strandrace 2014/2015 eerste geopend

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Gebruikersavatar
alstro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 11 november 2003, 22:26
Mijn mountainbike: een schuur vol
Contacteer:

Rios schreef:Ben benieuwd hoe de route bij Hargen - Petten gaat lopen.
Werkzaamheden lopen tot aan strandopgang Hargen, waarschijnlijk moeten we er daar af.
klopt, vandaag toertocht Castricum gedaan en daar werd dit ook verteld door de 'locals'
Boscrosser81
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: vr 18 oktober 2013, 19:45

Oei oei oei. Vandaag aan het trainen geweest. Gefietst van hoek van Holland naar scheveningen. Eerste stuk liep prima laatste 5 km voor scheveningen was erg zwaar het werd net vloed en ik kon geen harde stukken zand vinden. Heeft dit met het tijdstip te maken? Met het stuk strand? Ik twijfel erg of ik het ga halen. Op zich heb een redelijke basis conditie. 200 km op de racefiets is geen probleem. Maar 130 over het strand ik weet het zo net nog niet. Iemand tips voor deze toerfietser.
N!co
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 188
Lid geworden op: do 19 mei 2011, 20:04
Mijn mountainbike: Xizang '12, Travers Rudy Fat 29+
Contacteer:

Niet met hoog water rijden en bandenspanning rond de 1,0 bar.
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Ik ga hem ook rijden, maar wat smeren jullie op de ketting wat ongeveer 130 km lang blijft zitten?
Laatst gewijzigd door dadionysos op wo 29 oktober 2014, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

dadionysos schreef:Ik ga hem ook rijden, maar wat smeren jullie op de ketting ongeveer 130 km lang blijft zitten?
Dit, http://www.cyclon.nl/index.php?m1=2&m2= ... &lang_id=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

Boscrosser81 schreef:Oei oei oei. Vandaag aan het trainen geweest. Gefietst van hoek van Holland naar scheveningen. Eerste stuk liep prima laatste 5 km voor scheveningen was erg zwaar het werd net vloed en ik kon geen harde stukken zand vinden. Heeft dit met het tijdstip te maken? Met het stuk strand? Ik twijfel erg of ik het ga halen. Op zich heb een redelijke basis conditie. 200 km op de racefiets is geen probleem. Maar 130 over het strand ik weet het zo net nog niet. Iemand tips voor deze toerfietser.
Tips? Niet met vloed trainen, iedere wedstrijd start met laag water, hoe noordelijker hoe later het laag water is.
Verder, hou je hartslag niet te hoog, voldoende eten en drinken.

En niet geheel onbelangrijk, je bandenspanning, circa 1 bar aanhouden (afhankelijk van je gewicht en wel of geen binnenband) zorg dat je een zo breed mogelijk loopvlak heb.
Voorbeeld, ik rij met Supermoto's tubless op 1 bar en weeg 95 kilo, dat is in de bochten wel spannend op het asfalt.
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
Boscrosser81
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: vr 18 oktober 2013, 19:45

Kijk dat zijn waardevolle tips, bedankt. Ik heb inderdaad even de voorspelling van het getij bekeken op: http://live.getij.nl/getij_locaties.cfm?taal=nl" onclick="window.open(this.href);return false; .
Ik denk dat ik, een klein beetje afhankelijk van de wind, een gemiddelde snelheid van tussen de 20 en 25 km/h wel moet kunnen halen. Dan haal ik het precies voor hoog water

Ik weeg zelf ca 95kg, rij wel met biba, banden die ik heb zijn Furious Fred, win ik er veel aan als ik speciale banden voor op het strand koop?
Bandenspanning was ca. 1,5 bar, lager durfde ik even niet te gaan, ik ga daar nog even mee testen.
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

