Veluwse wintercompetitie 2014/15

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Hein CX
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: wo 30 december 2009, 15:19
Mijn mountainbike: Specialized Stumpy '94; SS Rockhopper '98; Giant Trance '18

Prachtig rondje!

1 uur wedstrijd is volgens mij heel voorspelbaar. Over het algemeen worden off-road wedstrijden (MTB & cyclocross) altijd op basis van tijd gereden.
De verende voorvork heb ik ook gemist: niet in de afdalingen maar op de knollenakker van het middenterrein.

Tot volgend jaar en bedankt!
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Gaaf rondje! En lekker weer. Zat na de snelle startronde al helemaal stuk en kon door het loodzware parcours bijna niet meer herstellen. Maar later ging het iets beter. 25e plek was ook meteen goed voor mijn schrapresultaat. Uiteindelijk 18e in het klassement. Niet gek gezien de minimale training.

Organisatie bedankt voor de leuke competitie! Volgend jaar weer!
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Mooi zwaar rondje om kapot op te gaan en om leuk te sturen. 16e in mijn klasse vandaag, volgend jaar maar eens de hele competitie meepakken wel leuk voor de winterperiode
Gebruikersavatar
Lizzyplace_Ruud
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 441
Lid geworden op: za 15 juni 2013, 13:33

Lunteren was vorig jaar nat en glibberig, dit jaar waren de omstandigheden ideaal.
Het is toch een fantastisch evenement midden in de natuur, voor de rijders is het een zeer uitdagend parkoers met al die klimmetjes.

Ik heb tijdens de race van mijn vrouw veel foto's genomen van de deelnemers.
Dit is de facebook-link:
Lunteren : https://www.facebook.com/media/set/?set ... 152&type=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Soesterberg : https://www.facebook.com/media/set/?set ... 152&type=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Marcog3
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 7 december 2014, 23:55
Mijn mountainbike: Scott scale 750 650B

Was zeker een mooi maar zeer zwaar rondje,
Heb meegedaan in de cat. 4 en gefinished als 30e van de 44.
Had mezelf er op verkeken en te hard van start gegaan en was niet de enigste volgens mij :wink:
Volgend jaar maar iets meer trainen op het klimmen nu weet ik ook iets meer wat er te verwachtten valt..

Ik heb onderweg een beste hand vol fotografen gezien weten jullie waar al deze fotos zijn terug te kijken?
Eigenwijs is ook wijs!
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Heerlijke zware wedstrijd. Gelukkig wist ik wat ons te wachten stond (in tegenstelling tot vele andere :) ) Alle rondjes rond de 12 minuten gereden, alleen de startronde was met 11.30 wat sneller. Deze ronde was wat mij betreft de beste ronde in lunteren van de afgelopen jaren. Alles was te fietsen en technisch genoeg, maar zeker niet te technisch. Vond de gescheiden startvelden dit jaar echt een enorme toegevoegde waarde in het raceplezier. Altijd je eigen wedstrijd kunnen rijden en op een goede manier zonder druk de achterblijvers kunnen inhalen. Op Zutphen na vond ik alle wedstrijden top. Het aangelegde rondje in Zutphen vond ik niet veel met mountainbiken te maken hebben, maar goed we moeten blij zijn met elke wedstrijd in de VWC (over de organisatie daar niks te klagen overigens, Die was gewoon top!! )

Organisatie bedankt weer!!! Ben overigens benieuwd of er dit jaar meer deelnemers waren.
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

De fitheid en vorm is de laatste weken zeker niet fantastisch, maar te mooi weer om niet te starten en Lunteren is altijd een killer. Parcours was nagenoeg droog en daardoor alles te fietsen. Besloten om alleen de start klim + trail volle bak te starten en daarna ietsjepietse reserve in te bouwen, na een redelijke start als ca 10e de trail in .. bij het eerste gras stuk iets ingehouden , maar een half trapje minder hard trappen betekend dan ook dat er een hoop voorbij komen.. daarna lekker ritme gepakt en ca 4 vlakke rondes gereden en laatste rondje nog 3 man ingehaald. met 18e plek was dit mn minste resultaat uit de serie, maar viel me toch nog mee. Op naar de wat langere wedstrijden (ligt me toch een stuk beter) en laat het weer maar zo blijven.

En bedankt Orga voor deze mooie competitie!
Plaats reactie