Classique D'Alphen 22 februari 2015

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
specube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 17:35
Mijn mountainbike: specialized sworks epic wc 2015

schepp schreef:Yes heerlijk 1.30u keihard gas geven!!! Super benen vandaag en p14 algemeen en p2 40+ Het rondje lag er nog redelijk bij,..wel modderig maar eigenlijk geen echte plassen.
Heb jij mijn stuurbord los gemaakt :wink:

mooie uitslag gereden :-q
http://www.mtbtilburg.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

Gisteren ook maar meegedaan.
Moest 's middags toch in Baarle nassau zijn.
Paar kennissen van me die de cape epic gaan rijden gingen daar fietsen, maar wisten helemaal niet dat het een wedstrijd was. Eentje had er al 70km op zitten en wordt dan nog even 12e bij de masters 2. Wanne beul is dat. Ben benieuwd hoe ze het gaan doen op de cape epic want toen ik hem reed was hij met de zelfde maat iets van 26e overall geworden.

Zelf ging ik voor de fun dus ik had de fatbike maar mee genomen. (meteen wat extra krachttraining)
Is altijd een mooie ronde om te rijden.
Start was wel goed, maar met die dikke banden kan ik echt niet hard rijden. Heeft een rolweerstand waar je u tegen zegt.
Naarmate de wedstrijd vorderde kwam ik steeds beter in mijn ritme (rondetijden werden ook steeds korter)
Vlak voor de finish gin er een veldrijder de eindsprint aan, maar ik kon hem nog net eraf sprinten met die tractorbanden.
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

specube schreef:
schepp schreef:Yes heerlijk 1.30u keihard gas geven!!! Super benen vandaag en p14 algemeen en p2 40+ Het rondje lag er nog redelijk bij,..wel modderig maar eigenlijk geen echte plassen.
Heb jij mijn stuurbord los gemaakt :wink:

mooie uitslag gereden :-q
Reed jij voor me toen je hem verloor?? Ik was de mijne ook bijna kwijt. Er was 1 t-rap bij mij gebroken. heb 2 rondes lang met dichtgeknepen billen gereden, zo bang was ik m te verliezen aangezien ik op zo'n goede plek lag :winkie:
specube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 17:35
Mijn mountainbike: specialized sworks epic wc 2015

ik verloor hem net voor de eerste ronden bij de bossen.
Had een verschrikkelijke start door de twijfelende start schiet ik uit beide pedalen zag heel het startveld voor bij komen. :oops:
http://www.mtbtilburg.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Ja die massastart dat is toch een vak apart, heb ik nu steeds ondervonden in korte wedstrijdjes. In de aanlooprondes kon ik aan de linkerzijde, de boomkant nog wel inhalen maar daarna al vrij snel lopen en wachten bij knelpunten. Daarna van groepje naar volgende wel leuk zo inhaalrace met zoveel deelnemers. Minder leuk was een vrij harde valpartij voor me vlak na de finish bij de verkeersdrempel. Fietsen vlogen door de lucht en katipuleerde een ander, veroorzaker was gestopt tenminst. 1.41 is t geworden net voor de 1e vrouw :tong
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

NelizRijn schreef:Ja die massastart dat is toch een vak apart, heb ik nu steeds ondervonden in korte wedstrijdjes. In de aanlooprondes kon ik aan de linkerzijde, de boomkant nog wel inhalen maar daarna al vrij snel lopen en wachten bij knelpunten. Daarna van groepje naar volgende wel leuk zo inhaalrace met zoveel deelnemers. Minder leuk was een vrij harde valpartij voor me vlak na de finish bij de verkeersdrempel. Fietsen vlogen door de lucht en katipuleerde een ander, veroorzaker was gestopt tenminst. 1.41 is t geworden net voor de 1e vrouw :tong

Geweldig die massa starts :winkie: maar dat is ook alleen maar omdat mij dit ligt :-q Wat mij betreft mogen alle starts zo ook bij de xc wedstrijden. Daar ben je bij voorbaat al kansloos als je op de 15de rij staat.
Mr. Punch
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: vr 13 maart 2009, 23:28
Mijn mountainbike: Scott Spark RC

Heb mij enorm geamuseerd gisteren. Het had in Alphen veel meer geregend dan bij mijn woonplaats en had daardoor een erg foute bandenkeus gemaakt. Ik reed voor met een raceking en achter met een speedking (helemaal geen noppen) en dat zorgde ervoor dat ik op de nattere stukken alle kanten op gleed.
Bij de start kwam ik precies midden voor die grote plas water uit. Toch maar geremd, had geen zin om nat te worden.
Daarna een leuke inhaalrace gereden en 89 ste overall geworden. Was weer een goede training op een mooie ronde!
Cycling Team Limburg
ZagatoRSL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: za 9 maart 2013, 19:31
Mijn mountainbike: rainbow stumpy ST tuned

