24-03-2013 - wageningen|Bergrace Specialized MTB Events 2013

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Plaats reactie
burrie
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: do 13 januari 2011, 17:42

Afbeelding
Specialized en de Stichting van Berg tot Berg race slaan in 2013 de handen ineen om voor gepassioneerde mountainbikers 4 unieke wedstrijden te organiseren.

De sfeervolle en familiaire Bergrace mountainbike events staan bekend om de uitdagende parkoersen in de Nederlandse bossen.
Het laagdrempelige karakter maakt het mogelijk voor de recreatieve en professionele mountainbikers gezamenlijk een prestatie te leveren op schitterende locaties. Zo krijgen beginnende wedstrijdrijders de kans zich te meten met de professionals. Juist dit unieke concept maakt de Specialized Bergrace Mountainbike Events geschikt voor iedereen.

Ook dit jaar zijn weer de historische parkoersen in Wageningen en Lunteren van de partij, is er in Oosterbeek een Estafette wedstrijd en voor het najaar wordt er zelfs een Veluwe Rally wedstrijd in Otterlo gepland. Vernieuwend en innovatief. Hans Burgersdijk (Bergrace): “Met gepaste trots kunnen wij berichten dat Specialized de nieuwe hoofdsponsor is van de Bergrace MTB Events in 2013. Een perfecte combinatie omdat beide organisaties gaan voor kwaliteit van hun producten, werken met passie en de MTB sport willen stimuleren in de breedte”.

Specialized heeft een lange historie in de mountainbikesport en is ook ruim vertegenwoordigd in de sport met een Specialized Factory Racing Team in de World Cup’s en landelijke talententeams op verschillende niveau’s.

Om de mountainbike sport nog meer ondersteuning te geven, heeft Specialized gekozen voor een duurzame samenwerking met De stichting van Berg tot Berg race. Deze samenwerking heeft geresulteerd in vier prachtige evenementen die gedurende het gehele mountainbikeseizoen georganiseerd zullen worden, te beginnen met de wedstrijd op 24 maart in Wageningen. Peter Kraaijvanger (Specialized): “Specialized wil voor deze gepassioneerde fietsers graag "the brand of choice zijn". Dit omdat Specialized over innovatief technologisch hoogwaardige producten beschikt die een werkelijk voordeel bieden voor de rijder of rijdster”.

Specialized Bicycles is opgericht in 1974 door fietsers voor fietsers. Het Specialized hoofdkwartier is gevestigd in Morgan Hill Californië. Het doel van Specialized is om technische hoogwaardige en functionele producten te maken die meer rendement opleveren en daardoor het fietsplezier vergroten.

Bergrace Specialized Mountainbike Events 2013 kalender:
1. 24 maart Wageningen (75-105 en 180 min.)
2. 2 juni Oosterbeek (Estafette over 6-4-2 uur en solo wedstrijden over de zelfde tijdsduur)*
3. 23 juni Lunteren (Open NK 75-105 en 150)
4. Najaar Otterlo (Veluwe Rally)*

* Dit jaar een vernieuwing in het programma met een innovatief Estafette en Rally concept.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door burrie op do 14 maart 2013, 15:06, 2 keer totaal gewijzigd.
mtb-peter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 296
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 17:43
Mijn mountainbike: Heeft 2 wielen

Weer een mooi programma :-q
Heb me weer ingeschreven voor de 180 min. Wageningen en er weer veel zin in :winkie:
En super dat er geen licentie meer nodig is ( al was dat vorig jaar ook perfect geregeld )
Baal alleen dat ik 23/06 er niet bij zijn kan :(
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
S-Wapse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 21:38
Mijn mountainbike: Giant XTC 29 Composite 0

Heb mij ook ingeschreven voor de 180 min bij de niet licentie houders. Nu nog even een beetje duurtrainen. Is carpoolen vanuit het Noorden misschien nog een idee ?
mtb-peter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 296
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 17:43
Mijn mountainbike: Heeft 2 wielen

S-Wapse schreef:Heb mij ook ingeschreven voor de 180 min bij de niet licentie houders. Nu nog even een beetje duurtrainen. Is carpoolen vanuit het Noorden misschien nog een idee ?
Denk dat het wel een goed idee is, jij komt uit omgeving Appelscha?
Woon zelf in Drachten
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
S-Wapse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 21:38
Mijn mountainbike: Giant XTC 29 Composite 0

Wapse vlak bij Diever, misschien gaan er nog wel meer die kant uit.
Heb Speedfreak ( ook Drachten )laatst gesproken en die wilde volgens mij ook gaan. Heb hem al een sms gedaan dat ik ook ga. Maar nog geen reaktie.
S-Wapse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 21:38
Mijn mountainbike: Giant XTC 29 Composite 0

