Transhoek, Mountainbike Duo Estafette

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Plaats reactie
radvocaat
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 17 augustus 2009, 15:05
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX MY20

Op 7 september wordt voor de 6e keer de Transhoek georganiseerd. De Transhoek wordt gereden op het vaste ATB parcours in Bergschenhoek, ten noorden van Rotterdam. Het is een mountainbike estafette die gereden wordt in een team van 2 personen. In totaal worden er 14 rondes per team gereden. Hoeveel rondes een teamlid per keer rijdt, mag zelf worden bepaald, als elk teamlid maar minimaal 1 ronde heeft gereden.

Er moeten 160 hoogtemeters per ronde van ca. 7 kilometer worden overwonnen, 2240 meter in totaal. De wedstrijd is daarom uitdagend, maar goed voor een getrainde mountainbiker goed te rijden. Bij Outdoor Valley ([url]http://www.outdoorvalley.nl)[/url] is er parkeergelegenheid, kleedkamers, een kantine en gelegenheid om je fiets af te spuiten. Deelname kost 7,50 per persoon. Meer informatie en het inschrijfformulier staan op de website http://www.transhoek.nl

Tot 7 september!

PS.
Er is een oud topic over dit evenement op het forum. Daar is onder andere gediscussieerd over de veiligheid tijdens de wedstrijd, omdat het parcours niet wordt afgesloten. We schuiven de kritiek niet aan kant, maar wees er wel op bedacht dat er anderen op het parcours rijden en dat dit parcours 3 stukken kent waar je elkaar tegemoet rijdt.
In de volgende editie van de Transhoek zorgen we voor een goede signalering en baanposten op strategische plaatsen.
dit blijft er onder de streep over
robertbrand
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 855
Lid geworden op: do 1 september 2005, 12:24
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Hi-mod 1
Contacteer:

Ben nog op zoek naar teammaat. Zijn hier nog mensen die mee willen doen?
Alpencross 2011

http://www.youtube.com/watch?v=3aEzhsE7 ... plpp_video" onclick="window.open(this.href);return false;
radvocaat
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 17 augustus 2009, 15:05
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX MY20

De inschrijving blijft tot volgende week geopend. Maar zie PB.
dit blijft er onder de streep over
robertbrand
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 855
Lid geworden op: do 1 september 2005, 12:24
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Hi-mod 1
Contacteer:

Super evenement, heb ervan genoten.
Alpencross 2011

http://www.youtube.com/watch?v=3aEzhsE7 ... plpp_video" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Rhazer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 557
Lid geworden op: vr 3 juni 2011, 16:00
Mijn mountainbike: Cube Elite HPC pro 29

Dat was het inderdaad, wij hebben lekker gereden en als het aan mij ligt ben ik er volgend jaar zeker weer bij..
Deze ruimte niet beschrijven.
robertbrand
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 855
Lid geworden op: do 1 september 2005, 12:24
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Hi-mod 1
Contacteer:

Ben nog wel benieuwd naar de uitslag met rondetijden. Wanneer kunnen we deze verwachten Richard?
Alpencross 2011

http://www.youtube.com/watch?v=3aEzhsE7 ... plpp_video" onclick="window.open(this.href);return false;
Markoz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 1 juni 2014, 21:19
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL RS1

Was een heel mooie dag en een mooi evenement. Goed geregeld op de kruispunten. Ik ben er met mijn maat volgend jaar weer bij, kijken of we onze tijd van 5 uur en 23 minuten kunnen verslaan ;-)
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Zo te horen was het dit jaar beter (misschien wel goed ) gesteld met de route aanduiding. Was de ronde nu goed gepeild/afgezet,..dus ook foutloos te rijden voor mensen die het rondje niet kennen? Als dat het geval is dan kan ik deze weer op mn agenda zetten. Lekker veel HM's en lekker lang daar houden wij van.
robertbrand
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 855
Lid geworden op: do 1 september 2005, 12:24
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Hi-mod 1
Contacteer:

Ben blij dat je er niet bij was Mark, scheelt mij een plek in de uitslag -:)
Alpencross 2011

http://www.youtube.com/watch?v=3aEzhsE7 ... plpp_video" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
blondie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 11 april 2011, 10:43

Complimenten voor de organisatie, ik heb me goed geamuseerd. Een leuke sfeer impressie door het B2B-team: filmpje
robertbrand schreef:Ben nog wel benieuwd naar de uitslag met rondetijden. Wanneer kunnen we deze verwachten Richard?
Ben ook wel benieuwd.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

robertbrand schreef:Ben blij dat je er niet bij was Mark, scheelt mij een plek in de uitslag -:)
Nouuuuuuu volgens mij is dat niet zo'n uitgemaakte zaak :) Jij trapt ook flink door en het het is jouw thuisbaantje he :winkie:

Was het dit jaar goed aangegeven qua ronde en veiligheid etc?? Ik vind het een leuk rondje maar vorige keer was ik in 1 ronde al volledig de weg kwijt en mijn broertje de ronde erna :) Was een korte wedstrijd toen. Als het qua organisatie dit keer goed was volgend jaar weer een poging wagen.
robertbrand
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 855
Lid geworden op: do 1 september 2005, 12:24
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Hi-mod 1
Contacteer:

Het is inderdaad mijn thuisbaantje. Maar ik heb mijn leeftijd tegen :evil:

Het was perfect geregeld. Op 2 plekken is er inderdaad tegenverkeer. bij het bruggetje vanaf de ski-berg wat goed overzichtelijk is, de andere plek onoverzichtelijk door struiken. Beide snelle stukken.
Er stonden op deze plekken verkeersregelaars, die aangaven of er sprake was van een tegenligger.

Als iedereen zich aan dezelfde regel houd door links dan wel rechts elkaar te passeren in combinatie met een regelaar, kan het niet mis gaan.

Kan me niet voorstellen dat er mensen verkeerd zijn gereden. Dan moet je echt van het parcours sturen.
Alpencross 2011

http://www.youtube.com/watch?v=3aEzhsE7 ... plpp_video" onclick="window.open(this.href);return false;
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Ok,..klinkt al beter. Wij reden verkeerd doordat rijders op hetzelfde pad ineens van de andere kant kwamen en er geen lint hing tussen ons in. Het leek hierdoor dat we de verkeerde kant opreden wat uiteindelijk niet zo bleek te zijn. Wij kende het rondje totaal niet en als je in een wedstrijd zit kijk je niet ver vooruit maar volg je het pad eigenijk blind en omdat er nergens mensen stonden of linten hingen ging het een paar keer mis. Met marathons dit jaar ook een paar keer verkeerd gereden door onduidelijke linten of dat je blind achter iemand aanrijdt. Met een wedstrijd is parcours markering gewoon enorm belangrijk in mijn ogen.

Volgend jaar maar weer een keer proberen dan (als het niet regent want dan mag je wel 4 paar blokjes meenemen :) )
Plaats reactie