18-08-2018 Extreme Cup "De Goudsberg" - Lunteren

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Plaats reactie
Erik89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 31 maart 2011, 09:30
Mijn mountainbike: Top Fuel
Contacteer:

Beste mountainbikers,
Graag je aandacht voor een vrijwel nieuw evenement in de mountainbike wereld: Extreme Cup "De Goudsberg". Dé bergsprint van de Veluwe!

Op zaterdag 18 augustus vindt de derde editie plaats op de Goudsberg in Lunteren.

Wat Extreme Cup "De Goudsberg" is:
⭐ unieke sprint in Nederland: 400 meter bergop
⭐ 5% klimmen, met stukken van bijna 8%
⭐ meerdere disciplines in 1 wedstrijd (skeeleren, mountainbiken, wielrennen)
⭐ minimaal € 400,- prijzengeld per categorie
⭐ verrassend: een sterke wedstrijdrijder is niet per se een goede sprinter

In 2016 en 2017 verschenen ook mountainbikers als Frank Beemer en Richard Feiken aan de start, als supporters van dit lokale event.

Koning van de Goudsberg:
2016: Marc Janssen (wielrenner)
2017: Gerrie van Lingen (skeeleraar)
2018: Jij?

Zijn er geïnteresseerden in deze groep?
Inschrijven kan tot 12 augustus: https://goo.gl/forms/xReYvzHsLFmxtrgu" onclick="window.open(this.href);return false;

Mis geen belangrijke info:
Het wedstrijdschema, overige tijden, tips en tricks vind je in het evenement op de Facebookpagina: https://www.facebook.com/events/233799353839200/" onclick="window.open(this.href);return false; . Zet jezelf dus op ‘aanwezig’ om geen updates te missen!

Adres evenement:
Meulunterseweg 32
6741 HN Lunteren
Nikoz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 14:09

Ik heb me ingeschreven maar snap het concept nog niet helemaal :)
Gaan wielrenners, mtbers en skeeleraars tegelijk van start? Toch niet op het zelfde parcours?

En hoe laat start het precies?
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

Wielrenners, mtbers en skeeleraars hebben elk een eigen categorie. De winnaars van elke categorie strijden volgens mij uiteindelijk nog tegen elkaar. Hoe ze dit precies geregeld hebben weet ik niet precies. Het eerste jaar won de Wielrenner net voor de mtber. Skeeleraar kwam er een eind achteraan. Vorig jaar hebben ze dacht ik iets met de tijd gedaan, waardoor de skeeleraar kon winnen.

In elke categorie rijd je eerst een paar keer om punten te verzamelen. Dan kom je uiteindelijk in de afval rondes. Beste 2?? gaan door naar de volgende ronde. uiteindelijk zul je wel een aantal keer die berg op moeten sprinten.

Starttijd. Geen idee. Heb je daar geen bericht van gekregen?
Nikoz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 14:09

Klinkt wel leuk! Ik zal het wel zien verder hoe het precies gaat
Erik89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 31 maart 2011, 09:30
Mijn mountainbike: Top Fuel
Contacteer:

Het is een afvalrace en begint om 14:00. De categorieën starten apart zodat een mountainbiker tegen een mountainbiker fietst. Uiteindelijk gaan de winnaars van elke categorie tegen elkaar. Die serie zal rond 18:00 starten.
Plaats reactie