[6 april 2014]Marathon in Groesbeek (Opening Sforz-Cup)

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
R.D.N
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: za 23 juli 2011, 23:49
Mijn mountainbike: Merida Big Nine Team carbon 2016 XX1

wok schreef::lol: nope, net zo lang.
Allemaal lange mensen hier :lol:
zolang je nog kan lullen,gewoon door trappen......
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

mac79 schreef:Maar papiertjes die al in je zakken hebben gezeten met vulling kun je gewoon weer leeg terug in diezelfde zak stoppen lijkt me.
Klopt. Al kan ik er niet voor instaan dat dit altijd lukt. Soms heb ik het idee dat ik alles perfect heb terug gestopt en floept er toch nog een flard oid weg. Deze keer is het me, geloof ik, niet overkomen. Perfect schoon gaat niet lukken. Maar kapotte binnenbanden 'floepen' niet uit je jasje...
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
Gebruikersavatar
blondie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 11 april 2011, 10:43

Eindelijk weer wat energie gevonden om ook een reactie te geven, na de 105 km te hebben gereden.. Allereerst een vette pluim voor mtbgelderlandzuid, eerste marathon en alles strak geregeld, geen kinderziektes opgemerkt (voor wat betreft de 105km).

Dit was mijn eerste officiële marathon en die is goed bevallen. Had er een beetje schrik voor omdat er van alle kanten werd gezegd dat het behoorlijk zwaar zou worden. Gelukkig waren de weergoden goed gezind en zorgde voor een perfect parkoers. Erg blij dat je als -eerder omschreven toerder- ook een kans krijgt om aan zo iets mee te doen. Na het eerste rondje had ik iets van het valt allemaal eigenlijk wel mee, totdat er op 1,5 ronde kramp begon op te spelen. Gelukkig lukte het me om door te blijven gaan. Om de kramp beperkt te houden de klim na het houten bruggetje gelijk onderaan gaan lopen (rekening houdend met andere). Alles voor de rest perfect gegaan, kleding, drinken, voeding: niks te veel, niks te weinig. Paar keer last gehad van haperende voorderrie, niet heel erg, maar wel frustrerend om de met veel moeite ingehaalde concurrenten weer voorbij te zien gaan.
Het lastigste vond ik nog om tussen de bidonnetjes te slalommen. Doordat ik in februari een bidon in niet gezien had, twee vervelende blessures opgelopen, waardoor mijn voorbereiding niet optimaal was. Voor de zekerheid had ik mijn 1-liter-bidon woensdag nog even getest en de boutjes nog even nagedraaid. Geen overbodige actie blijkt.

Na 5uur, 45min en 49sec: erg moe maar zeer voldaan.

Nog even een vraagje wat de (onofficiele) regel is over hoe te gedragen bij opstoppingen. Sluit je achter in de rij aan of duik je in een gat dat je denkt te zien?
De eerste optie lijkt me wel zo fair. Maar als er of meerdere personen 10sec na jou wel in dat gat duiken, ben de voorsprong op hun kwijt plus loop je zelf nog meer oponthoud op.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Was wat mij betreft meer dan geslaagd. Dit natuurlijk al vanwege het feit dat ik weer voor het eerst in 10 maanden een marathon kon rijden en dat goed gelukt is.
Parcours wat mij betreft het mooiste dat ik qua marathons in Nederland gereden heb. Biedt veel en veel meer dan een BCC (kijk maar eens naar gem. snelheid winnaar).
Voldoende afwisseling met snelle passages en ook wat meer technische afdalingen. Kort en fel klimwerk (langste klimwerk max 50 meter), maar toch uiteindelijk een sloper.
Onderweg wel gerealiseerd dat we extreem mazzel hebben gehad qua omstandigheden. Stel dat je deze marathon na 2 weken regenperiode had moeten rijden. Dan denk ik zeker zo'n 20% langer onderweg. Bewegwijzering, oversteeks etc. goed geregeld.
Wat mij betreft een verdient deze marathon een vaste plek op de kalender.
ik heb me in ieder geval meer dan prima vermaakt (zie ook verslag op mijn site http://t.co/xS7Cs54EHf).
Dank aan organisatie voor deze wedstrijd en ook vele andere rijders die blij waren dat ik er weer was.(En voorlopig ook niet van me af zijn)
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

als het een week had geregend, was het echt een hel geweest. dan waren die trekkerpaden heul zwaar geworden, dus dat was echt mazzel.

Over de start, ik dacht ook vooraan te mogen starten maar toen ik dus op mn gemakje eens naar de start hobbelde bleek dat toch niet, dus ergens achteraan gaan staan.. Uiteindelijk kost dat wel een paar minuten,
Maar ik moet zeggen dat het heel erg meeviel kwa opstoppingen. tuurlijk kon je de eerste 10 a 15 km niet overal je eigen tempo rijden. maar echt langer dan paar sek heb ik nergens stil gestaan.

waar ik me vooral over verbaasde is dat ik na 70 km echt maar 1200 hoogtemeters had gereden.. die voelde namelijk als 2400... wat een killer klims, een aantal kende ik al van de XC wedstrijden in groesbeek..

Al met al een dikke pluim voor de Orga. Die hebben echt een hoop werk verzet! Hopelijk krijgt dit een mooi vervolg..
SBTElite
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: zo 2 augustus 2009, 17:49

Afdeling gevonden voorwerpen.

Ik heb vlak voor de finish net voor de laatste steile klim een oranje windbreker bodywarmer gevonden met de tekst ORANJEWOUD. Hij is van het merk Hunter.
Wie o wie is hem kwijt??
Graag een PBtje.
mac79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 26 december 2007, 21:38
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2010

SBTElite schreef:Afdeling gevonden voorwerpen.

Ik heb vlak voor de finish net voor de laatste steile klim een oranje windbreker bodywarmer gevonden met de tekst ORANJEWOUD. Hij is van het merk Hunter.
Wie o wie is hem kwijt??
Graag een PBtje.
Voor zover ik weet zijn er alleen 2 zonnebrillen afgegeven waarvan er 1 is afgehaald. Dus 1 bril wacht nog op zijn eigenaar.
SBTElite
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: zo 2 augustus 2009, 17:49

Klopt want hij ligt hier bij ons gewassen en wel
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Misschien wat late reactie maar kan iemand mij vertellen of ik de uitslag, mijn eindtijd, nog ergens terug kan vinden?? :~
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Hier? http://www.mtbgelderlandzuid.nl/uitslagen-2/

Diep respect trouwens voor mevrouw Gerrie van de Berg-Tijssen (halve marathon)..
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Nespresso schreef:Hier? http://www.mtbgelderlandzuid.nl/uitslagen-2/

Diep respect trouwens voor mevrouw Gerrie van de Berg-Tijssen (halve marathon)..

Thanks!!!! :-q
mac79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 26 december 2007, 21:38
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2010

Het duurt nog even maar zet zondag 12 april 2015 maar in je agenda voor de 2e editie van de Aia Hel van Groesbeek !!
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Ik ben er zeker bij !!
Gebruikersavatar
Keetoo
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1094
Lid geworden op: di 12 december 2006, 13:25
Mijn mountainbike: een hele garage vol

ik ook, wel al vroeg in het seizoen. nu maar hopen op een zachte droge winter ;-)
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Keetoo schreef:ik ook, wel al vroeg in het seizoen. nu maar hopen op een zachte droge winter ;-)

Mooi toch :) heb je tenminste een doel om voor te trainen in de winter :-q
Plaats reactie