Is er al bekend waar er overal foto's te vinden zijn?
Er zijn heel veel foto's gemaakt, maar weinig te vinden.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Mr. Punch schreef:Heb mij enorm geamuseerd gisteren. Het had in Alphen veel meer geregend dan bij mijn woonplaats en had daardoor een erg foute bandenkeus gemaakt. Ik reed voor met een raceking en achter met een speedking (helemaal geen noppen) en dat zorgde ervoor dat ik op de nattere stukken alle kanten op gleed.
Bij de start kwam ik precies midden voor die grote plas water uit. Toch maar geremd, had geen zin om nat te worden.
Daarna een leuke inhaalrace gereden en 89 ste overall geworden. Was weer een goede training op een mooie ronde!
Dan hebben de Thunder burts toch meer grip :) Reed er voor en achter mee,..wel op wielen met 25mm binnenbreedte en 1.2 bar. veel grip en weinig rolweerstand.
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

schepp schreef:
Dan hebben de Thunder burts toch meer grip :) Reed er voor en achter mee,..wel op wielen met 25mm binnenbreedte en 1.2 bar. veel grip en weinig rolweerstand.
Ik reed met 4.6 Ground Control op 0,5 bar ook genoeg grip (oja, ook veel rolweerstand :(( )
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
specube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 17:35
Mijn mountainbike: specialized sworks epic wc 2015

schepp schreef:
NelizRijn schreef:Ja die massastart dat is toch een vak apart, heb ik nu steeds ondervonden in korte wedstrijdjes. In de aanlooprondes kon ik aan de linkerzijde, de boomkant nog wel inhalen maar daarna al vrij snel lopen en wachten bij knelpunten. Daarna van groepje naar volgende wel leuk zo inhaalrace met zoveel deelnemers. Minder leuk was een vrij harde valpartij voor me vlak na de finish bij de verkeersdrempel. Fietsen vlogen door de lucht en katipuleerde een ander, veroorzaker was gestopt tenminst. 1.41 is t geworden net voor de 1e vrouw :tong

Geweldig die massa starts :winkie: maar dat is ook alleen maar omdat mij dit ligt :-q Wat mij betreft mogen alle starts zo ook bij de xc wedstrijden. Daar ben je bij voorbaat al kansloos als je op de 15de rij staat.
vorige jaar startte ik in Berlicum als 100e bij master 2 en kom als 14e over de streep dus het kan wel.
Rest van het jaar stond ik lekker vooraan :winkie:
http://www.mtbtilburg.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

specube schreef:
schepp schreef:

Geweldig die massa starts :winkie: maar dat is ook alleen maar omdat mij dit ligt :-q Wat mij betreft mogen alle starts zo ook bij de xc wedstrijden. Daar ben je bij voorbaat al kansloos als je op de 15de rij staat.
vorige jaar startte ik in Berlicum als 100e bij master 2 en kom als 14e over de streep dus het kan wel.
Rest van het jaar stond ik lekker vooraan :winkie:
Ik had ook geen illusies op een topklassering of zo daar met al die kleppers daar aan de start.
Zo snel ben ik ook weer niet, maar toch scheelt het een hoop als je meteen kan aanhaken. Ik ga daar maar eens op oefenen van de winter, nu lekker lang dieselen.
@Schepp zeker sterk gereden er stonden echt toppers en veldrijders achter je, ook Belgen. :-q
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Ik had ook geen illusies op een topklassering of zo daar met al die kleppers daar aan de start.
Zo snel ben ik ook weer niet, maar toch scheelt het een hoop als je meteen kan aanhaken. Ik ga daar maar eens op oefenen van de winter, nu lekker lang dieselen.
@Schepp zeker sterk gereden er stonden echt toppers en veldrijders achter je, ook Belgen. :-q[/quote][/quote]


Thanks !! Gaan we Berlicum ff goed gas geven :-q Niet dat ik veel XC ga rijden. Zijn allemaal zo'n eind uit de buurt en het NK op 17 juli tja ze willen denk ik dat er weinig meedoen :winkie: En ja in Alphen scheelt het enorm of je bij de snelle groep kan aanhaken. Amerongen, Hondsrug classic en Norg zijn ook van dat soort wedstrijden.
Plaats reactie