstoppingen en dan is het meteen een stuk minder leuk :~
Dat traject zit een 10-tal kilometer voorbij Reinhardstein in het parcours. Deelnemersveld ligt dan al verspreid.
En 't is nu net dat soort paadjes wat de RDHF de RDHF maakt hé !
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

nielsvo schreef:
lowie schreef: foto 2 : daar komen we naar beneden, en 't is wreed steil, steiler dan zo lijkt - daar gaan er vooral van de 65 weer een deel in hun broek knijpen :~
Dat geloof ik meteen :D
Je kunt je dan wel afvragen of dit zo geschikt is voor in een wedstrijdmarathon met massaal deelnemersveld. Zo'n stukje is waarschijnlijk vragen om opstoppingen en dan is het meteen een stuk minder leuk :~
Ik heb Malmedy 2 x gereden in barre omstandigheden. Ik vind het parcours niet geschikt voor een wedstrijd. te veel opstoppingen, hele stukken lopen langs het water over rotsen en veel gevaarlijke afdalingen als het zo nat en modderig is als de afgelopen jaren. Ik heb nooit het gevoel gehad te racen tegen anderen. Ook dat stuk over de flonders kost veel tijd als je langzame deelnemers voor je hebt. Ik sla deze voortaan over als wedstrijd. Om lekker te toeren kom ik zeker wel terug.

Omgeving is verder super.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Zijn er weer bij dit jaar!!! Gaan deze keer voor de 90.... :tong :tong
Gebruikersavatar
Brabobiking
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 199
Lid geworden op: do 7 juli 2011, 19:57
Mijn mountainbike: Is een Spanjaard.

Is het wedstrijd element geen bijzaak voor de meeste deelnemers?
Voor mij althans wel, dat neemt niet weg dat ik zeker wel van door rijden houd :tong
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Het parcours is in een definitieve vorm gegoten.
Vorige zondag heb ik de laatste verkenningen gedaan om de juiste gegevens te hebben. Moet alles nog even verwerken.
Hier en daar nog kleine discussies over de staat van het parcours (welke strook we er al dan niet inlaten afhankelijk van de weersomstandigheden >> maar dit jaar is het GOED weer :bounce: )

De eerste 25 km voor alle afstanden liggen wel vast en hier alvast een kleine foto-impressie met wat commentaren :

eerste 25 km
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

Wordt een mooie tocht zo te zien, en pittig!! Veld zal goed uit elkaar getrokken zijn voordat de eerste 25km voorbij zijn. 900hm op 25km en klimmetjes van 30% is een flinke uitdaging :-q
Gebruikersavatar
Brabobiking
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 199
Lid geworden op: do 7 juli 2011, 19:57
Mijn mountainbike: Is een Spanjaard.

Na zulke foto's kan ik bijna niet wachten :-q
Tijntje
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: do 3 september 2009, 17:50

@ lowie,
ik heb me ingeschreven maar ik zie mezelf niet terug in de deelnemerslijst.
zou je dat eens kunnen nakijken voor mij?
Martijn Haaijer uit beverwijk.
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Tijntje schreef:@ lowie,
ik heb me ingeschreven maar ik zie mezelf niet terug in de deelnemerslijst.
zou je dat eens kunnen nakijken voor mij?
Martijn Haaijer uit beverwijk.
Je komt pas op de lijst als het geld bij de organisatie is aangekomen. Kan soms wel wat dagen duren.
Gebruikersavatar
Tuupje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 959
Lid geworden op: za 7 november 2009, 23:54
Mijn mountainbike: heeft spleetogen

Ik denk dat afgelopen weekend de nodige betalingen verwerkt zijn, en de deelnemerslijsten up to date zijn... :-q
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

FREE TRACKS :

Eindelijk zijn de gps-tracks die we vrijgeven klaar.
In grote lijnen volgen zij het RDHF-wedstrijd-parcours, en dus ook het overgrote deel van de paden.
De trajecten waar we over privaat domein gaan werden er uit gehaald.
Aardigheid voor de 67 km : de laatste 4 kms die vorig jaar werden voorbehouden voor de lange afstanden, heb ik voor jullie ook in de korte track gestoken.
Voor wie de RDHF nog niet kent : er zitten wel degelijk trajecten bij die voor bikers met onvoldoende technische bagage niet ongevaarlijk zijn. Ken je eigen grenzen en zet je ego aan de kant !

afstanden en hoogtemeters :
66 km - 1920 hms
87 km - 2275 hms
110 km - 2840 hms

Waarom doen we dit ?
Op deze manier hopen we dat deze tracks gebruikt worden om te proeven van het RDHF-parcours en de buitengewone pracht van één van de wildste natuurgebieden van België. En dat zowel vóór als na de RDHF.
Al te dikwijls wordt het wedstrijd-parcours nagereden zonder rekening te houden met privaat eigendommen.
Zo werden in het verleden (en ook weer dit jaar) om deze reden vergunningen geweigerd.

Waarom deze tracks via email aanvragen ?
Iedereen die een RDHF-track aanvraagt krijgt een bijhorend tekstje .
Daarin wordt o.a. gevraagd om deze tracks niet online te zetten.

>>> lowiemarien@telenet.be
Tijntje
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: do 3 september 2009, 17:50

@lowie kan je reageren op mijn vraag?
Plaats reactie