Rabo bikecenter van Tuyl paasbike 2013

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
baske
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 26 november 2004, 19:59
Mijn mountainbike: Stevens
Contacteer:

Op eerste en tweede Paasdag (31 maart en 1 april) wordt de 21e editie van de internationale Mountainbike wedstrijd, de ‘Paasbike’ verreden. De organisatie van dit evenement is in handen van wielervereniging TeamBrabant2000 en vindt plaats op wielerparcours “De Heuvelen” bij de Emmamolen te Nieuwkuijk. De wedstrijd is een officiële UCI wedstrijd en is ook dit jaar weer onderdeel van de Nederlandse MTB topcompetitie.

De Paasbike is een begrip op de mountainbike kalender en wordt dit jaar voor de 4e keer georganiseerd als internationale wedstrijd.

De organisatie heeft kwaliteit hoog in het vaandel staan en ook dit jaar zetten vele vrijwilligers zich in om de wedstrijd tot een succes te maken. Het succes van de wedstrijd blijkt uit de zeer positieve reacties van deelnemers, teams, pers (Nederland en België) en instanties (UCI + KNWU) over de organisatie van Paasbike. Het is een wedstrijd met een mooi en uitdagend parcours, goede organisatie, is aantrekkelijk voor het publiek en rijders, en heeft een mooie aankleding van het wedstrijd terrein.

Meer informatie over deze wedstrijd is te vinden op http://www.paasbike.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit jaar gaan we er weer vol tegenaan
Ilpirato
All rounder
All rounder
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 6 augustus 2012, 20:31
Mijn mountainbike: Scott Scale 910

Ingeschreven in Funklasse....ben benieuwd! Nu nog werken aan conditie! ;)
Duc748
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: do 7 mei 2009, 09:41
Mijn mountainbike: Cannondale F-si carbon 2

Ook (weer) ingeschreven voor de fun.
Wil niet de discussie van vorig jaar oplaaien rond de rockgarden, maar het schijnt dat er dit jaar een serieuze bijgekomen is. Ben benieuwd. Ga hem van tevoren wel een keer checken.
mtbbrabant2000
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 24 juli 2011, 22:02

Nou kan de bikers vast beetje op goede weg helpen wat betreft parcours van paasbike 2013 te Nieuwkuijk, heb de gehele ronde gefilmd, hier via deze link is deze te bekijken, hopen tuurlijk op grote belangstelling tijdens deze uitdagende , technische mtb wedstrijd. hopenlijk tot paasbike 2013. Groeten Marchel

link naar film wedstrijdronde paasbike 2013

http://youtu.be/wZN8UzTm4gg" onclick="window.open(this.href);return false;
Rotgansspecialized
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 16:45
Mijn mountainbike: specialiced FSR Epic 29er

Ook wij heben ons ingeschreven voor de paasbike... enwel de allereerste keer... ben benieuwd....! we hebben alle 3 nog nooit meegefietst in de funn klasse...
Gang is alles... remmen is angst.....
Rotgansspecialized
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 16:45
Mijn mountainbike: specialiced FSR Epic 29er

Weet er iemand hoe lang 1 ronde is?
Gang is alles... remmen is angst.....
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

Kun je die zogenaamde rockgarden ontwijken? Of moet je er perse overheen
bartjacobs
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 350
Lid geworden op: di 5 oktober 2010, 15:59
Mijn mountainbike: Merida TFS Shark, RZ onetwenty

Het zijn hele mooie rockgardens dit jaar en ze lopen erg goed. Wel de mogelijkheid om te ontwijken hoorde ik. In ieder geval een mooier rondje geworden tov vorig jaar.
BOM - Ventoux team. Wedstrijd verslagen op: http://www.ruudjacobs.nl
bikeboy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 271
Lid geworden op: za 21 juli 2001, 02:00

Ik neem aan dat je je als licentiehouder ook gewoon ter plaatse nog kan inschrijven? En is het voor de amateurs wederom strikt verboden het parcours te verkennen tijdens de wedstrijd van de nieuwelingen?
Duc748
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: do 7 mei 2009, 09:41
Mijn mountainbike: Cannondale F-si carbon 2

Rotgansspecialized schreef:Weet er iemand hoe lang 1 ronde is?
Zal rond de 6-8 km zijn schat ik en vier ronden (tenzij je eerder afgevlagd wordt). Suc6 maandag. Weersvoorspellingen zijn redelijk gunstig :D
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

ronde is 5.1Km volgens de site van de knwu
wappi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: di 6 april 2010, 21:01
Mijn mountainbike: Storck Rebel Nine, Storck Scenario CD 1,0, Raleigh Team

Is er nog iemand uit de regio Assen-Groningen die naar Nieuwkuijk gaat maandag en eventueel plaats voor een medereiziger heeft?
baske
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 26 november 2004, 19:59
Mijn mountainbike: Stevens
Contacteer:

Hier een kleine update vanuit de organisatie.

De ronde ligt er super goed bij, de afgelopen dagen is er hier geen neerslag gevallen. De ronde is inderdaad ong 5,5km lang. In het parcours zijn twee nieuwe rockgardens gemaakt, deze zijn beide voorzien van een chicken run. Deze rockgardens zijn goed te bereiden en niet te vergelijken met de rockgarden van vorig jaar. Verders zijn er nog een aantal weizigingen in het parcours opgenomen waardoor het parcours nog mooier en afwisselender is geworden.

Tijdens de wedstrijden in rijden is verboden ook op zondag als de jeugd en de nieuwelingen aan het rijden zijn. Op het moment dat de laatste persoon in de wedstrijd zijn laatste ronde in gaat mag er achter deze persoon aan ingereden worden. Wel op een dusdanige manier dat die persoon hier geen hinder aan ondervind. Dit geld voor alle wedstrijden. Tussen de wedstrijden door is er voldoende tijd om in te rijden, iedereen is ook welkom om op zaterdag al te komen verkennen. Dan staat het parcours al voor een heel groot gedeelte uitgezet.

Wij verwelkomen jullie graag allemaal in het paasweekend in Nieuwkuijk, voor prachtige wedstrijden.
Dit jaar gaan we er weer vol tegenaan
soup
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 10 augustus 2011, 17:07
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2011

Misschien dat ik de funklasse nog meepik...
If in doubt... Flat out!
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Als je nou eens een fiets had :(
Plaats reactie