25-9-2016 MTB 3&6 uurs race Steenwijk Woldberg

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Gebruikersavatar
alstro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 11 november 2003, 22:26
Mijn mountainbike: een schuur vol
Contacteer:

fv1262 schreef:wil toch even reageren ook alle bovenstaande berichten. 16 jaar deel uit gemaakt van het bestuur van de Stichting MTB Steenwijk 2000 en het enige wat ik zie is een daling van het aantal deelnemers bij wat voor MTB wedstrijden dan ook (uitgezonderd de marathons). kijk eens naar nationale en internationale (Pearl Izumi) wedstrijden. 3 en 6 uur streetrace enz overal in mijn ogen te weinig deelnemers. nu zal het zo zijn dat men wacht tot het laatste moment met inschrijven om wat voor reden dan ook. maar ook op de dag van de wedstrijd word er amper bij geschreven. natuurlijk heeft iedere renner zijn eigen voorkeur in wat hij wil rijden streetrace,XCO,marathon enz. maar als je dan gisteren bij de start kijkt bij het NK streetrace niet best.
ik kan dus wel snappen dat er organisatie zijn die er de stekker uit trekken. kijk eens wat een werk het is voorbereiding en geld het kost. men maakt een begroting op het aantal deelnemers en dit moet wel uit kunnen. dus ik denk dat het niet altijd bij de organisatie ligt maar ook zeker bij de renners zelf.

Jammer, maar ik kan het ook wel begrijpen. Wellicht een combi van factoren, ook bij onze vereniging (Marknesse) waren een aantal mensen van plan om mee te doen.

Een marathon in de regio :-) Of weer eens een wedstrijd in Kuinre. Die waren volgens mij vroeger altijd erg goed bezocht.
Gebruikersavatar
alstro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 11 november 2003, 22:26
Mijn mountainbike: een schuur vol
Contacteer:

Ik hoor in de wandelgangen iets over een 3-daagse mtb marathon in deze regio, 1e weekend September
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

het parcours in steenwijk leent zich ook prima voor het bergrace concept!! Als een aantal organisaties die voorheen ook knwu xc wedstrijden deden zijn handen ineen slaat dan kan er zomaar een hele mooi nieuwe bergrace competitie ontstaan. Samen met de marathoncup heb je dan een mooie selectieve serie wedstrijden. Ik denk zo ff aan steenwijk, montferland, groesbeek, misschien amerongen. Eerste week september is nog wel een vrij weekend qua wedstrijden,. dus zou mooi zijn :)
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

http://www.mtbvestingronde.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Wedstrijd of TT?
Gebruikersavatar
alstro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 11 november 2003, 22:26
Mijn mountainbike: een schuur vol
Contacteer:

schepp schreef:Wedstrijd of TT?
Nog geen idee, ze hebben ons in elk geval benadert omdat er ook over onze mtb route gereden gaat worden. 400 km in 3 dgn is niet mis.
S-Wapse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 21:38
Mijn mountainbike: Giant XTC 29 Composite 0

Heb begrepen dat het een toertocht word met secties op tijd.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Zo zie ik het ook maar dat is toch ook een wedstrijd. Kunnen we verder in topic over deze wedstrijd in de marathon sectie.
Plaats reactie