[29 en 30 Juni 2013] Landgraaf

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Vrijdag zullen ze de hele dag bezig zijn met het snoeien en uitlinten van de ronde... Andere jaren was dit meestal laat in de middag helemaal klaar.
steepclimberRC schreef:Ik hoop dat Zumpelvelder weet dat het ook bij de amateurs voorin erg hard gaat
Daar ben ik mij zeker van bewust, maar ik heb die stap niet voor niets gemaakt. ;)
Alleen die eerste keer de startklim op zie ik wel tegenop aangezien ik van helemaal achterin moet starten. Weet hoe belangrijk het is om boven aan die klim in goede positie te zitten, word dus gelijk even heel diep gaan!

Blijft wel een klimkoers, en laat dat nou net mijn sterke punt zijn!
bartjacobs
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 350
Lid geworden op: di 5 oktober 2010, 15:59
Mijn mountainbike: Merida TFS Shark, RZ onetwenty

steepclimberRC schreef:Ik hoop dat Zumpelvelder weet dat het ook bij de amateurs voorin erg hard gaat
Wat bedoel je met die opmerking? Hij won vorig jaar, ik zat naast het podium in de funklasse.. Nu rij ik tegen de top10 aan bij amateurs. Als zumpelvelder ook een stapje heeft gemaakt deze winter, dan heeft hij zeker prijzengeld en misschien top10
BOM - Ventoux team. Wedstrijd verslagen op: http://www.ruudjacobs.nl
Gebruikersavatar
Tuupje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 959
Lid geworden op: za 7 november 2009, 23:54
Mijn mountainbike: heeft spleetogen

bartjacobs schreef:
steepclimberRC schreef: Als zumpelvelder ook een stapje heeft gemaakt deze winter....
Maak daar maar een behoorlijke stap van :-q
ptje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 7 augustus 2011, 14:18
Mijn mountainbike: Lapierre spicy 316 Turner nitrous

Zijn er al enige foto"s of filmpjes van het parcours?
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

ptje schreef:Zijn er al enige foto"s of filmpjes van het parcours?
Ik ga er zo eens kijken.. Zal wel paar foto-tjes schieten. :-q

EDIT:Net terug van een heel rustig rondje verkennen.. Niet de hele ronde gereden maar wel de nieuwe en technische stukken. En ik vind het een geweldige ronde die er momenteel heel goed bijligt! Moet alleen niet teveel gaan regen, dan worden sommige hele scherpe en steile switchback bochten wel erg tricky, met vrij pijnlijk crashzones. :o

Foto's zal ik zo uploaden...
sjorske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 476
Lid geworden op: di 6 mei 2008, 23:20
Mijn mountainbike: Trek 4500 HT '04, Trek Topfuel 9.8 carbon '10, Pipedream Sirius '14, Turner Flux '15

Claudia C. schreef:Vanaf hoe laat kan je vrijdag verkennen ? Is de route dan ook al uitgezet ?
Er wordt vrijdag door enkele clubleden vanaf 9 uur tot 17 uur gewerkt aan het parkoers. Snoeien, wedstrijd parkoers uitzetten en nog wat herstel werkzaamheden mbt gesloopte boarding van de switchback klim. Op de klim worden nieuwe planken gemaakt die alweer voor de zoveelste keer kapot getrapt zijn. Hier zul je eventueel wat hinder ervaren als je gaat verkennen en men is daar juist bezig met werken. Het is hier erg smal en steil. Net breed genoeg voor 1 biker.

@Tuupje; ga je op beide dagen? Ik ben alleen op zaterdag daar.
Nog ff...............................en dan zijn we op de helft.


http://www.mtbclub-discovery.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ilpirato
All rounder
All rounder
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 6 augustus 2012, 20:31
Mijn mountainbike: Scott Scale 910

Als ik het zo lees, moet ik mijn Furious Fred inruilen voor Racing Ralph of iets dergelijks....

Hoe weet je of je vooraan of achteraan moet starten?
sjorske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 476
Lid geworden op: di 6 mei 2008, 23:20
Mijn mountainbike: Trek 4500 HT '04, Trek Topfuel 9.8 carbon '10, Pipedream Sirius '14, Turner Flux '15

Ilpirato schreef:Als ik het zo lees, moet ik mijn Furious Fred inruilen voor Racing Ralph of iets dergelijks....

Hoe weet je of je vooraan of achteraan moet starten?
Op start nummer wordt je naar voor geroepen bij licentierijders en bij funbikers op inschrijf volgorde.
Nog ff...............................en dan zijn we op de helft.


http://www.mtbclub-discovery.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Ilpirato schreef:Als ik het zo lees, moet ik mijn Furious Fred inruilen voor Racing Ralph of iets dergelijks....

