Nationale mtb cup

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3247
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Sorry, funklasse zonder tijdregistratie ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Trek8000slr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 5 oktober 2009, 21:02
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon 2 X0, Merida O'nine team issue 26"XO/XT, Cube GTC Agree Pro

tiewrap schreef:Sorry, funklasse zonder tijdregistratie ?

Probleem is dat de meeste funklasse rijders geen licentie hebben en ook geen transponder.
De KNWU heeft niet zoveel huurtransponders dat we het op die manier kunnen opvangen.

Alternatief zou het "Duitse" systeem kunnen zijn alleen werkt dit niet met het Knwu systeem.
Dit is wel iets waar we voor 2018 over nadenken omdat er ook nog alternatieven zijn waar regionaal
mee geëxperimenteerd wordt.

We gaan wel kijken of een klassement mogelijk is in de funklasse zodat er wel een competitie ontstaat. Met stuurborden is ook een uitslag op te stellen.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Trek8000slr schreef:
tiewrap schreef:Sorry, funklasse zonder tijdregistratie ?

Probleem is dat de meeste funklasse rijders geen licentie hebben en ook geen transponder.
De KNWU heeft niet zoveel huurtransponders dat we het op die manier kunnen opvangen.

Alternatief zou het "Duitse" systeem kunnen zijn alleen werkt dit niet met het Knwu systeem.
Dit is wel iets waar we voor 2018 over nadenken omdat er ook nog alternatieven zijn waar regionaal
mee geëxperimenteerd wordt.

We gaan wel kijken of een klassement mogelijk is in de funklasse zodat er wel een competitie ontstaat. Met stuurborden is ook een uitslag op te stellen.

Graag nog reactie of de nederlandse wedstrijden uit de beneluxcup ook in de nieuwe mtb cup zitten.
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

schepp schreef:Graag nog reactie of de nederlandse wedstrijden uit de beneluxcup ook in de nieuwe mtb cup zitten.
Uit de kleurcodering van de voorlopige agenda meen ik te halen dat dit niet het geval is.
En over die kalender gesproken; ik geloof niet dat Honselersdijk nu zo'n waardevolle aanvulling/invulling van het programma is.
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
Yenssen
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 13 juni 2010, 12:08

schepp schreef: Graag nog reactie of de nederlandse wedstrijden uit de beneluxcup ook in de nieuwe mtb cup zitten.
In de MTB kalender op de KNWU site staat toch duidelijk in de kolom 'serie' van welke klassement de betreffende wedstrijd deel uit maakt?
http://www.knwu.nl/wp-content/uploads/2 ... B-2017.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

De Nederlandse Beneluxcup wedstrijden maken geen deel uit van het NL cup klassement.
Interessanter is de vraag of alle Nederlandse wedstrijden wel deel uitmaken van het regelmatigheidsklassement? Als dat nog bestaat? Mijns insziens is dat nu een overbodig overkoepelend klassement.
Hoe gaat de startopstelling bij de verschillende wedstrijden en met name het NK? Dan weet ik welke wedstrijden ik evt. mee kan pakken om nog een klein beetje gunstig opgesteld te worden op het NK XCO.

Daarbij blijf ik het jammer vinden dat er bijna geen aantrekkelijke rondjes over zijn gebleven tegenwoordig. Burgh Haamstede is in Verweggistan en Honselersdijk lijkt me ook niet echt eruit springen.
Yenssen
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 13 juni 2010, 12:08

Ik heb even wat opgezocht in de jaarlijkse besluiten van de KNWU. Vind de KNWU site nog niet echt uitblinken in gebruiksvriendelijkheid, maar dat terzijde.

Mountainbike Regelmatigheid klassement
Over alle “reguliere” internationale en alle nationale Mountainbikewedstrijden die in Nederland worden verreden wordt er voor de volgende categorieën een regelmatigheid klassement bijgehouden:
Elitemannen/Beloften, Nieuwelingen, Junioren, Amateurs, Sportklasse, Masters 30+, Masters 40+, Elite/Beloften Vrouwen, Junior-Vrouwen en Nieuweling-Meisjes.
“Reguliere” wedstrijden zijn Cross Country wedstrijden waarin categorieën een “eigen” start en uitslag kennen.

