Rabotop Noord-Holland

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

CAFAN schreef:Was vandaag ook aanwezig bij de Funners. Maar die E-Mountainbike niet zo sne gezien (reed iets erachter werd uiteindelijk 18de) en weet niet wat k er van moet denken.
Wellicht dat je het aan de hand van deze foto's weer weet te herinneren...

Achteraan starten...
Afbeelding

Al vrij snel naar de kop van het veld weten te rijden...
Afbeelding

En uiteindelijk officieel als eerste over de streep komen!
Afbeelding
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
CAFAN
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 1 augustus 2007, 17:27
Mijn mountainbike: Haibike Light SL 29 Team

hmm hij rijd op de eerste foto nog wel achterme maar heb het niet gezien dat hij me inhaalde.

maarjah misschien een goeie beslissing
storm-biker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2750
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Storm Kohilo / Storm Nanotech CX / Storm Samoen

Imho een beetje zielig als je daarmee aan wedstrijden gaat mee doen.
Hij heeft heeft onderweg zelf nog even zijn jasje kunnen uit doen...
Born to ride a Storm.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

storm-biker schreef:Hij heeft heeft onderweg zelf nog even zijn jasje kunnen uit doen...
Sterker nog: een uphill wheelie zat er ook nog een beetje in!!

Afbeelding

Al moet ik zeggen dat ie dat op z'n normale fiets en op het vlakke veel beter doet hoor...

Tja, en wat is zielig? Gewoon gebruik maken van de mogelijkheden en de gaten in het wedstrijdreglement.
Als je als organisatie niet verder kunt denken dan het standaardkader van fietsen krijg je dus dit soort taferelen...
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Wat een onzin Bas, in het reglement staat ongetwijfeld ook niet dat afsnijden, tegen de richting in rijden of banden van medecoureurs leksteken niet mag. Valt ook allemaal buiten het kader van standaardfietsen toch? Dat je niet met een gemotoriseerd vehikel mee mag doen aan een mountainbikewedstrijd is al sinds jaar en dag het geval. Toch mechanische hulp gebruiken is echt niets anders dan valsspelen. Als je nou voor de grap op zo'n hok mee wil doen, meldt het dan bij de organisatie en stap af voor je bij de finish komt, maar met je handen in de lucht over de streep rijden, kom op zeg.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Exar schreef:Als je nou voor de grap op zo'n hok mee wil doen, meldt het dan bij de organisatie en stap af voor je bij de finish komt, maar met je handen in de lucht over de streep rijden, kom op zeg.
Het is altijd leuk om de reacties te lezen van mensen die het hele verhaal niet kennen.
Om escalatie van dit topic te voorkomen:
De gebruiker van de fiets is tevens onderdeel van de organisatie. Vooraf heeft hij keurig aangegeven dat hij met deze bike (hij verkoopt dit merk in zijn eigen winkel) mee ging doen om een statement te maken en om discussie uit te lokken. In de reglementen stond er namelijk niets specifieks over vermeld en dat was voor hem dé aanleiding om 2 vliegen in 1 klap te slaan: 1. de bike testen die hij van de importeur te leen heeft gekregen omdat er klantvraag naar was en 2. eens te kijken hoe het wedstrijdveld omging met de onverwachte komst van een E-bike aan de start.

Het juichend over de finish komen hoorde dus allemaal bij het spel dat gespeeld werd.
Er is binnen een kleine kring van mensen ook altijd kennis geweest van het feit dat dit buiten mededinging ging. Maar dat de E-bike echt als eerste van het veld over de streep ging was een feit. Ik heb zelf nog even een rondje er op getuft, maar je moet toch nog behoorlijk veel zelf doen. Als ik op die fiets had meegedaan weet ik vrij zeker dat ik niet als eerste over de streep was gekomen. Degene die dat nu wel deed rijdt normaal gesproken ook altijd top 10 bij deze wedstrijd en in de eigen zomercompetitie.

Zo weer een beetje gerustgesteld? :kiss:
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Punt 2 slaat nergens op. Als ik brommers importeer, kan ik dan ook kijken hoe het startveld reageert als ik op een brommer aan de start sta? Als ik chineze naakthonden importeer, ga ik dan kijken hoe het startveld reageert als ik op een chineze naakthond aan de start sta? Als je niet iedereen van te voren op de hoogte stelt van deze 'test' kan je rekenen op scheve gezichten bij de finish - ik ben niet de enige die niet het hele verhaal kent, ik gok zo dat 90% van het startveld dit verhaal niet kent. Iedere persoon die zich tekort gedaan voelt doen de brommeraar langs kwam zetten zou je je (als brommeraar zijnde) nu eigenlijk aan moeten verontschuldigen.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Pfff... we hebben het over de FUNklasse hoor, niet over de Topklasse.
Je reageert er wel erg geprikkeld op.
Opvallend genoeg was werkelijk de enige die commentaar had een rijder uit de Topklasse en die heeft zo'n beetje overal commentaar op, dus dat was geen graadmeter.

