datum 2012 bergrace al bekend? ja! (Wageningen)

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
dirtbikertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: za 10 februari 2007, 18:20

Lefty29 schreef:
Veeteetje schreef:Klinkt heel leuk jouw ervaring! Alleen jammer van het onverwachte einde zo, zeker als je je goed voelt. Je hebt je dan toch een beetje gespaard voor de laatste ronde knallen. Lekker is het als je aan kunt haken bij een groepje en lekker samen kunt rijden. De volgende ook? Wanneer opent de inschrijving van Oosterbeek of is dat nog niet bekend?
Precies, ik probeer toch te doseren en de laatste twee rondes helemaal leeg te rijden.

Nog even over materiaal: opmerkelijk hoeveel 29-ers er reden (mijn inschatting is dat 50%. Van de deelnemers een 29-er reed). Ik ben benieuwd of er in de top nog 26" voorkomt.

Ik ben beide bidons vroeg in de wedstrijd verloren, moest helaas stoppen om ze op te pakken want zonder drinken red ik het niet 150 minuten. Iemand een tip voor een bidonhouder en bidon die het de hele race hebben volgehouden?
Haha, ik zat in de kopgroep met een 26''. 3 bar in de banden en gaaannn, merkte niet heel veel nadeel moet ik zeggen. Wat een wielercircuit trouwens vandaag!
scott-tiel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: di 22 juni 2010, 22:12
Mijn mountainbike: KLEIN adroit race (2001) SCOTT scale 20 (2010)

Wat 'n dag.. (toch wel erg naar uitgekeken) begon erg koud, niet echt warm gedraaid, dan maar naar de start, wel samen met Veeteetje en d'r mannetje,
miste in tegenstelling tot Veteetje de explosiviteit (zal de leeftijd wel zijn moe'k nog aan wennen,denk...)
echter de bewuste valpartij totaal gemist en maar meeknallen vanaf de 74ste positie
kortom longen toch nog steeds niet helemaal leeg ,waarschijnlijk het kleine neefje van kermit nog meegedragen en kwam niet lekker in ritme
benen dachten eerder aan steltlopen dan trappen :evil:
dan nog gedubbelt worden waardoor maar 7 rondes gereden; gefinished als 135ste.......beetje balen
Maarrrrr.. verdrs 'n mooie dag

@ Veeteetje: Beterschap en rustig aan wah
2013 rider Duchenne Heroes www.riding4life.nl
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Hah, geweldig! Ik had al het vermoeden dat ik de ontknoping van de 75 had aanschouwd, maar nu weet ik het zeker :D Maikel Govaerts werd in de allerlaatste bocht die hij werkelijk als een dweil doorkwam, ingehaald door Christiaan Last! Ik zag het zo gebeuren. Ik zie net de uitslag, en dat bevestigde mijn vermoeden. Geweldige ontknoping.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
mtb-peter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 296
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 17:43
Mijn mountainbike: Heeft 2 wielen

Zo wat heb ik genoten, dit smaakt naar veel meer maar heb nog veel werk aan de winkel ben de laatste 1,5 ronden compleet kapot gegaan en veel plaatsen verspeeld volgende keer de wedstrijd maar iets beter indelen en niet de bosjes in stuiteren :oops: dacht dat ik genoeg grip had met rara maar ging min of meer rechtdoor volgende keer dus weer noni.

Maar voor een eerste keer en weinig training wegens bekken en rug problemen zeer tevreden met plaats 236 algemeen

Hulde aan de organisatie voor dit mooie evenement :-q

Zag trouwens veel fotografen langs het parcour kan je die foto's alleen op de site van de bergrace organisatie zien of ook elders?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Een aantal fotografen plaatst vaak wel een link hier of in een separaat topic de foto's, en doorgaans worden de zelfstandige fotografen ook wel verzameld door bergrace zelf.

Hou in ieder geval de site van http://www.rogierbom.nl" onclick="window.open(this.href);return false; maar in de gaten, da's onze site-huisfotograaf ;)

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Gebruikersavatar
Biking Rebel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2436
Lid geworden op: vr 13 oktober 2006, 10:53
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel HT

mtb-peter schreef:Zo wat heb ik genoten, dit smaakt naar veel meer maar heb nog veel werk aan de winkel ben de laatste 1,5 ronden compleet kapot gegaan en veel plaatsen verspeeld volgende keer de wedstrijd maar iets beter indelen en niet de bosjes in stuiteren :oops: dacht dat ik genoeg grip had met rara maar ging min of meer rechtdoor volgende keer dus weer noni.
Kwestie van techniek i.c.m. verkeerde bandenspanning denk ik :wink: : reed met banden met weinig nop (Maxxis Ikon) en daarmee super veel grip. Reed in de kopgroep bij de 75 min, dus snelheid zat er daar wel in. :bier:
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

shiverer schreef:Een aantal fotografen plaatst vaak wel een link hier of in een separaat topic de foto's, en doorgaans worden de zelfstandige fotografen ook wel verzameld door bergrace zelf.

Hou in ieder geval de site van http://www.rogierbom.nl" onclick="window.open(this.href);return false; maar in de gaten, da's onze site-huisfotograaf ;)
Doe voorlopig maar even niet... Korte samenvatting: verouderd fotosysteem, hosting partij heeft een update gedaan, geen tijd om een nieuwe site te bouwen. Daarnaast heb ik vandaag meer met video gespeeld dan echt foto's gemaakt.

Wel genoten vandaag in Wageningen. Was wel weer al veel te snel leeg tijdens de start. Door een gat in mijn training nog bijna geen interval kunnen doen, duidelijk waar de komende tijd de nadruk moet liggen.
Eat, sleep, ride, repeat
ATX990
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: do 30 juni 2005, 20:50
Mijn mountainbike: Loves to ride!

