4 juni 2016 - Wielerfestival Montferland

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Ik zag dat er nog geen topic was? Mooie wedstrijd op een schitterend parcours. Inschrijven kan nog tot 13 mei!

http://www.wielerfestivalmontferland.nl ... ss-country
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Geweldige wedstrijd op een loodzwaar parcours in vreselijk hitte. Mijn start ging goed maar moest al na een halve ronde tempo inleveren en kakte daarna nog eens volledig in. Wel uitgereden maar met de tong op het stuur net 58e geworden op 1 ronde van de winnaar. (nooit zo blij geweest gelapt te worden, hahaha).

Organisatie was super! Rondje was wat aan de lange kant (6km) voor publiek. Verder wel erg zwaar maar niet lastig en eigenlijk geen technische stukken. Aantal deelnemers was niet verkeerd al was het volgens mij niet vol. Hopelijk volgend jaar weer!
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Mooi rondje, al had het wat korter en spectaculairder gemogen. Het is me wel een raadsel waar de uitslagen blijven!
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Exar schreef:Mooi rondje, al had het wat korter en spectaculairder gemogen. Het is me wel een raadsel waar de uitslagen blijven!
120 min: https://www.facebook.com/Wielerfestival ... 2160770761" onclick="window.open(this.href);return false;

75 min: https://www.facebook.com/Wielerfestival ... 3064117004" onclick="window.open(this.href);return false;
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Ahah, nu nog de KNWU op de hoogte brengen ;)

Edit: foto's van de uitslagen? Serieus? Goed bezig...
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Hahah ja. Even snel gemaakt en niet eens recht van voren.. tja. Mag iets professioneler allemaal.
Gebruikersavatar
MLW
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 november 2003, 00:09
Mijn mountainbike: Epic 29er

Inderdaad! Oldskool XC rondje. Vond het wel prima zo, fysiek aardig pittig, technisch niet heel spannend, maar alles bij elkaar prima... Had iets meer deelnemers verdiend.
Alleen die start het Peeske op....pfff daar had ik even geen rekening mee gehouden ;-)
Het ligt altijd aan de banden!
Norten89
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 26 januari 2015, 14:48

Ik vond het ook een mooie ronde! Voor mij was dit de allereerste XC wedstrijd, wat een leuke discipline is dit! Waren er eerder, zeg maar voordat ik de mountainbike sport had ontdekt, ook niet van dit soort wedstrijden op de Lemelerberg, Holten en Groesbeek? Ik hoop dat die ooit nog een keertje terugkomen
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Klopt, de xc-kalender is behoorlijk mager geworden de laatste jaren. Velen hebben toch de voorkeur voor de marathon en de toertochten die beide voor enorme deelnemersaantallen zorgen (en inkomsten dus voor de organisaties). Voor mij mogen er ook weer meer XC wedstrijden georganiseerd worden. Er lijkt wel een kleine opleving te bespeuren. Zie oa de Veluwse winter- en zomercompetitie en nu dan ook Montferland.
Het zou ook zeker goed zijn voor de topsport. In de breedte is mtb momenteel erg groot en enorm populair. Om internationaal aansluiting te krijgen moeten de ouderwetse rondjes wel echt flink technisch ge-upgrade worden. Dit maakt alleen, samen met het hoge niveau, de drempel voor deelname wel alleen nog maar hoger.
Thomas S.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 23 juli 2008, 02:44
Contacteer:

Hier nog wat foto's von de 120min:
https://www.flickr.com/photos/73559630@ ... 9330179625" onclick="window.open(this.href);return false;
Norten89
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 26 januari 2015, 14:48

XC-Mike schreef:Klopt, de xc-kalender is behoorlijk mager geworden de laatste jaren. Velen hebben toch de voorkeur voor de marathon en de toertochten die beide voor enorme deelnemersaantallen zorgen (en inkomsten dus voor de organisaties). Voor mij mogen er ook weer meer XC wedstrijden georganiseerd worden. Er lijkt wel een kleine opleving te bespeuren. Zie oa de Veluwse winter- en zomercompetitie en nu dan ook Montferland.
Het zou ook zeker goed zijn voor de topsport. In de breedte is mtb momenteel erg groot en enorm populair. Om internationaal aansluiting te krijgen moeten de ouderwetse rondjes wel echt flink technisch ge-upgrade worden. Dit maakt alleen, samen met het hoge niveau, de drempel voor deelname wel alleen nog maar hoger.
Laten we hopen dat de organisatoren van de wedstrijden in de genoemde gebieden ooit nog eens besluiten om het opnieuw te proberen ;). Nederland staat internationaal dan wel niet bekend als een mountainbike-land, er zijn binnen onze landsgrenzen toch echt wel mogelijkheden voor het uitzetten van leuke XC-rondjes!
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Norten89 schreef:
XC-Mike schreef:Klopt, de xc-kalender is behoorlijk mager geworden de laatste jaren. Velen hebben toch de voorkeur voor de marathon en de toertochten die beide voor enorme deelnemersaantallen zorgen (en inkomsten dus voor de organisaties). Voor mij mogen er ook weer meer XC wedstrijden georganiseerd worden. Er lijkt wel een kleine opleving te bespeuren. Zie oa de Veluwse winter- en zomercompetitie en nu dan ook Montferland.
Het zou ook zeker goed zijn voor de topsport. In de breedte is mtb momenteel erg groot en enorm populair. Om internationaal aansluiting te krijgen moeten de ouderwetse rondjes wel echt flink technisch ge-upgrade worden. Dit maakt alleen, samen met het hoge niveau, de drempel voor deelname wel alleen nog maar hoger.
Laten we hopen dat de organisatoren van de wedstrijden in de genoemde gebieden ooit nog eens besluiten om het opnieuw te proberen ;). Nederland staat internationaal dan wel niet bekend als een mountainbike-land, er zijn binnen onze landsgrenzen toch echt wel mogelijkheden voor het uitzetten van leuke XC-rondjes!
De organisatoren zijn het probleem niet! Zijn heel veel leuke wedstrijden het hele jaar door.
Norten89
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 26 januari 2015, 14:48

schepp schreef: De organisatoren zijn het probleem niet! Zijn heel veel leuke wedstrijden het hele jaar door.
Misschien moet ik het anders zeggen.. ik hoop dat er weer meer XC wedstrijden komen waarin flinke klimmen verwerkt kunnen worden, zoals de Lemelerberg, Holterberg of omgeving Groesbeek. Dat ligt mij namelijk goed ;)
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Norten89 schreef:
schepp schreef: De organisatoren zijn het probleem niet! Zijn heel veel leuke wedstrijden het hele jaar door.
Misschien moet ik het anders zeggen.. ik hoop dat er weer meer XC wedstrijden komen waarin flinke klimmen verwerkt kunnen worden, zoals de Lemelerberg, Holterberg of omgeving Groesbeek. Dat ligt mij namelijk goed ;)
landgraaf zoetermeer sittard montferland en daarnaast zijn er natuurlijk een aantal marathons met veel klimmen als groesbeek amerongen montferland bbc. Tevens is er de benelux cup met wedstrijden in belgie en luxemburg
Plaats reactie