Van de vele rijders uit de Funklasse heeft het merendeel het niet in de gaten gehad, degenen die het wel in de gaten hadden kwamen na afloop even kijken wat dat nou was en velen hebben er even een stukje op gereden om te kijken hoe het nou voelt. Er is geen onvertogen woord gevallen en degenen die er een mening over hadden konden er de humor wel van inzien. Zou jij ook eens moeten doen ;)
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
De Woodster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 29 september 2008, 22:36

Ik heb het niet eens gezien :-q

Kon de opmerking van Biky biky al niet plaatsen: je laat je er toch niet afrijden door een ebiker :~ :-q

Ach kan er wel om lachen, beetje de discussie uitlokken. Had hij het echter serieus gemeend had ik het wel een trieste actie gevonden.
http://www.noordbikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
bikybiky
Genius
Genius
Berichten: 3715
Lid geworden op: za 27 september 2003, 20:53
Mijn mountainbike: Ibis Ripley v4
Contacteer:

Haah lees dit topic nu pas..

Ja was een leuk rondje! en helaas zat het weer idd niet mee en het te kort aan paaltjes halverwegen het opbouwen maakte mij niet echt rustiger maar we hadden een mooie alternatieve lus waardoor de rondes nog best zwaar waren.

Heb ondertussen alleen wel een officiele melding gekregen van onze voorzitter, dat hij vanaf nu niet meer de leiding heeft en neemt over de rabo wedstrijd in Spaarnwoud.
Ride First Work Later!!
Wiebren
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 486
Lid geworden op: za 13 januari 2007, 22:32

Ik heb niet meegedaan, maar ik kan me voorstellen dat je als deelnemer gefrustreerd raakt als er iemand op een e-bike langs komt. Vooral als je naar een wedstrijd toe hebt geleefd, of er zelfs voor getraind hebt. Als je wilt bewijzen dat een e-bike iets geweldigs is, doe het dan als individuele stunt door de alpe d'huez in 10 minuten op te fietsen of iets dergelijks.
Niets is zeker, en zelfs dat niet
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Wiebren schreef:Ik heb niet meegedaan, maar ik kan me voorstellen dat je als deelnemer gefrustreerd raakt als er iemand op een e-bike langs komt. Vooral als je naar een wedstrijd toe hebt geleefd, of er zelfs voor getraind hebt.
Laten we wel een beetje realistisch blijven... nogmaals: het was de FUNklasse. Als je daar al gefrustreerd raakt...
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Wiebren
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 486
Lid geworden op: za 13 januari 2007, 22:32

Wicked DJ schreef:
Wiebren schreef:Ik heb niet meegedaan, maar ik kan me voorstellen dat je als deelnemer gefrustreerd raakt als er iemand op een e-bike langs komt. Vooral als je naar een wedstrijd toe hebt geleefd, of er zelfs voor getraind hebt.
Laten we wel een beetje realistisch blijven... nogmaals: het was de FUNklasse. Als je daar al gefrustreerd raakt...
Niet iedereen beleeft de sport op dezelfde manier. Tenminste, dat kan ik me voorstellen.
Niets is zeker, en zelfs dat niet
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

Woehoehoehahaha... dit kan niet waar zijn ! Was het Cancellara ? :wink: Die gast heeft wel lef, volgende keer kom ik met m'n off-road crossmotor met daarop een sticker "combustion-mountainbike". Daarin voorziet het reglement ook niet.

@Wicked : Ik vind je veel te mild, zou je het ook goed vinden dat ik als Funklasser EPO (of andere doping) zou gebruiken ?
Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Lucifer schreef:@Wicked : Ik vind je veel te mild, zou je het ook goed vinden dat ik als Funklasser EPO (of andere doping) zou gebruiken ?
Ja hoor. Ik zou het vooral heel erg kansloos vinden, maar ik kan me er geen moment over opwinden.
De kans is veel groter dat ik enorm medelijden met die persoon krijg vanwege het feit dat je doping gaat gebruiken in de funklasse.
En kom nou niet aan met het punt dat een E-bike ook doping is, want dan heb je op school niet goed opgelet.
Liever een E-bike onder m'n kont dan doping in m'n mond :-q

@ bikybiky: Hebben "we" de bike in de wilgen gehangen ja? Of gaan we volgend jaar onder de vleugels van de Zeeleeuw verder?
Zou wel jammer zijn als de laatste stuiptrekking op wedstrijdgebied gaat verdwijnen uit Spaarnwoude.
Het is/was toch altijd een beetje de vreemde eend in de bijt op de Rabotop kalender...
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Plaats reactie