Wat komt er allemaal bij een mtb wedstrijd Organiseren

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Nou nou, zo erg is het ook weer niet

Knwu heb je niet nodig, dat scheelt al een hoop "gedoe"

Het begint allemaal met de locatie en vergunningen. Krijg je een vergunning? En wat kost die. Rest is echt bijzaak en als je genoeg vrijwilligers hebt niet zo heel moeilijk te regelen.

Overigens.. Gezien de enorme moeite die het kost om vrijwilligers te vinden, kan je je beter aansluiten bij een organisatie van een wedstrijd.. Bij ons ben je iig van harte welkom
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

volgens mij moet je al wel een aardig uitgewerkt plan hebben om een vergunning te krijgen, je zou hooguit bij de gemeente kunnen binnenstappen om te checken of ze open staan voor een kleinschalig MTB evenement, zo niet ben je gelijk klaar, zo ja kan je aan de slag met een plan, wat je daarna kan voorleggen aan de gemeente.

een vergunning aanvragen is wat anders dan een frikandel speciaal bestellen bij de snackbar...

/edit
(zo beetje late reactie zie ik nu :D de boodschap zal al duidelijk geweest zijn)
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Vergunning aanvraag voor evenement, geen wedstrijd, is net de deur uit. Bij ons is dat door de gemeente al redelijk voorbereid op de website te downloaden. Alleen wat er aan verdere organisatie in gaat zitten is tijdrovend. Het scheelt dat een van onze leden al jaren ervaring heeft met regelen en vergunningen van de toertochten. Ik zou er nooit in mijn eentje aan begonnen zijn.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

kan me voorstellen dat een vergunning voor een terugkerend evenement (wat in het verleden zonder problemen is verlopen) makkelijker te verkrijgen is dan een vergunning voor een nieuw evenement (aangevraagd door een onbekende).

Zal ook nog schelen in welke gemeente je het aanvraagt.. kan me voorstellen dat er in Maastricht iets meer bij komt kijken dan bij een gemeente met een paar boeren dorpen.
Plaats reactie