De punten voor het regelmatigheid klassement zijn als volgt;
Plaats Punten Plaats Punten Plaats Punten
1 100 26 50 51 25
2 93 27 49 52 24
3 87 28 48 53 23
4 82 29 47 54 22
5 78 30 46 55 21
6 75 31 45 56 20
7 72 32 44 57 19
8 70 33 43 58 18
9 68 34 42 59 17
10 66 35 41 60 16
11 65 36 40 61 15
12 64 37 39 62 14
13 63 38 38 63 13
14 62 39 37 64 12
15 61 40 36 65 11
16 60 41 35 66 10
17 59 42 34 67 9
18 58 43 33 68 8
19 57 44 32 69 7
20 56 45 31 70 6
21 55 46 30 71 5
22 54 47 29 72 4
23 53 48 28 73 3
24 52 49 27 74 2
25 51 50 26 75 1

Na iedere wedstrijd zal een tussenklassement worden opgemaakt. Uitslagen die niet voor of op de dinsdag na de wedstrijd zijn aangeleverd worden niet meer voor het volgende weekeinde in het klassement verwerkt. De standen worden bijgehouden door het KNWU-Uniebureau; de tussen- en totaalstanden zullen zo spoedig mogelijk worden bekendgemaakt. Wedstrijduitslagen worden door de organisatie of jury door middel van een door de KNWU beschikbaar gesteld uitslag verwerkingsprogramma zo spoedig mogelijk na afloop van de wedstrijd en vaststelling van de uitslag per e-mail (uitslagen@knwu.nl) aan de KNWU gezonden.

Startvolgorde
De startvolgorde voor de eerste wedstrijd wordt als volgt vastgesteld:
1. deelnemers in gepubliceerde UCI ranking per 31-12-2016 mannen, vrouwen);
2. de eerste 25 in de eindstand van het regelmatigheid klassement 2016;
3. loting overige deelnemers;
4. gesanctioneerden.
De jury voorzitter kan in overleg met de wedstrijdorganisatie maximaal 5 renners een bevoorrechtte
startpositie geven.
Bij de navolgende wedstrijden wordt de startvolgorde als volgt bepaald:
1. De laatst gepubliceerde tussenstand in de UCI ranking (mannen, vrouwen);
2. de laatst gepubliceerde tussenstand in het regelmatigheidsklassement;
3. loting overige deelnemers;
4. gesanctioneerden.

De jury voorzitter kan in overleg met de wedstrijdorganisatie maximaal 5 renners een bevoorrechtte
startpositie geven.
Renners dienen na het betalen van het inschrijfgeld de startlijst te tekenen. Deze getekende startlijst zal door de jury gebruikt worden om de renners op te roepen voor de start. Niet getekende renners zullen niet worden opgeroepen en niet worden opgenomen in de uitslag.
Trek8000slr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 5 oktober 2009, 21:02
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon 2 X0, Merida O'nine team issue 26"XO/XT, Cube GTC Agree Pro

Allen,

de Nederlandse wedstrijden van de benelux cup doen mee in de mtb cup tellen echter niet voor het algemeen klassement van de mtb cup. Renners die dus alleen de mtb cup willen rijden hoeven niet naar België en/of Luxemburg.

Schrapresultaten gaan we wel naar kijken al zijnde ervaringen binnen de benelux cup niet altijd positief. Binnen de LJC doen we dit wel en daar werkt het wel goed.

Mbt Punten telling etc. we zijn nog aan het kijken welke methodiek we gaan hanteren.

Tot slot de site van de KNWU blinkt inderdaad nog niet uit vwb praktisch gemak, maar dat staat ook
in de nieuwe doelstellingen om te verbeteren. Echter geldt ook bij de KNWU net als bij ieder bedrijf alles kost geld en er worden prioriteiten gesteld.

Vwb aantrekkelijke rondjes als je tips hebt horen we dat graag. Burg Haamstede is voor een aantal misschien ver weg, maar heeft een zeer mooi parcours met veel hoogtemeters.
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

Trek8000slr schreef:de Nederlandse wedstrijden van de benelux cup doen mee in de mtb cup tellen echter niet voor het algemeen klassement van de mtb cup.
Dat snap ik niet.
Trek8000slr schreef:Vwb aantrekkelijke rondjes als je tips hebt horen we dat graag. Burg Haamstede is voor een aantal misschien ver weg, maar heeft een zeer mooi parcours met veel hoogtemeters.
Landgraaf is ook ver weg, dat maakt me niet zo veel uit. Maar Lunteren, Oosterbeek, soest, steenwijk, lijken me mooi om mee te beginnen... :-)

- edit: en Schoorl natuurlijk...-
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
Yenssen
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 13 juni 2010, 12:08

Trek8000slr schreef:de Nederlandse wedstrijden van de benelux cup doen mee in de mtb cup tellen echter niet voor het algemeen klassement van de mtb cup. Renners die dus alleen de mtb cup willen rijden hoeven niet naar België en/of Luxemburg.
Kan aan mij liggen, maar van deze zin snap ik weinig. De MTB cup is toch een klassement? Eerst doen ze wel mee en dan doen ze weer niet mee??
De Nederlandse Benelux cup wedstrijden tellen (net als de mtb cup) wedstrijden mee voor het regelmatigheidsklassement moet het zijn denk ik?

