Beach bike topic.

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ferry1982
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 5 oktober 2008, 19:42
Mijn mountainbike: Focus Black Forest 29er

Volgende week komen er ook beelden uit Brouwersdam . Gefilmd vanuit de achterhoede :)
wolli
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 9 december 2009, 22:01

Het weer blijft echt spanend voor de Strandrace in Scheveningen.
De voorspelling voor de weekende (Noordwest 4-5)
Tegenwind naar Noorwijk
een de wind in de rück naar Scheveningen.
dat klinkt geweldig.
een grote concurrerende in Texel.
een nieuw Sponsor in Scheveningen.
ik denk,de deelnemerlist is dit jaar niet zo hoog
Gebruikersavatar
ferry1982
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 5 oktober 2008, 19:42
Mijn mountainbike: Focus Black Forest 29er

@wolli ik zie mooi strandweer :)
wolli
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 9 december 2009, 22:01

Misschien hebben we een beetje zon een en een lichte wind naar Noordwijk
een terug en noordlijke wind met een kracht van 5-6
die zou uniek in de geschiedenis van zijn Strandraces in scheveningen.
http://www.windfinder.com/forecast/scheveningen" onclick="window.open(this.href);return false;
erwin.91
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: wo 6 december 2006, 16:45
Mijn mountainbike: Niner Air9, Cannondale Rz One20

Is er hier iemand die in Belgie al een beachrace gereden heeft met zo een Koga Beachracer stuur of een gelijkaardig model van stuur ?

http://s1142.photobucket.com/user/O2BIK ... e.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
storm-biker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2750
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Storm Kohilo / Storm Nanotech CX / Storm Samoen

erwin.91 schreef:Is er hier iemand die in Belgie al een beachrace gereden heeft met zo een Koga Beachracer stuur of een gelijkaardig model van stuur ?

http://s1142.photobucket.com/user/O2BIK ... e.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
In België zijn deze sturen niet toegestaan tijdens strandraces.
Born to ride a Storm.
wolli
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 9 december 2009, 22:01

Het weer blijft voor ons de wind biker voor de volgende Weekend in Noordwijk blijft echt spannend.
we hebben het geluk van een Noordwest Wind of moeten we weer tegen de harde zuidwest Wind
werken??
http://www.mtbbeachrace.nl/noordwijk/" onclick="window.open(this.href);return false;
The GIANT Men
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 790
Lid geworden op: di 30 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Giant NRS Composite 1 carbon
Contacteer:

@ Wolli hier is das wetter
http://www.weeronline.nl/Europa/Nederla ... jk/4057902" onclick="window.open(this.href);return false;

terug wind tegen
wolli
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 9 december 2009, 22:01

Het blijft ech spannend
van 10 uur wind van de noordlijke kant

http://www.windfinder.com/forecast/noordwijk_aan_zee" onclick="window.open(this.href);return false;
storm-biker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2750
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Storm Kohilo / Storm Nanotech CX / Storm Samoen

De voorspellers zijn het nog niet bepaald met elkaar eens! Sommige hebben het over Zuid-West kracht 6.
Hoop dat de wind nog naar het Noorden draait, dan knalt het op de terugweg uit elkaar en heb je de mooiste wedstrijd.
Born to ride a Storm.
wolli
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 9 december 2009, 22:01

Het weer op zondag
droog weer (Windkracht 2-3)
van 10 tot 12 uur Noordlijke wind
later op de dag oost Wind.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Ik kan de voorspelling ook interpreteren als heen wind tegen en terug draaiend naar weer tegen...
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Net terug uit Noordwijk en het was een mooie maar ook wel apart editie. Het leek bijna windstil en op de heenweg dacht ik dat we lichte wind tegen hadden. Na het keerpunt voelde ik het verschil en hij was juist op de terug weg licht tegen :-{ Het strand lag er erg mooi bij overigens en er werd dan ook erg hard gereden (ik had tegen de 35 gemiddeld).

De massastart, alle categorieën tegelijk, vond ik minder geslaagd maar ik begreep dat dat een eis van de gemeente was om de boulevard zsm vrij te maken. Hierdoor was de start een groot gedrang en was het volledig onduidelijk hoe de race onder de basisleden verliep. Wel de hele tijd in de kopgroep van de dames gereden, leuk om een keer het koersverloop te volgen. Maar het
lijkt me voor de dames zuiverder als ze apart starten.

In het begin erg lekker gereden in een groepje van 3 man en de koploper bij de dames maar na een kilometer of 10-15 werden we ingelopen door een grote groep. Helaas was het voor mij onmogelijk om uit die groep weg te rijden, alles bleef tot op het laatst bij elkaar waardoor er een grote file voor de finish bij de strandafgang ontstond. De toevalsfactor heeft volgens mij zo wel grote invloed gehad op de uitslag.

Verder prima geregeld en perfecte afspuit faciliteiten :-q
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

Lefty29 schreef:Net terug uit Noordwijk en het was een mooie maar ook wel apart editie. Het leek bijna windstil en op de heenweg dacht ik dat we lichte wind tegen hadden. Na het keerpunt voelde ik het verschil en hij was juist op de terug weg licht tegen :-{ Het strand lag er erg mooi bij overigens en er werd dan ook erg hard gereden (ik had tegen de 35 gemiddeld).

De massastart, alle categorieën tegelijk, vond ik minder geslaagd maar ik begreep dat dat een eis van de gemeente was om de boulevard zsm vrij te maken. Hierdoor was de start een groot gedrang en was het volledig onduidelijk hoe de race onder de basisleden verliep. Wel de hele tijd in de kopgroep van de dames gereden, leuk om een keer het koersverloop te volgen. Maar het
lijkt me voor de dames zuiverder als ze apart starten.

In het begin erg lekker gereden in een groepje van 3 man en de koploper bij de dames maar na een kilometer of 10-15 werden we ingelopen door een grote groep. Helaas was het voor mij onmogelijk om uit die groep weg te rijden, alles bleef tot op het laatst bij elkaar waardoor er een grote file voor de finish bij de strandafgang ontstond. De toevalsfactor heeft volgens mij zo wel grote invloed gehad op de uitslag.

Verder prima geregeld en perfecte afspuit faciliteiten :-q

Goed verwoord, het ging inderdaad erg hard, en de wind tegen op de terugweg was voor mij ook een verrassing.
ik hed ook een hoog gemiddelde, voor mij wel 1 van de snelste strandrace,s ooit.

Prima gereden, goede groep, alleen apart dat sommige wandelaars weigeren aan de kant te gaan.
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
wolli
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 9 december 2009, 22:01

deze keer waren er echt veel cadeaus( Xmas Geschenke) voor het inschrijfgeld in je zakje.
Lekker weer--harde zand een een snele race.
voor ons is de volgende race in E-P-E
Plaats reactie