27/28-08-2016 Benelux kampioenschappen Zoetermeer

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

MTB Zoetermeer
De Mountainbike Cross Country wedstrijd in Zoetermeer behoort tot de top van de Nederlandse Mountainbike evenementen. De faciliteiten voor rijders zijn goed. De bezoekers hebben goede toegang tot de spectaculaire punten in het parcours. En het parcours staat altijd garant voor een mooie belevenis en uitdaging.

Geschiedenis
De wedstrijden in het Buytenpark te Zoetermeer worden gehouden sinds 2001. Herhaaldelijk heeft het toneel gestaan voor het Nederlands en Beneluxkampioenschap. Eén maal is er zelfs het Europees Kampioenschap (2009) verreden. Kijk voor meer informatie bij Historie.

Locatie
Het parcours is gelegen in het Buytenpark, rondom Snowworld Zoetermeer. De faciliteiten van Snowworld voor renners en publiek zijn gedurende de wedstrijddagen toegankelijk. Kijk voor meer informatie bij Parcours MTB Zoetermeer.

Wedstrijdweekend
Dit jaar zullen de wedstrijden op 27 en 28 augustus 2016 worden verreden. Vanaf vrijdag middag 17:00 uur is het parcours open voor verkenning. Zaterdag en zondag zijn er de gehele dag wedstrijden.

Benelux Cup
Dit jaar maakt de wedstrijd deel uit van de Benelux Cup.

Bezoekers
Bezoekers hebben uitgebreide mogelijkheden om de wedstrijd te volgen. Zo is er een uitzichtpunt dat overzicht biedt over een groot deel van de route. En de spectaculaire plaatsen zijn goed toegankelijk. Zie de parcoursmap voor meer informatie over de faciliteiten. Het bezoeken van de wedstrijden is gratis.

Deelnemers
Voor deelnemers zijn voldoende en goede faciliteiten beschikbaar. In de centrale hal van Snowworld bevindt zich de inschrijfbalie, kleedruimtes met douches en dopingcontrole. Het parcours is zo ontworpen dat het voor iedereen toegankelijk is. Daar waar nodig zijn er alternatieve routes die de deelnemer kan kiezen naar gelang zijn of haar niveau. Inschrijven kan via het inschrijfformulier. Zie hiervoor het nieuwsbericht inschrijving geopend of de link in het menu.

Teams
Voor teams de gelegenheid gratis te staan nabij het parcours. Tegen betaling kan stroom worden geboden op een andere plek. Zie voor meer informatie de teamspagina.

http://wielerpromotie-hetgroenehart.nl/ ... rmeer-mtb/" onclick="window.open(this.href);return false;

Programma Zoetermeer
Programma Mountainbike Benelux Cup Zoetermeer

Zaterdag 27 augustus 2016

09.30 Amateurs/Sportklasse (60 min)
10.45 Masters 40+ (75 min)
12.30 Funklasse jeugd 13-14 jaar (40 min)
13.15 Funklasse jeugd 11-12 jaar (30 min)
13.45 Funklasse jeugd 8-10 jaar (20 min)
14.15 Nieuwelingen (60 min)
15.30 Masters 30+ (90 min)

Zondag 28 augustus 2016

10:00 Junioren (75 min)
11.30 Vrouwen (90 min)
11:32 Junior vrouwen/Nieuweling meisjes (60 min)
13.15 Elite/Beloften (105 min)
15.15 Funklasse Mannen (60 min)
15.17 Funklasse Vrouwen (60 min)
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

zelfde rondje als vorig jaar het NK?
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Zag er wel zo uit na het kaartje bekeken te hebben.
Niet echt mijn ding helaas, ik sla hem over.
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Ben erbij, helaas wel een erg vroege start voor de amateurs... (9:15 ipv 9:30uur staat op de KNWU site)
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Rayb81 schreef:Zag er wel zo uit na het kaartje bekeken te hebben.
Niet echt mijn ding helaas, ik sla hem over.
Een echt MTB rondje overslaan :roll: Overigens ook niet mijn ding dat steile klimmen,..maar dit is wel mtben,....ipv het boswielrennen in Nieuwkuijk, Assen en nog een aantal van die vlakke rondjes.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Haha ik schaam mij maar het is mij te technisch. Vorig jaar bijna gevallen op de rockgarden.
Moet wel zeggen dat ik geen verkenning gereden heb toen.

Aan iedereen die wel gaat veel plezier :)
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Maar dit jaar wordt er zelfs speciaal een clinic gegeven voor mensen die twijfelen aan hun technische kunde ;)
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Chickenrun is vast ook nog wel mogelijk op de rock garden? Dus niet alleen de hoogste lijn mogelijk?
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

punk86 schreef:Chickenrun is vast ook nog wel mogelijk op de rock garden? Dus niet alleen de hoogste lijn mogelijk?
Uiteraard is er een chickenrun,..welke overigens ook leuk is. Parcours is zeker uitdagend,..maar dan met name in het klimmen vind ik,...maar de rockgarden is er wel 1 die je even een paar x moet doen.
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Chickenrun kreeg ik fietsend alleen niet voor elkaar. Er is zo'n krappe slinger voorgemaakt dat ik wel af moest stappen. Veeel trager dus dan de rock garden.
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Lekker weekendje gehad in Zoetermeer. Mooi event qua opzet en fijne wedstrijd gehad, resultaat 7e bij de amateurs.
Voorlaatste ronde opeens een "Galloway-rund" voor mijn wielen was wel een aparte belevenis voor een XC-wedstrijd moet ik zeggen. :winkie:

Enige smetje op het weekend, een deukje in mijn velg dankzij die rock-garden, grrrr. :-{
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Zumpelvelder schreef:Lekker weekendje gehad in Zoetermeer. Mooi event qua opzet en fijne wedstrijd gehad, resultaat 7e bij de amateurs.
Voorlaatste ronde opeens een "Galloway-rund" voor mijn wielen was wel een aparte belevenis voor een XC-wedstrijd moet ik zeggen. :winkie:

Enige smetje op het weekend, een deukje in mijn velg dankzij die rock-garden, grrrr. :-{
Aai zonde!! Ik had mn banden wat harder staan dan normaal, ook vanwege een paar steile afdalingen, maar zeker ook voor de rockgarden. Zaten een paar lelijk uitstekende exemplaren bij en ik wilde het risico niet nemen met mn carbon velgen.
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

schepp schreef:Aai zonde!! Ik had mn banden wat harder staan dan normaal, ook vanwege een paar steile afdalingen, maar zeker ook voor de rockgarden. Zaten een paar lelijk uitstekende exemplaren bij en ik wilde het risico niet nemen met mn carbon velgen.
Vond het lastig kiezen met welke druk in de banden te rijden..
Iets harder vond ik niet echt prettig op de steile klimmen met veel los grind, slipte dan zo door. Maar te zacht was inderdaad risicovol op de rock-garden.

Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om de banden niet harder te zetten omdat de meeste paden ook best wel hobbelig waren en ik niet met een fully rij... :wink:

Voor mijn gevoel is het achterwiel echter zijwaarts tegen een steen gebotst dus of hardere banden dan een verschil hadden gemaakt durf ik niet te zeggen...
Deuk valt opzich wel mee en de band blijft nog gewoon op druk. Laat het wiel van de week wel zeker even nakijken, want heb ook het idee dat er toch ook een kleine slag zichtbaar is.
Plaats reactie