08 - 10 2022 - MTB Marathon Ermelo

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
VWV ATB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: do 1 augustus 2013, 11:11

‘Veluws Taaiste’ marathon 100 km

De MTB-marathonliefhebber kiest voor de 100 kilometer van de Veluwse WielerVereniging..
Een speciale tocht, die we alleen in oktober aanbieden. In 2022 doen we dit voor de negende keer.
De afgelopen jaren groeide de belangstelling voor deze tocht snel.

De marathon organiseren we op 8 oktober. Starten kan tussen 08:00 en 09:00.
LET OP: Deze tocht wordt ook in 2022 alleen op GPS aangeboden en voorinschrijving is noodzakelijk.

Startlocatie: ‘De Muzenhof’, Leuvenumseweg 66, 3852 AS Ermelo
Inschrijven: https://www.fietssport.nl/toertochten/53673
Er is voldoende parkeergelegenheid.

Volg de aanwijzingen van de parkeerbegeleiders.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Mensen ervaring hiermee en die iets kunnen zeggen over de 100km route van afgelopen jaren?
Heb er wel oren naar!
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Rayb81 schreef: wo 28 september 2022, 22:02 Mensen ervaring hiermee en die iets kunnen zeggen over de 100km route van afgelopen jaren?
Heb er wel oren naar!
https://ridewithgps.com/routes/37594496

Dat is de route die op de site van Vwv Ermelo zelf staat.

Voor mij een thuiswedstrijd, ik fiets samen met de vrouw de 45km en in november de 60km als alles goed gaat :-q
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Dennis17e schreef: wo 28 september 2022, 22:23
Rayb81 schreef: wo 28 september 2022, 22:02 Mensen ervaring hiermee en die iets kunnen zeggen over de 100km route van afgelopen jaren?
Heb er wel oren naar!
https://ridewithgps.com/routes/37594496

Dat is de route die op de site van Vwv Ermelo zelf staat.

Voor mij een thuiswedstrijd, ik fiets samen met de vrouw de 45km en in november de 60km als alles goed gaat :-q
Ze hebben die zandbak langs de snelweg aardig uitgediept als ik het hoogteprofiel zo bekijk
mtbmorron
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 5 januari 2011, 00:33
Mijn mountainbike: specialized s-works

Is dus precies dezelfde route als vorig jaar! :~
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Is de geplaatste GPX niet zoals gezegd de route van vorig jaar en dat de nieuwe GPX pas beschikbaar komt na inschrijving ofzo?
mtbmorron
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 5 januari 2011, 00:33
Mijn mountainbike: specialized s-works

Rayb81 schreef: do 29 september 2022, 15:54 Is de geplaatste GPX niet zoals gezegd de route van vorig jaar en dat de nieuwe GPX pas beschikbaar komt na inschrijving ofzo?
Ik hoop het wel
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Dit is de route die op de site van VWV Ermelo zelf staat als je de link van de route volgt.
Wat is er erg aan dat een route hetzelfde is? Zo zijn er jaarlijks meerder toertochten toch die elk jaar nagenoeg hetzelfde zijn?

https://www.vwv-ermelo.nl/toertochten/m ... t-oktober/
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Dus eigenlijk kun je gewoon de GPS alvast van de site halen en zonder te betalen de route rijden wanneer je wilt?
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Zoals je bij bijna elke toertocht gewoon naar het startpunt kan rijden en de mensen en bordjes kan volgen om zo mee te rijden.

Ik denk dat je zelfs nog gebruik kan maken van de rustpunten als je je best doet maar ik heb nog een beetje vertrouwen in de nornen en waarden van de meeste mensen :tong
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
mtbmorron
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 5 januari 2011, 00:33
Mijn mountainbike: specialized s-works

Dennis17e schreef: do 29 september 2022, 19:47 Zoals je bij bijna elke toertocht gewoon naar het startpunt kan rijden en de mensen en bordjes kan volgen om zo mee te rijden.

Ik denk dat je zelfs nog gebruik kan maken van de rustpunten als je je best doet maar ik heb nog een beetje vertrouwen in de nornen en waarden van de meeste mensen :tong
Vorig jaar was de route zozo!

Maar ik gok dat ze een andere route hebben
Als zoals hierboven beschreven zal het niet zo zijn dat je de gps zo al kan krijgen!

Er zijn altijd zwartrijders bij toertochten of mensen die halfweg de route oppakken en later betalen! Maar voor die paar euro zwart te rijden🤔

Iig bij goed weer tot volgende week!
VWV ATB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: do 1 augustus 2013, 11:11

Rayb81 schreef: do 29 september 2022, 18:37 Dus eigenlijk kun je gewoon de GPS alvast van de site halen en zonder te betalen de route rijden wanneer je wilt?
Dat kan zeker maar als je de route niet op 8 oktober rijdt mis je wel datgene wat zo'n tocht georganiseerd rijden zo speciaal maakt.
VWV ATB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: do 1 augustus 2013, 11:11

Dennis17e schreef: do 29 september 2022, 19:47 Zoals je bij bijna elke toertocht gewoon naar het startpunt kan rijden en de mensen en bordjes kan volgen om zo mee te rijden.

Ik denk dat je zelfs nog gebruik kan maken van de rustpunten als je je best doet maar ik heb nog een beetje vertrouwen in de nornen en waarden van de meeste mensen :tong
Wij (de organisatie van deze tocht) hebben er ook alle vertrouwen in dat iedereen die de marathon op 8 oktober gaat fietsen zich (voorafgaand aan de tocht!) inschrijft.

Bij deze dus ook de oproep aan iedereen die dit bericht leest: Schrijf je in en pak die 100km gewoon even mee.
VWV ATB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: do 1 augustus 2013, 11:11

mtbmorron schreef: vr 30 september 2022, 22:40
Vorig jaar was de route zozo!

Maar ik gok dat ze een andere route hebben
Als zoals hierboven beschreven zal het niet zo zijn dat je de gps zo al kan krijgen!

Er zijn altijd zwartrijders bij toertochten of mensen die halfweg de route oppakken en later betalen! Maar voor die paar euro zwart te rijden🤔

Iig bij goed weer tot volgende week!
Als je tips hebt voor het nog aantrekkelijker maken van de route dan houden wij ons zeker aanbevolen. Die tips mag je ook na afloop van de marathon met ons delen.
VWV ATB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: do 1 augustus 2013, 11:11

Als er iemand iets met de organisatie van deze tocht wil delen: Wij horen het graag! 💪🚴‍♂️
Plaats reactie