[5 mei 2005] Les Cimes de Waimes

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Dit jaar de tweede editie van Les Cimes de Waimes. Een raid over 70 km voorzien van zo'n 1500 hm'ers.

Les Cimes is de 4 wedstrijd op de kalender van de EBBT

Nog meer van hier die deze op de agenda hebben staan?

De beklimming van de skihelling is het mooist met live muziek:

Afbeelding
trainspotter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: za 16 augustus 2003, 13:10
Mijn mountainbike: Cube AMS HPC / Cube Elite HPC / Cube Litening HPC
Contacteer:

Ja, ik.

Hopelijk regent het vandaag niet al te lang meer, anders is het morgen zo'n baggerbende. Ik moet wel idioot vroeg m'n bed uit, want je moet op de 70 km geloof ik voor 8.45 zijn ingeschreven. Of weet iemand of je ook later kunt starten op de 70? Die cyclo hoef ik niet zo nodig te rijden, het gaat mij gewoon om het mooie rondje (en de training).
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Waimes = Wanne ?
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Walter schreef:Waimes = Wanne ?
Huh? Waimes = Waimes bij mij dan

@Trainspotter, er is een gezamenlijke start om 9uur dus later starten niet mogelijk. Voor mij is het ook om 6.30 vertekken en dus ook vroeg op.
Bert Urban
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 14 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Ridley Tiger
Contacteer:

6.30u? Dan weet ik dat ook weer (ik rij mee met Spook-E). Lijkt me leuk worden, vrees alleen ook veel bagger :kijk uit het raam en zucht: :-{
Gas op de plank Bert!
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Bert Urban schreef:6.30u? Dan weet ik dat ook weer (ik rij mee met Spook-E). Lijkt me leuk worden, vrees alleen ook veel bagger :kijk uit het raam en zucht: :-{
Kom op! Positief blijven. De meeste bagger is gereserveerd voor de fiets challenge van a.s. zaterdag zoals gebruikelijk.

6.30 weg wordt denk ik toch lastig. 270 km in 2 uur overbruggen, toch wel een uitdaging opzich...
Bert Urban
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 14 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Ridley Tiger
Contacteer:

Ik zeg: het gas zit rechts! Bovendien nu voorzien van 6vits, dus dat moet lukken!

Nee, vrees dat 6 uur weg realistischer is...
Gas op de plank Bert!
trainspotter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: za 16 augustus 2003, 13:10
Mijn mountainbike: Cube AMS HPC / Cube Elite HPC / Cube Litening HPC
Contacteer:

Inmiddels beginnen mijn fietskameraden moeilijk te doen, dus het zal wel weer een rondje Schoorl worden. Wordt toch eens tijd dat die gasten een wat hogere modderacceptatiegrens ontwikkelen.
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

trainspotter schreef:Wordt toch eens tijd dat die gasten een wat hogere modderacceptatiegrens ontwikkelen.
Dan stel je toch een rondje Amerongen i.p.v. Schoorl voor :evil:
Dat zal ze leren!
trainspotter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: za 16 augustus 2003, 13:10
Mijn mountainbike: Cube AMS HPC / Cube Elite HPC / Cube Litening HPC
Contacteer:

Uiteindelijk haakten er maar twee af, dus gelukkig toch nog richting Waimes afgereisd. Wat een geweldige tocht was dat zeg! Beetje baggerig, maar de vele mooie klimmetjes, technische afdalingen, supermooie omgeving en het verrassend goede weer maakte dit en het vroege opstaan (5.00) ruimschoots goed. Net als in Olne lekker rustig aangedaan. Moest ook wel, want m'n benen zijn na een week Riva nog steeds niet helemaal zuurvrij.

Die roetetoeters op de skihelling waren helemaal goed, evenals de rijsttaart en de ampullen met 14% alcohol. :-q

Er werd trouwens wel op z'n crosscountry's gestart zeg. Denk je een keer rustig op gang te kunnen komen, moet je nog allerlei losgeslagen wild gaan ontwijken.
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Ik heb ook heerlijk genoten samen met Bertje Urban. Na een flinke detour en slapend Luik gezien te hebben kwamen we uiteindelijk om 9 uur bij de start aan. Gelukkig mochten we nog inschrijven voor de raid en zijn we echt als allerlaatste vertrokken voor de 70km'ers.

Niet wetende waar we heen moesten weer terug naar de start en iemand van de organisatie gevraagd waar we naartoe moesten. Uiteindelijk dan toch op weg. De eerste kilometer was gelijk al van het kaliber rustig-warm-rijden-is-er-niet bij en zou tekenend zijn voor de rest van de rit.

Veel (modderige) singletracks. Zowel technisch omhoog met flink wat wortels en schuinlopende ondergrond waar je niet vanaf moest glijden als ook technisch afdalen ook in dikke modder met flinke stenen en uiteraard weer wortels. Er waren twee plekken in het parcours die op het moment dat wij voorbij kwamen niet meer te rijden vielen. Verder was alles met een beetje behendigheid goed te doen.

Modder op deze manier is best leuk. Verder nog een aantal riviertjes doorkruist wat zorgde voor gevoelloze voeten voor de rest van de rit. Persoonlijk had ik liever gevoelloze benen want die begonnen op den duur toch wel pijn te doen.

Uiteindelijk in 5:30 terug bij de finish met als conclusie dat ik heerlijk heb gefietst in een fantastische omgeving met uitstekend weer.

Gegevens:

74,6 km
5:25:36 uur
1435 hm

Afbeelding
trainspotter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: za 16 augustus 2003, 13:10
Mijn mountainbike: Cube AMS HPC / Cube Elite HPC / Cube Litening HPC
Contacteer:

Spook-E schreef:Modder op deze manier is best leuk. Verder nog een aantal riviertjes doorkruist wat zorgde voor gevoelloze voeten voor de rest van de rit. Persoonlijk had ik liever gevoelloze benen want die begonnen op den duur toch wel pijn te doen.
In de eerste doorkruising van zo'n riviertje vond mijn lijf het nodig het water van wat dichterbij te bekijken. Ik kon het nog een beetje opvangen met m'n handen, maar 't gevolg was wel twee zeikpoten en -handen. En nu een dikke knie (die net was hersteld van een val in Riva). Maar ach, het mocht en mag de pret niet drukken.
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Inderdaad pret is het goede woord :-q
Bert Urban
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 14 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Ridley Tiger
Contacteer:

Meisterlich! De fanfare bovenop de skiheuvel was inderdaad ook mijn favoriet. Mooie route met leuke, spannende afdalingen soms vol technische zones, een gezonde, leuke dosis modder en een goede organisatie. Kortom, hier ben ik volgend jaar op hemelvaartsdag weer te vinden! (als ik tenminste dan niet de route ga voorlezen, zoals dit jaar. Komen we misschien nog later aan...)
Gas op de plank Bert!
trainspotter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: za 16 augustus 2003, 13:10
Mijn mountainbike: Cube AMS HPC / Cube Elite HPC / Cube Litening HPC
Contacteer:

Mooi man, je kunt op http://www.chronorace.be/php/classement ... id=1004695 naast je klassering ook zien hoe snel je de skiheuvel bent opgereden. Ik vond de matten daar al zo dicht op elkaar liggen. Als ik dat geweten had was ik misschien daar wel ff volle bak omhoog gereden. Zo'n klein stukje had ik me nog wel willen inspannen. :-D
Plaats reactie