Classique D'Alphen 22 februari 2015

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Nieuwe opzet Classique D'Alphen
De Classique d-Alphen is een cyclo sportieve prestatietocht met tijdmeting over een afgezet parcours van 39 kilometer. Alle deelnemers starten in 1 groep. We gaan dit jaar de finish electronisch registreren, door een langere aanloop ronde willen we ophoping in de eerste single tracks voorkomen en door de ronde langer te maken zal er minder of niet meer gedubbeld hoeven te worden. We hopen hiermee zowel de snelle als de langzamere renners tegemoet te komen.
Om mee te doen moeten de deelnemers beschikken over een mountainbike of veldritfiets en een goede helm. De gelijktijdige start vindt plaats om 10.00 uur. Doel is de afstand zo snel mogelijk af te leggen. Door de nauwkeurige tijdregistratie kan eenieder na afloop zijn prestatie spiegelen aan de overige deelnemers.
Waar en wanneer
WTV Alphen organiseert de Classique d-Alphen (39 km) wederom op:

Datum 22 februari 2015
Plaats Recreatieterrein 't Zand Alphen
Tijdstip Start om 10.00u
Startplaats Camping 't Zand
Maastrichtsebaan 1
5131 NZ Alphen (NBr)


Parcours
Het parcours is gelegen aan recreatieterrein het Zand te Alphen (NB). Dit terrein is tevens de trainingslocatie van een groot aantal Nederlandse en Belgische wielertoppers.
Het parcours start op een brede grasstrook, waar velen naast elkaar kunnen staan en waar men snel positie kan kiezen. Hierna volgt een aanloopstrook van 2.5 km waar nog makkelijk ingehaald kan worden. Na deze aanloopstrook moeten nog 3 rondes van ruim 12 km gereden worden. In de ronde zit een strook van ongeveer 250 meter asfalt, hier start en finisht de ronde.

Het parcours is technisch heuvelachtig en onder alle weersomstandigheden goed te rijden. Ondanks dat de grootste hoogteverschillen niet groter dan ongeveer 8 meter zijn moeten er over de 39 km ongeveer 400 hoogtemeters overwonnen worden.

Bekijk hier de route in kaart gebracht.
Reglement
Indien je deelneemt aan de MTB-cyclo Classique d'Alphen dan dien je met de volgende zaken rekening te houden:

12,50 euro voorinschrijving
15,00 euro voor inschrijving op de dag zelf (tot een half uur voor de start!)
Voorinschrijven kan tot en met 18 februari. 2015
Deelname is op eigen risico
Bij het ophalen van een stuurbord wordt een borg gevraagd van 5 euro.
Deze krijg je uiteraard terug bij het inleveren van het stuurbord.
Het dragen van een harde schaalhelm is verplicht.

Uitslagen
Uitslag Classique D'Alphen 23 februari 2014 heren 16-30, heren 30-40, heren 40-50, heren boven 50,
dames, overall uitslag.
Klik hier voor een overzicht van winnaars uit het verleden. Dit wordt geopend in een apart venster als een PDF-bestand.
Voor een verslag van de dag zelf klik hier.


Foto's / film
Er zijn ook dit jaar weer prachtige opnames van de Classique D'Alphen op 23 februari gemaakt. Kijk op http://www.youtube.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Inschrijven
De inschrijving voor de wedstrijd van 23 februari 2014 is geopend, Klik hier voor het inschrijfformulier.
Klik hier voor een overzicht van de inschrijvers.


Prijzen
Ons streven is om een kwartier na het binnenkomen van de laatste deelnemer de prijsreiking te houden. Deze zal plaats vinden in de kantine van Camping het Zand. Voor de eerste 3 van iedere categorie is er een geldprijs . Daarnaast zijn er geldprijzen voor de eerste 10 overall finishers. De geldprijzen worden direct bij de prijsuitreiking verstrekt.

http://www.wtvalphen.nl/mtbcyclo.html" onclick="window.open(this.href);return false;


inschrijving geopend
https://inschrijven.nl/formulier?id=201 ... ag=j&tl=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door hansdegebruiker op za 24 januari 2015, 12:51, 2 keer totaal gewijzigd.
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Drummer702
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 6 juli 2014, 17:10

Hans, Weet jij vanaf wanneer het parcours is ingericht en we hier wat kunnen testen en trainen?
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Ingeschreven!! Lekker rondje boscrossen daar :)
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Drummer702 schreef:Hans, Weet jij vanaf wanneer het parcours is ingericht en we hier wat kunnen testen en trainen?
Dat weet ik niet, wel kun je delen al berijden op het recreatiegebied.
Houd hun facebook pagina in de gaten, een paar weken van tevoren vond er vorige keer een testrun plaats waar je aan kon deelnemen.
Buiten de testrun is dat ook een leuk sociaal moment.
Zowieso is het raadzaam de mulle stukken naast het LDD parcours op te zoeken als training.
Zit een leuk los zand stukje in deze wedstrijd.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

