Rabotop Noord-Holland

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
tinn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: za 27 september 2008, 19:16
Mijn mountainbike: MTB: Storm Makani Race 1: Cinelli Very Best Off Race 2: Cinelli Estrada
Contacteer:

Op dit forum (bijna) geen berichten over de Rabotop cyclus in NH. Zitten er hier geen forummers die daar ook aan mee doen.
Gisteren streek het Rabotop circus op Texel neer.Verslag+uitslag Jeugd, junioren, dames, topklasse en funklasse. Ik reed een 22e plek in "de fun". Nog 1 race (27/12) in Enkhuizen. Wel goed voor dubbele punten dus als je nog eens mee wilt doen....2 voor de prijs van 1.
http://www.rabotopnh.nl
SvenKras
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 18 september 2006, 14:55
Mijn mountainbike: Gazelle W8
Contacteer:

Afgelopen zondag mee gereden in de fun klasse.

Was voor het eerst dat ik meedeed aan een wedstrijd. Moest helaas door een afgebroken kettingblad een ronde voor het einde afstappen. Ik moet zeggen dat het parcours zwaar was door alle regenval, maar dat maakte het niet minder leuk.

Als we vrij zijn van de voetbal ga ik zeker nog een keer rijden.
storm-biker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2750
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Storm Kohilo / Storm Nanotech CX / Storm Samoen

Ik heb er ook een aantal meegedaan bij de junioren.
Born to ride a Storm.
CAFAN
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 1 augustus 2007, 17:27
Mijn mountainbike: Haibike Light SL 29 Team

heb 3 wedstrijden meegedaan in de Funklasse. ging best redelijk maar vanwege een blessure moeten stoppen :(
bovi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 7 april 2006, 21:25
Mijn mountainbike: Cannondale Flash, Cannondale Beachbike, ExtraLite beachbike, Pinarello

Ik doe dit jaar voor het eerst in de topklasse mee en het bevalt prima, zijn erg leuke wedstrijden.
Maar niet vergelijkbaar met landelijke mtb-wedstrijden qua hoogtemeters en techniek (wil hiermee niet negatief klinken). Er wordt door veel deelnemers doen ook op cyclo's meegereden.

Voor mensen die in de regio N-H wonen zeker de moeite waard om een keer mee te doen.
yougo1983
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 28 december 2009, 12:20

Is de rabotop voor de betere amateur of kan je ook als recreant hieraan meedoen? Ik zag wel een funklasse staan? Hoe wordt er precies gereden, start iedereen tegelijk of is het een soort van tijdrit start? Wieowie kan mij meer vertellen over de rabotop want op de site staat niet zoveel informatie.
CAFAN
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 1 augustus 2007, 17:27
Mijn mountainbike: Haibike Light SL 29 Team

Hey,

RabotopNH is geen een wedstrijd reeks in Noord Holland. Je start gezamelijk en na uur of 45 min (afhankelijk van de klasse) is de eerste de winnaar. Er is ook een Funklasse. Maar de meeste amateurs en beetere funners gaan naar de Topklasse.

Ik vind het altijd een leuke reeks aan wedstrijden zo buiten het seizoen.
Afgelopen zondag was de eerste, ben helaas toen uitgevallen met een aflopende band

hopenlijk weet je nu iets meer ;)

mvg,
Patrick
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

yougo1983 schreef:Wieowie kan mij meer vertellen over de rabotop want op de site staat niet zoveel informatie.
Kreeg gisteren op de training te horen dat er in ieder geval weer een cyclus van start is gegaan en dat "wij" die van 24 oktober a.s. gaan hosten in Spaarnwoude.

Ik ben er alweer een aantal jaren bij betrokken als vrijwilliger (voornamelijk parcours op- en afbouw) en zie ook elk jaar weer een leuk veld aan funklassers voorbij komen. Zodra je in staat bent om je een uur lang in het zweet te werken op de mountainbike en niet vies bent van modder (want het blijft najaar he), dan kan je allicht een kansje wagen. Het is in ieder geval nooit zo'n circus als met de KNWU wedstrijden van het hoofdseizoen. Het gaat er doorgaans allemaal wat kleinschaliger en minder strak aan toe, wat z'n voor- en nadelen heeft.

Als je erg gevoelig bent voor (kleine) organisatorische foutjes, dan moet je er wegblijven. Maar als je gewoon de fietsfun hoog in het vaandel hebt staan ben je er prima op je plek hoor.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Hmm, misschien dat er ik er ook wel een paar mee pak dit jaar. 24 oktober in Spaarnwoude lijkt iig een goede kandidaat te zijn.
Eat, sleep, ride, repeat
bovi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 7 april 2006, 21:25
Mijn mountainbike: Cannondale Flash, Cannondale Beachbike, ExtraLite beachbike, Pinarello

Wicked DJ schreef:
Kreeg gisteren op de training te horen dat er in ieder geval weer een cyclus van start is gegaan en dat "wij" die van 24 oktober a.s. gaan hosten in Spaarnwoude.

