Fun wedstrijden tijdens het NK Mountainbike XCO 2018

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pschreur
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 10 februari 2015, 14:58
Mijn mountainbike: 2021 Specialized Epic Expert

Mountainbike Club Bar-End mag dit jaar het NK Mountainbike XCO (Cross Country) organiseren. Het wordt een spectaculair tweedaags wielerevenement. De wedstrijden worden verreden op een natuurlijk, uitdagend, compact, afwisselend en afgezet parcours in het Orderbos. Op het parcours zijn diverse uitdagende en spectaculaire natuurlijke hindernissen opgenomen (waaronder diverse technische beklimmingen en afdalingen, wortelpaden, rockgardens, drops, etc). De lengte van het parcours is ca. 4,5 kilometer.

Onderdeel van dit evenement zijn een serie Fun wedstrijden zoals een Heren Fun Klasse, Dames Fun Klasse, Kids Race (5 t/m 8 jaar zonder licentie), G-Klasse en een Race voor buurten, straten, bedrijven en verenigingen.

Meer informatie is te vinden op http://nkmtb2018.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor iedereen die het leuk lijkt om een keertje het NK XCO te bezoeken en een Fun wedstrijd mee te pakken.
Laatst gewijzigd door pschreur op wo 6 juni 2018, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Patrick Schreur
Mountainbike Vereniging Bar End Apeldoorn
https://www.bar-end.nl
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik zag wat foto's op de site, ziet er toch wel heel spannend uit met al die rotsen.
Lijkt me geen parcoursje om zonder ervaring met deze obstakels even te rijden.
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

Heb ooit eens deelgenomen aan een Fun reeks, denk maar niet dat je daar zonder 8 uur training per week nog maar in de buurt van de top 20 eindigt.
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Hoeft toch ook niet perse? Gaat om de lol. Leuk om eens te ervaren, het parkoers, de ambiance.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Alle "gewaagde secties" zitten er bij de funklasse niet in. Iedereen moet het namelijk kunnen doen.
Plaats reactie