Beach bike topic.

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Plaats reactie
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

Lefty29 schreef:Vanmorgen Renesse gereden en dat liep niet zoals ik gehoopt had. De start was loodzwaar. Eerst moesten we als basisleden wachten tot de licentierijders een rondjes hadden gereden om daar achter aan te starten. Met koude spieren 100m door mul zand rennen en op een slecht strand starten beviel me erg slecht. Eenmaal op de fiets ging het wel en geprobeerd naar voren te rijden. Na het eerste lusje op het strand met de wind mee een redelijk groepje gevormd dat de groep er voor inhaalde. Met die twee groepen samen gebleven tot het eind waarbij de finish in het mulle zand wat chaotisch verliep. Tussendoor een bij vlagen erg slecht strand met zware stukken en veel door het water. Ik had gehoopt wat in het klassement te kunnen stijgen maar denk dat dat niet gelukt is...
Herkenbaar van vorig jaar op dat apart starten na dan, en dat was ook de reden dat ik niet twee uur heen en twee uur terug ben gereden.
Om de punten had ik het niet hoeven doen, dat heb ik met HvH DH al verkloot.

Hoe heb je palen rijen ervaren?
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Ik had je bericht over vorig jaar gelezen en toen had je het volgens mij inderdaad over een slecht strand :-)

De palenrijen vielen me mee. Het waren er wel veel meer en niet één. De meeste was goed tussendoor te rijden en een of twee waren echt mul en dat was lastig. Ik vond vooral het middendeel zwaar waar een stuk over een soort wad ging. De keerlus vond ik dan weer goed fietsend te doen en dat hellinkje was lekker slopend.

7 februari de Van Dijk tot Dijk race en ik las dat het parcours anders is, met meer hindernissen/ opgangen. Ben benieuwd.
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

Die ga ik ook weer rijden.
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
Gebruikersavatar
djcfranse
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: do 25 december 2014, 19:11
Mijn mountainbike: Koga X29-TEAM // Koga Beachracer 2016
Contacteer:

Dat starten in Renesse is gewoon een aanfluiting. Zie totaal het nut er niet van in om in verschillende groepen te starten, als je een goede vakverdeling maakt zou het geen probleem mogen zijn om alles in 1x te laten starten.
- er kan er maar één de laatste zijn -
L3X
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: zo 13 augustus 2006, 15:03
Mijn mountainbike: S-Works Stumpjumper & Epic

Lefty29 schreef:De palenrijen vielen me mee. Het waren er wel veel meer en niet één. De meeste was goed tussendoor te rijden en een of twee waren echt mul en dat was lastig.
Mee eens, eigenlijk kon je overal prima tussendoor rijden. Mocht het deelnemersveld groter gaan worden dan is het wel iets om over na te denken aangezien sommige doorgangen relatief smal zijn.
djcfranse schreef:Dat starten in Renesse is gewoon een aanfluiting. Zie totaal het nut er niet van in om in verschillende groepen te starten, als je een goede vakverdeling maakt zou het geen probleem mogen zijn om alles in 1x te laten starten.
Wat is daar nou precies het probleem van? Opzich niet zo erg om alleen met je eigen klasse te rijden toch? Het enige wat imo echt vervelend zou zijn is het wachten als het zo koud was als eerder op de dag.

Overall prima wedstrijd; mooi parcours, veel vrijwilligers, goed parkeren en het was vanuit Utrecht een stuk minder ver rijden dan ik dacht.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Ik vind de start volgorde op zich perfect. Ik heb het idee dat de basisleden hiermee echt een eigen race hebben en dat geldt voor de dames volgens mij ook. Het was nu inderdaad wel lang wachten en dat was met deze temperaturen erg onplezierig. Als we strikt 5 minuten na de licentiehouders waren gestart was het misschien wel goed gegaan. Al kan ik me voorstellen dat de organisatie per se wil voorkomen dat er bij de afslag van het strand voor de eerste ronde twee groepen door elkaar rijden. Dan krijg je gegarandeerd valpartijen en dat wil niemand.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Hier ook ff posen :
Afbeelding
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

Netjes, aan het materiaal kan het niet liggen..... :winkie:
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
Gebruikersavatar
ferry1982
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 5 oktober 2008, 19:42
Mijn mountainbike: Focus Black Forest 29er

Zag net op de facebookpagina van de Dijk tot Dijk dat de starttijd verlaat is naar 12 uur ivm slecht strand....
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Goed om te weten!