Voor de rest, mooi dat er weer wat schot in de zaak zit bij de KNWU! En ik hoop ook dat het marathonbiken niet wordt vergeten, want dat is waar de grootste groep mtb'ers zich tot geroepen voelt en waar de meeste potentie inzit.
Patje1977
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 28 april 2009, 13:29
Mijn mountainbike: Scott Scale
Contacteer:

Trek8000slr schreef:Allen,

de Nederlandse wedstrijden van de benelux cup doen mee in de mtb cup tellen echter niet voor het algemeen klassement van de mtb cup. Renners die dus alleen de mtb cup willen rijden hoeven niet naar België en/of Luxemburg.
Deze zin begrijp ik niet.....
Trek8000slr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 5 oktober 2009, 21:02
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon 2 X0, Merida O'nine team issue 26"XO/XT, Cube GTC Agree Pro

sorry mannen de zin moet zijn.
De Nederlandse Benelux wedstrijden doen mee aan de mtb cup en tellen mee voor het algemeen klassement.
wat ik had moeten toevoegen en bedoelde was.
De buitenlandse wedstrijden van de Benelux cup tellen niet mee voor het mtb cup klassement.
Yenssen
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 13 juni 2010, 12:08

Oke, bedankt voor de toelichting. Moet wel zeggen dat dat niet zo duidelijk naar voren komt in de aankondiging en in de gepubliceerde kalender op de KNWU site. Daar staat duidelijk een kolom 'serie' met het betreffende klassement. Dan zou ik voor de Nederlandse Beneluxcup wedstrijden in de kolom 'serie' Benelux cup / NL Cup vermelden; dus dat ze voor beide klassementen meetellen.
Daarmee kan gelijk het hele regelmatigheidsklassement geschrapt worden uit de jaarlijkse besluiten etc. Want als ik het goed begrijp bevat de NL Cup dus alle wedstrijden die ook in het regelmatigheidsklassement mee zouden tellen.
Werk aan de winkel dus, tijd voor een grote herstructurering en nieuwe inzichten. Wellicht heeft de KNWU zicht het de laatste jaren zo moeilijk gemaakt dat ze het zelf ook niet meer snappen.

Ik kies de mooie wedstrijden er wel uit, mits deze in de marathonkalender passen. Al die klassementen zal mij een worst wezen. Het gaat me vooral om de dagprijzen.

Oja, als al die funklasserenners zo graag serieus genomen willen worden met een eigen klassement, tijdwaarneming etc, waarom dan geen licentie aanvragen en in je eigen klasse meestrijden? Snap die ophef eigenlijk niet zo.
fv1262
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 11:34

ik heb het al eerder ter sprake gebracht:
maar waarom kunnen de funklasse rijders geen transponder aanschaffen. wanneer we een goede deal sluiten met Mylaps kunnen we de transponders best voor een zeer geschikte prijs aanbieden. en ik denk dat deze renners best een transponder willen aanschaffen. hij is immers voor veel meer doeleinden te gebruiken. het bied deze klasse toch ook veel meer voordelen. en daarnaast kunnen ze ook alles terug zien. hier in het Noorden en Oosten hebben veel funklasse renners al een eigen transponder. deze zijn ook te gebruiken bij wintercompetitie, streetrace,zomeravond competitie schaatsbanen enz enz.ik denk dat een transponder is aan te schaffen voor € 25,00 incl een jaar activatie.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

to0n schreef:
Trek8000slr schreef:de Nederlandse wedstrijden van de benelux cup doen mee in de mtb cup tellen echter niet voor het algemeen klassement van de mtb cup.
Dat snap ik niet.
Trek8000slr schreef:Vwb aantrekkelijke rondjes als je tips hebt horen we dat graag. Burg Haamstede is voor een aantal misschien ver weg, maar heeft een zeer mooi parcours met veel hoogtemeters.
Landgraaf is ook ver weg, dat maakt me niet zo veel uit. Maar Lunteren, Oosterbeek, soest, steenwijk, lijken me mooi om mee te beginnen... :-)

- edit: en Schoorl natuurlijk...-
Loenen,..Utrechtse Heuvelrug, Amerongen, Montferland. Persoonlijk vind ik alle wedstrijden erg ver weg als je in het midden des lands woont. De noord Nederlanders komen nog slechter uit! Wedstrijden zijn heel erg geconcentreerd in het zuiden. Voor de laagdrempeligheid zou het goed zijn als er meer in midden en midden-noord Nederland zou komen.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3247
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Vanuit noord-holland is ook alles ver weg.
Voor een wedstrijd van een uur gaat dat m niet worden.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Plaats reactie