Boscrosser81 schreef:Kijk dat zijn waardevolle tips, bedankt. Ik heb inderdaad even de voorspelling van het getij bekeken op: http://live.getij.nl/getij_locaties.cfm?taal=nl" onclick="window.open(this.href);return false; .
Ik denk dat ik, een klein beetje afhankelijk van de wind, een gemiddelde snelheid van tussen de 20 en 25 km/h wel moet kunnen halen. Dan haal ik het precies voor hoog water

Ik weeg zelf ca 95kg, rij wel met biba, banden die ik heb zijn Furious Fred, win ik er veel aan als ik speciale banden voor op het strand koop?
Bandenspanning was ca. 1,5 bar, lager durfde ik even niet te gaan, ik ga daar nog even mee testen.
Waar woon je ongeveer? Ik heb nog een paar Schwalbe Big Apples liggen, voor €20,- mag je ze hebben.
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
Boscrosser81
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: vr 18 oktober 2013, 19:45

Rios schreef:
Boscrosser81 schreef:Kijk dat zijn waardevolle tips, bedankt. Ik heb inderdaad even de voorspelling van het getij bekeken op: http://live.getij.nl/getij_locaties.cfm?taal=nl" onclick="window.open(this.href);return false; .
Ik denk dat ik, een klein beetje afhankelijk van de wind, een gemiddelde snelheid van tussen de 20 en 25 km/h wel moet kunnen halen. Dan haal ik het precies voor hoog water

Ik weeg zelf ca 95kg, rij wel met biba, banden die ik heb zijn Furious Fred, win ik er veel aan als ik speciale banden voor op het strand koop?
Bandenspanning was ca. 1,5 bar, lager durfde ik even niet te gaan, ik ga daar nog even mee testen.
Waar woon je ongeveer? Ik heb nog een paar Schwalbe Big Apples liggen, voor €20,- mag je ze hebben.
Maasdijk, 26" neem ik aan?
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

[/quote]Maasdijk, 26" neem ik aan?[/quote]

Nee 29" ik heb nog wel 26" maar die zitten om een fiets.

Voor kan die Furious Fred wel maar met niet meer dan 1.5 bar, en ik zou voor achter toch maar even kijken voor een Big Apple, en die er om gooien voor die 130km.
Hou die dan met bb rond 1 a 1.2 bar, klinkt eng maar....
Hoe minder de druk, hoe breder je loopvlak, hoe minder je in het zand wegzak, des te beter het gaat.
Test het maar eens.

http://www.fiets-onderdelen-online.nl/e ... tViaPortal" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes.
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
glasius
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 338
Lid geworden op: di 2 september 2008, 09:05
Mijn mountainbike: Niner Jet9 Lefty

Rios schreef: Test het maar eens.

http://www.fiets-onderdelen-online.nl/e ... tViaPortal" onclick="window.open(this.href);return false;
Moet je wel een goede maat aangeven, want de link hierboven is voor een 2.15 brede band.

http://www.fiets-onderdelen-online.nl/e ... s/07537392" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze is voor een 2.35 brede band. Nog meer loopvlak.
----------------------------------------------------
Aan de fiets kàn het niet meer liggen.
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

Vandaag nog maar even aan het trainen geweest op het strand, het strand ligt er goed bij dankzij de storm in combinatie met springtij van laatst.
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Vandaag nieuwe KTM beachracer opgehaald. Geen excuses meer door het materiaal... Hopelijk blijven de vooruitzichten zoals ze nu zijn, dan wordt het helemaal leuk.


Ik vroeg me af waarom de verzorging op 63 en 110km zit en niet wat meer verspreid is over het parcours. En is het een goede verzorgingspost?
wolli
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 9 december 2009, 22:01

Twee van onze groepje köne niet metdoen aan de strandrace van hvh-dh.
Ik heb nog twee stuurboardjes voor deze strandrace te vergeven.
MikeMTB71
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 31 oktober 2014, 00:58

Hoi Wolli,

Ik ben geïnteresseerd in 1 van de startbewijzen die je in de aanbieding hebt. Heb je ze nog in je bezit?

Gr.
Mike
Plaats reactie