hansdegebruiker schreef:
Drummer702 schreef:Hans, Weet jij vanaf wanneer het parcours is ingericht en we hier wat kunnen testen en trainen?
Dat weet ik niet, wel kun je delen al berijden op het recreatiegebied.
Houd hun facebook pagina in de gaten, een paar weken van tevoren vond er vorige keer een testrun plaats waar je aan kon deelnemen.
Buiten de testrun is dat ook een leuk sociaal moment.
Zowieso is het raadzaam de mulle stukken naast het LDD parcours op te zoeken als training.
Zit een leuk los zand stukje in deze wedstrijd.
vorig jaar 2 stukken los zand,..hier kon je het verschil maken of juist de aansluiting verliezen
Steel=Riel
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 26 november 2011, 21:44
Mijn mountainbike: De Wit CX fietske uit 1862

Ben er ook weer bij! Er moet tenslotte iemand laatste worden.
Als ik vering wil koop ik wel een Franse auto.
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

Ik heb me ook ingeschreven. Mooie test richting het begin van het seizoen.
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
Mat_23
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 16 januari 2015, 23:16

Vooraleer ik overweeg om deze wedstrijd eens te rijden had ik vraagje voor diegene die al deelgenomen hebben:
Is deze wedstrijd enkel voor goed geoefende mtb'ers en wedstrijd-types? Of kan iemand dat elke zondag een toertocht rijdt (wel stevig tempo) en tussendoor nog wat traint hier ook aan deelnemen (en geen 15min na de voorlaatste aankomt :-D )
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Dat 15min kan ik je niet garanderen.
De top 20 zijn serieuze jongens die in teamverband rijden.
Hoe je vorm is weet je pas aan de start.
Maar de meerderheid rijd rond jouw niveau dus gewoon meedoen.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

hansdegebruiker schreef:Dat 15min kan ik je niet garanderen.
De top 20 zijn serieuze jongens die in teamverband rijden.
Hoe je vorm is weet je pas aan de start.
Maar de meerderheid rijd rond jouw niveau dus gewoon meedoen.
Het is absoluut niet technisch en ook geen zware ronde. Start is dit jaar weer met alle categorien. Start is wel 100m breed en de ronde is 12km lang. Last met inhalen en dubbelen zal je niet echt hebben. Niveau in de top is idd erg hoog, met ook een hoop snelle belgen.
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Hoorde ook dat de start dusdanig is aangepast dat er nu helemaal geen bottleneck effect meer is zoals de afgelopen jaren (vorig jaar was het al een stuk minder nu dus bijna niet meer)
Dus bij de start vlammen, je positie kiezen en dan over op onderin het rood om te sparen voor de sprint in de laatste kilometers.
Mat_23
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 16 januari 2015, 23:16

schepp schreef:
hansdegebruiker schreef:Dat 15min kan ik je niet garanderen.
De top 20 zijn serieuze jongens die in teamverband rijden.
Hoe je vorm is weet je pas aan de start.
Maar de meerderheid rijd rond jouw niveau dus gewoon meedoen.
Het is absoluut niet technisch en ook geen zware ronde. Start is dit jaar weer met alle categorien. Start is wel 100m breed en de ronde is 12km lang. Last met inhalen en dubbelen zal je niet echt hebben. Niveau in de top is idd erg hoog, met ook een hoop snelle belgen.
Bedankt voor de info. Ik rij 8 februari nog een kleine recreanten wedstrijd in Vlaanderen. Nadien beslis ik of ik deelneem.

Bij die laatste hoor ik nie bij :D
Steel=Riel
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 26 november 2011, 21:44
Mijn mountainbike: De Wit CX fietske uit 1862

Mat_23 schreef:Vooraleer ik overweeg om deze wedstrijd eens te rijden had ik vraagje voor diegene die al deelgenomen hebben:
Is deze wedstrijd enkel voor goed geoefende mtb'ers en wedstrijd-types? Of kan iemand dat elke zondag een toertocht rijdt (wel stevig tempo) en tussendoor nog wat traint hier ook aan deelnemen (en geen 15min na de voorlaatste aankomt :-D )
Vorig jaar heb ik deze wedstrijd gereden na een hele winter geen fiets aan te hebben geraakt. Toen kon je nog wel gedubbeld worden dus dat gebeurde ook volop. Ik ben steeds op tijd opzij gegaan en heb geen wanklank gehoord. Gerben de Knegt was toen vooraan aan het gasgeven (weet niet of ie ook gewonnen heeft), maar zelfs al fiets ik een hele winter iedere dag kan ik die niet bijhouden. Dat is dus nooit een reden om niet mee te doen.
Het is gewoon een heel mooi evenement.
Als ik vering wil koop ik wel een Franse auto.
Drummer702
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 6 juli 2014, 17:10

schepp schreef:
Bedankt voor de info. Ik rij 8 februari nog een kleine recreanten wedstrijd in Vlaanderen. Nadien beslis ik of ik deelneem.

Bij die laatste hoor ik nie bij :D
Welke wedstrijd is dat op 8 februari?
Plaats reactie