Heb begrepen dat speedfreak niet kan.
scott-tiel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: di 22 juni 2010, 22:12
Mijn mountainbike: KLEIN adroit race (2001) SCOTT scale 20 (2010)

ingeschreven voor de 180 !!
2013 rider Duchenne Heroes www.riding4life.nl
fury
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: di 12 januari 2010, 15:11

Hier ga ik zeker een kijkje nemen hoe dat alles in z'n werk gaat :-)
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

de laatste updates vind je hier:

http://www.mountainbike.nl/nieuws/2013/ ... wageningen" onclick="window.open(this.href);return false;

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
burrie
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: do 13 januari 2011, 17:42

Overzicht van Nederlandse Toppers aan de Bergrace Specialized MTB Event – Wageningen. 24 maart 2013. die op dit moment al hebben ingeschreven.

Top Amateurs NK marathon 2012
Frank Molenaar Doorwerth
Olaf Noorbergen VOLLENHOVE
Bart Classens LINDEN

Top Beloften NK Marathon 2012
Gerben Mos HAVELTE

Top Elite NK Marathon 2012
Frank Schotman Gouda
Jeroen Boelen DRUNEN
Niels Boon Maastricht
Onno Reijnhout Donderen

TopMasters 30+ NK Marathon 2012
Roel van Houtum GOIRLE
Ivan Peeters WEERT
Nick van den Heuvel ARNHEM

Top Masters 40+ NK Marathon 2012
Wil Baselmans EERSEL
Riny van Deursen EINDHOVEN
Rolf Vetter Amsterdam

Top Vrouwen NK Marathon 2012
Jolien Janssen Driebergen-Rijsenburg

Top5 Masters 30+ NK XC 2012
Roel van Houtum GOIRLE

Top Amateurs NK XC 2012
Peter van den Heuvel BAKEL
Jeroen Wessel LEMELERVELD
Rick Oosterlaar ZWOLLE
1967downhill
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 29 november 2004, 12:28
Mijn mountainbike: Focus Raven 29r 3 - Merida 96 Team
Contacteer:

Hmm, opvallend bericht op de KNWU site:

11-03-2013 Uitsluiting Evenementen “Stichting Berg tot Berg Race''

Niet onbelangrijk voor wie denkt onder de KNWU verzekering te kunnen rijden.
Het gaat alleen nog maar bergaf...

MTB Vereniging voor jeugd, recreanten en wedstrijdrijders, zowel Cross Country als Freeride: MTB Licht Verzet
burrie
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: do 13 januari 2011, 17:42

Het bovenstaande bericht heeft te maken met een anti Bergrace stemming te creëren. anders kan ik het niet zien. De stichting weet als de beste dat iedereen verzekerd moet zijn. Een schadeclaim € 50.000 voor een ongeval in Arnhem.
Dus hebben wij dat ook keurig geregeld. Laat je niet bang maken.
Woensdag komen wij dan ook met een speciaal bericht over dit onderwerp nu het zoveel aandacht krijgt. Ook vele organisatie kunnen hier profijt van hebben.
Bergraceteam
Burrie
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

De verzekering die de KNWU heeft voor haar leden stelt, als het alleen gaat om het deelnemen aan wedstrijden, op zich niet bijzonder veel voor en is in de meeste gevallen overbodig omdat je er zelf al voor verzekerd bent.

Ben wel benieuwd wat voor verzekeringen de Stichting Bergrace heeft afgesloten voor de deelnemers. Op de site kan ik er niks over vinden.

Zolang je als licentiehouder mee mag doen van de KWNU aan de Bergraces vind ik het allemaal prima :bier:

Weet dat vorig jaar in Duitsland licentiehouders niet mee mochten doen met een marathon in Offenburg omdat op dezelfde het Duits Kampioenschap XC was :-{
mtb-peter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 296
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 17:43
Mijn mountainbike: Heeft 2 wielen

faxe schreef:
Zolang je als licentiehouder mee mag doen van de KWNU aan de Bergraces vind ik het allemaal prima :bier:
Nou ik bepaal zelf wat ik doe, en niet de knwu.
Vind dat zij zich nu wel erg kinderachtig opstellen, maar goed een evenement als bergrace die zonder knwu kan en zeer populair is, is ook erg interesant voor andere organisatie's en dus bedreigend voor de monopolie positie met bij behorende woeker prijzen en vele regeltjes van de knwu.

IMHO
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

KNWU zou het hele rare licentiesysteem ook eens op de schop moeten nemen. Veel te veel categorien en je strijd niet tegen mensen van hetzelfde niveau maar leeftijd. Hoe zou de eredivisie voetbal er uit zien met leeftijdscategorien of het tennis! Gewoon niveau's invoeren, promoveren en degraderen. Maar teveel off topic,..ik doe ook lekker mee,..wat de KNWU ook zegt!
Plaats reactie