Hoe weet je of je vooraan of achteraan moet starten?
Zeker Racing Ralph doen als dat kan! Sommige steile beklimming zijn zelfs als het droog is gewoon glad, vreemde ondergrond dat steengruis daar. Furious Fred lijkt mij ook wat kwetsbaar op dit parcours met veel losse stenen op sommige stukken...

Zoals gezegd, foto's volgen zo meteen. :-D

EDIT: De foto's die ik toestraks geschoten heb: http://www.mijnalbum.nl/Album=Y84LFUSC" onclick="window.open(this.href);return false;
(let op, deze foto's beslaan maar een klein gedeelte van het parcours, heb eigenlijk alleen de nieuwe stukken gefotografeerd)

Als je de cursor op de foto houd dan zie je een benaming van de foto, dan weet je of het om een afdaling of beklimming gaat...

Tijdens het verkennen ook nog iemands Smartphone gevonden, waar de Strava-app nog op liep. Even gewacht op een telefoontje en de eigenaar kon zijn geluk niet op! :tong
the-edge60
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 26 oktober 2009, 16:31
Mijn mountainbike: Scott Scale 900 rc 2016 ENVE

Zumpelvelder schreef:Vrijdag zullen ze de hele dag bezig zijn met het snoeien en uitlinten van de ronde... Andere jaren was dit meestal laat in de middag helemaal klaar.
steepclimberRC schreef:Ik hoop dat Zumpelvelder weet dat het ook bij de amateurs voorin erg hard gaat
Daar ben ik mij zeker van bewust, maar ik heb die stap niet voor niets gemaakt. ;)
Alleen die eerste keer de startklim op zie ik wel tegenop aangezien ik van helemaal achterin moet starten. Weet hoe belangrijk het is om boven aan die klim in goede positie te zitten, word dus gelijk even heel diep gaan!

Maak je daar niet te druk om. Als je in goede vorm zit en het deelnemersveld is net zo groot als vorig jaar, kan je met een beetje geluk als je nergens of niet te veel geblokt word tijdens die klim, bovenaan al zo'n beetje ver in de buurt van de positie zitten waar je thuis hoort. De meeste amateurs kunnen goed sturen ook, dus zal je niet zo heel veel tijd verliezen, zoals je dat in de funklasse zal hebben als er nog mensen voor je zitten. Ook bij de amateurs kan je misschien wel in de laatste ronde in die lange klim nog flink opschuiven als je nog een tandje bij kan steken hoor. Komt goed!
Its better to burn out, than to fade away......

[bUnbranded Ventoux Racing Team[/b]
Gebruikersavatar
Tuupje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 959
Lid geworden op: za 7 november 2009, 23:54
Mijn mountainbike: heeft spleetogen

sjorske schreef:
@Tuupje; ga je op beide dagen? Ik ben alleen op zaterdag daar.
Fun is dit jaar alleen op Zondag toch, of mis ik nou iets?

Ik ben Zaterdag alleen ff daar om Zump. aan te moedigen...
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Gisteravond op het wedstrijdparcours gaan trainen, heerlijke ronde!
Maarja het lag er toen dan ook nog perfect droog bij.

Nu regent het alweer sinds vannacht, en met vlagen soms vrij hard. Aangezien ze morgen ook nog veel regen voorspellen denk dat het een herhaling gaat worden van vorig jaar. Zaterdag een hoop blubber en gladheid, en op zondag redelijk goed weer met dan een relatief droog parcours.

Zomer... :roll:
JeroenK
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: wo 14 april 2004, 12:58

Zumpelvelder schreef:Zeker Racing Ralph
Zumpelvelder schreef:Furious Fred
Zumpelvelder schreef:Nu regent het alweer sinds vannacht, en met vlagen soms vrij hard. Aangezien ze morgen ook nog veel regen voorspellen denk dat het een herhaling gaat worden van vorig jaar. Zaterdag een hoop blubber en gladheid, en op zondag redelijk goed weer met dan een relatief droog parcours.
:D :D :D Dat wordt weer vermakelijk met al die renners met bandenkeuze 'weinig nop, want daar blijft weinig modder in hangen'. Ik neem de banden mee voor gebieden waar ik de mensen niet versta :tong.

Hoe lang doe jij trouwens ongeveer over de startklim, Zump?
http://www.velozine.nl - offroad nieuws, reportages en testen
Gebruikersavatar
Tuupje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 959
Lid geworden op: za 7 november 2009, 23:54
Mijn mountainbike: heeft spleetogen

De startklim is helaas niet meer te rijden buiten de wedstrijd, Snowworld heeft er een outdoorpark naast geplant en er hekken omheen gezet :(
JeroenK
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: wo 14 april 2004, 12:58

Ja OK, maar misschien heb je een trainingfile van de vorige keer waar het in terug te vinden is?
http://www.velozine.nl - offroad nieuws, reportages en testen
Plaats reactie