Ha toch nog 64e geworden (75min.) na een dramatische start.
Vlak na de start ging het volle bak in de remmen. Toen met fiets over het lint gegaan en stuk gelopen om het start/finish tentje heen. Ik hoorde allemaal piepjes dus dacht shit, moet over die linten dus ik teruglopen, wat dus niet had gehoeven, kostte een boel tijd en ik zat daarna achter in het veld te koekeloeren. Dat was geen pretje, een boel stof en 4 rijen dik door dat mulle zand. Toen volle bak de 1e ronde doorgeknald om nog enigzins wat goed te maken.
Al met al weer dik vermaakt, blijf het mooi vinden dit soort ragrondjes. Op naar Oosterbeek.
Love the ride! Rocky Mountain | EATS.place
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

dirtbikertje schreef:
Lefty29 schreef:
Precies, ik probeer toch te doseren en de laatste twee rondes helemaal leeg te rijden.

Nog even over materiaal: opmerkelijk hoeveel 29-ers er reden (mijn inschatting is dat 50%. Van de deelnemers een 29-er reed). Ik ben benieuwd of er in de top nog 26" voorkomt.

Ik ben beide bidons vroeg in de wedstrijd verloren, moest helaas stoppen om ze op te pakken want zonder drinken red ik het niet 150 minuten. Iemand een tip voor een bidonhouder en bidon die het de hele race hebben volgehouden?
Haha, ik zat in de kopgroep met een 26''. 3 bar in de banden en gaaannn, merkte niet heel veel nadeel moet ik zeggen. Wat een wielercircuit trouwens vandaag!

1-0 :-D
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Jongens, laat die openingstags nou eens met rust!

die [quote] moet je even laten staan, anders is er geen touw aan vast te knopen ;)

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
mtb-peter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 296
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 17:43
Mijn mountainbike: Heeft 2 wielen

Biking Rebel schreef:
mtb-peter schreef:Zo wat heb ik genoten, dit smaakt naar veel meer maar heb nog veel werk aan de winkel ben de laatste 1,5 ronden compleet kapot gegaan en veel plaatsen verspeeld volgende keer de wedstrijd maar iets beter indelen en niet de bosjes in stuiteren :oops: dacht dat ik genoeg grip had met rara maar ging min of meer rechtdoor volgende keer dus weer noni.
Kwestie van techniek i.c.m. verkeerde bandenspanning denk ik :wink: : reed met banden met weinig nop (Maxxis Ikon) en daarmee super veel grip. Reed in de kopgroep bij de 75 min, dus snelheid zat er daar wel in. :bier:
klopt wel wat je zegt, heb naar m'n bramenbos advontuur de banden spanning wat verlaagd en toen ging het al wat beter, het was echt in die snelle bochten dat de voorkant halverwege de bocht weg schoot en ik dat echt serieus aan de bak moest om niet op m'n snuffert te gaan. misschien teveel of te weinig druk op de voorkant of teveel snelheid? of wat anders dat weet ik niet, maar wil er wel achter komen zowiezo mijn techniek da's een feit bij mij in de buurt zijn er niet van die hele snelle bochten.
Nog tips etc?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
rogersantos
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2482
Lid geworden op: di 24 april 2007, 17:06

Biking Rebel schreef:
mtb-peter schreef:Zo wat heb ik genoten, dit smaakt naar veel meer maar heb nog veel werk aan de winkel ben de laatste 1,5 ronden compleet kapot gegaan en veel plaatsen verspeeld volgende keer de wedstrijd maar iets beter indelen en niet de bosjes in stuiteren :oops: dacht dat ik genoeg grip had met rara maar ging min of meer rechtdoor volgende keer dus weer noni.
Kwestie van techniek i.c.m. verkeerde bandenspanning denk ik :wink: : reed met banden met weinig nop (Maxxis Ikon) en daarmee super veel grip. Reed in de kopgroep bij de 75 min, dus snelheid zat er daar wel in. :bier:
Inderdaad, vandaag waren notubes ravens al voldoende! Zeker geen nobby nic iedergeval..
Laat nooit je fiets onbewaakt staan bij wedstrijden, marathons en toertochten!
Gebruikersavatar
Biking Rebel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2436
Lid geworden op: vr 13 oktober 2006, 10:53
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel HT

mtb-peter schreef: klopt wel wat je zegt, heb naar m'n bramenbos advontuur de banden spanning wat verlaagd en toen ging het al wat beter, het was echt in die snelle bochten dat de voorkant halverwege de bocht weg schoot en ik dat echt serieus aan de bak moest om niet op m'n snuffert te gaan. misschien teveel of te weinig druk op de voorkant of teveel snelheid? of wat anders dat weet ik niet, maar wil er wel achter komen zowiezo mijn techniek da's een feit bij mij in de buurt zijn er niet van die hele snelle bochten.
Nog tips etc?
Veel oefenen en gewoon durven.
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Je moet altijd voor zekerheid kiezen, Racing Ralphs, dat zijn bandjes voor de pro's, daarmee heb je op een parcours zoals vandaag niks te zoeken. Voor een gortdroog parcours met een paar stukjes lossig zand gaat er niks boven vette, dikke noppen, als het even kan op een smalle band.
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Exar, ouwe amateur! Als ik jou in Arnhem zie rijden op iets anders dan nobby nic 1.9 (ofzo) dan, dan, nou, DAN!

Nog gefeli trouwens met je 3e plek bij de 45 ;)

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Plaats reactie