Edit. Net mail van de Knwu gehad met deze info :-q
wolli
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 9 december 2009, 22:01

Ik zie van de Webside Beachbiking.nl het aan het strand van Den Helder vele paals.
Heeft iemand een Idee waar zijn in Petten of in Den Helder.
Lekkere Windje voor de eventment op Zondag.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Vanmiddag een erg gave strandrace in Den Helder gereden. De site had het vooraf over een bijzondere race waar 'de slag op het strand van Petten geslagen zou worden' maar eerlijk gezegd vond ik dit wel. De start op het harde strand vond ik perfect. Beter dan in Renesse waar je eerst 100m door het mulle zand moest rennen. Met wind mee in volle vaart naar de eerste afslag, en daar om hoog lopen. Dat viel zwaar maar toch ook bij de opgang aansluiting gehouden bij de eerste groep van de basisleden. Daar voorin meegedraaid maar het lukte niet om de groep uit elkaar te trekken. Later hoorde ik dat op de heenweg de basisleden in twee groepen reden. Bij Petten werd het strand slecht en ontstonden wat valpartijtjes. Goed de keerlus doorgekomen en volle bak wind mee terug naar Den Helder. Helaas lukte het in het begin niet goed achter de 11 te schakelen en die had ik hard nodig. Daardoor uit de toptien gezakt denk ik. Later werd het strand door het opkomende water snel minder. Nog een keer de keerlus bij Den Helder en vol tegen de wind in naar de finish. Erg benieuwd naar de uitslag maar in elk geval erg lekker gereden.

Het water kwam snel hoger en het strand werd slechter zodat de finish op een gegeven moment hogerop verplaatst werd, en later zelfs voortijdig gesloten werd. De latere starters en langzamere rijders hebben ook een hele zware terugweg gehad.

Al met al een hele mooie race.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Hier was t drama :

Voorgenomen om flink agressief van start te gaan, in de hoop een goeie groep te hebben.
Kon slecht inhalen in de duinen, en het koud van start ligt me slecht.
Mistte net een goeie groep, nog geprobeerd, maar er naar toe fietsen zat er niet in...zo dichtbij....

Groepje ging best langzaam, maarja zelf alles voorop wordt ook niks.
Kwam later een andere bij waar m'n bekenden ook in zaten, balen zat er net mooi voor.

Later alleen maar chainsuck, kon gewoon niet op t kleine blad rijden.
Raakte daardoor die groep ook kwijt.
Heel stuk alleen, tot de volgende groep, het leek wel of t steeds beroerder werd met die groepjes.
Slingeren, wat armenwerk, veel gerem.

Bij t keerpunt kon ik die hele groep voorbij, en volle bak 40+ terug.
Tenminste, ook terug af en toe nog flink terug moeten schakelen.
Strand begon al best slecht te worden, hoorde later dat t voor de achterblijvers helemaal drama is geweest.

Eindstand weet ik ook nog niet, maar naar t zin is het toch niet.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Alleen zitten op de heenweg is balen natuurlijk.

Uitslagen hadden er inderdaad al wel mogen zijn...Jammer dat dat zo lang duurt.


Edit: uitslagen staan online

http://nl.mylaps.com/evenementen/uitsla ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Lefty29 op zo 7 februari 2016, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ferry1982
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 5 oktober 2008, 19:42
Mijn mountainbike: Focus Black Forest 29er

Voor het eerst gestart bij de basisleden. Bij de strandafgang onderuit gegaan en niet snel weer kunnen inklikken. Hierdoor de 2e groep gemist en met een groepje van 4 geprobeerd tempo te houden. Dit werkte niet en was te zwaar. Laten afzakken en gewacht op de 1e cyclo groep. Hiermee naar het keerpunt gereden. Vanaf 3 km voor het keerpunt alleen maar overslaande ketting gehad. Kon geen versnelling meer normaal ronddraaien. Uiteindelijk na 35 km de strijd opgegeven. Jammer maar helaas was sterk bezig in het 2e deel en kon een hoop mensen inhalen. Volgende is meteen de laatste en dat is zandvoort katwijk zandvoort.
Plaats reactie