Ik ben er alweer een aantal jaren bij betrokken als vrijwilliger (voornamelijk parcours op- en afbouw)

Het gaat er doorgaans allemaal wat kleinschaliger en minder strak aan toe, wat z'n voor- en nadelen heeft.
Als je erg gevoelig bent voor (kleine) organisatorische foutjes, dan moet je er wegblijven. Maar als je gewoon de fietsfun hoog in het vaandel hebt staan ben je er prima op je plek hoor.
Hey,

Dan gaan we elkaar zien op 24 oktober, ik ga ook als vrijwilliger helpen tijdens de wedstrijd in Spaarnwoude. Vanuit de trainingsgroep de Zeeleeuw gaan we wat extra assistentie bieden aan de organisatie.
Ik vind overigens dat het kleinschalige er wel steeds meer af gaat, iedere wedstrijd een deelnemersveld van meer dan 200 man (top- & funklasse). Organisatorische foutjes ontstaan in mijn ogen doordat en iedere wedstrijd een andere organisatie/wedstrijdleiding (steeds een andere vereniging of club) heeft. Maar het blijft allemaal vrijwilligerswerk en het is al lastig genoeg om wedstrijden geregeld te krijgen dus ik neem kleine foutjes voor lief (en ga nu zelf proberen kleine foutjes te voorkomen door te helpen)

Groeten Vincent
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

bovi schreef: dus ik neem kleine foutjes voor lief (en ga nu zelf proberen kleine foutjes te voorkomen door te helpen)
Jij pakt het op de juiste manier aan, maar vorig jaar (en de jaren daarvoor ook) heb ik mensen amok zien maken waar de honden geen brood van lusten. Echt van die types 'voetbalouders' (die van de reclame ja). En waarom? Het ging vaak nergens over.

Fijn dat er vanuit de Zeeleeuw ook wat assistentie komt. Ben benieuwd.

En er is inderdaad een groeiend deelnemersveld, maar dat is alleen maar te prijzen.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

En als je dit weekend alvast even het nivo van je aankomende tegenstanders wilt aanschouwen, meedoen kan helaas niet meer, kom dan op zondag 26 september naar de Drafbaan in Alkmaar(Sportlaan 4)

Drafbike 2010

dussssssss©
bovi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 7 april 2006, 21:25
Mijn mountainbike: Cannondale Flash, Cannondale Beachbike, ExtraLite beachbike, Pinarello

Idd, er doen aardig wat Rabotoppers mee as zondag.
Wat extra publiek zou helemaal mooi zijn (en beetje mooi weer doet wonderen toch??)
Ik hoop wel dat de hele tribune van de drafbaan vol staat ;-)

tot zondag
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Zo...

De Spaarnwoude editie van de Rabotop N-H 2010 is ook weer achter de rug.
Ondanks wat logistieke schoonheidsfoutjes toch perfect gelopen. Het weer werkte grotendeels mee, er waren voldoende vrijwilligers (hulde aan Zeeleeuwen, maar ook aan de hondstrouwe Kroezerscrew :-q ) en het parcours was pittig en goed rijdbaar.

Enkele forumleden voorbij zien komen (o.a. markk, bovi en nog wat anderen waarvan ik de nickname niet direct ken) en een redelijk gevuld deelnemersveld.

Ook op het gebied van het materiaal waren er wel enkele opvallende bikes aanwezig.
De winnaar van de funklasse reed op een Flyer E-mountainbike! Het reglement had niet voorzien in het bestaan van de E-mountainbike, maar helaas had de wedstrijdleiding het laatste woord en die besliste dat de winnaar van de funklasse (degene die na ruim 50 minuten koers als eerste over de streep/finish kwam) de winnaar niet was en een 'DQ' achter zijn naam kreeg.
De E-mountainbike zorgde wel voor bewonderende blikken van de toeschouwers en een enkele deelnemer van een andere klasse (ik noem geen namen 8) ) deed zijn beklag bij de wedstrijdleiding over dit fenomeen.
Hoe dan ook; het heeft wel een beetje stof doen opwaaien in het funpeleton :tong

Ook was er een zelfgefabriceerde X-Trail 69er in de koers aanwezig, mét trommelrem in het voorwiel! :lol:

Forummer bovi moest de strijd in de kop van de Topklasse staken vanwege een gespleten persoonlijkheid die 'X.O derailleur' heet.
Jammer, want het zag er best knap uit voor 'm. De prestaties van markk heb ik helaas even gemist.

Hopelijk van de week nog een foto van de nu al legendarische actie met de Flyer E-Mountainbike.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
CAFAN
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 1 augustus 2007, 17:27
Mijn mountainbike: Haibike Light SL 29 Team

Was vandaag ook aanwezig bij de Funners. Maar die E-Mountainbike niet zo sne gezien (reed iets erachter werd uiteindelijk 18de) en weet niet wat k er van moet denken.

Die Xtrail 69 wel gezien. zag er maf uit met trommel rem, vond het ook enigzins een rare keuze ;)

parcour was behoorlijk pittig en dan vooral de laatste afdaling waar de modder om je oren vloog, en sturen nagenoeg onmogelijk. Vond het wel leuk was alweer een tijdje geleden dat ik in SPaarnwoude heb gereden ;)

volgen jaar weer
Plaats reactie