27, 28 april 2013: Koga cup Havelte

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Programma Rabo landelijke jeugdwedstrijd en Koga cup
Het programma is verdeeld over twee dagen en is als volgt:
Zaterdag
27 april 2013
Landelijke jeugdwedstrijd
9.30-10.15 Inrijden categorie 1 t/m 4
10.30 Categorie 1 15 minuten
11.00 Categorie 2 20 minuten
11.30 Categorie 3 20 minuten
12.00 Categorie 4 30 minuten
12.45 Categorie 1 t/m 4 Pauze en Prijsuitreiking
12.40-13.15 Categorie 5,6 en 7 Inrijden
13.30 Categorie 5 35 minuten
14.15 Categorie 6 45 minuten
15.15 Categorie 7 55 minuten
16.30 Categorie 5,6,7 Einde en Prijsuitreiking
Koga cup
Zondag
28 april 2012
9.15 Funklasse heren
10.40 Masters 1 75 minuten
10.45 Masters 2 75 minuten
12.30 Amateurs/ Sportklasse 60 minuten
12.35 Nieuwelingen 60 minuten
12.36 Vrouwen 75 minuten
12.37 Funklasse dames 60 minuten
14.30 Elite heren/ beloften 105 minuten
14.35 Junioren 75 minuten
Inschrijven
Inschrijven licentiehouders: KNWU Evenementen
Inschrijven funklasse: Kogacup@outlook.com
Inschriijven jeugd: http://www.ljc-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Funklasse en Jeugd (gewijzigde procedure)
De KNWU heeft de afgelopen jaren een aantal wijzigingen doorgevoerd. Hierdoor kan een Funklasse- en jeugd rijder alleen deelnemen
aan deze MTB wedstrijd, indien hij/zij in het bezit is van een KNWU basislicentie.
Deelnemers die nog geen KNWU (basis)licentie hebben, moeten een basislidmaatschap aanvragen, dit kan bij de inschrijving. De
kosten hiervoor zijn € 12.50 Hiervan is € 7,50 voor de KNWU en € 5,- voor het aspirant lidmaatschap bij de organiserende
wielervereniging Mountainbikevereniging Havelte.( Leden van MTB Havelte betalen deze € 5,- niet.) Hiervoor krijgt de deelnemer binnen
14 dagen een basislidmaatschapskaart door de KNWU opgestuurd. Met deze kaart kan de deelnemer de rest van het jaar deelnemen
aan funklasse wedstrijden en is hij via de KNWU verzekerd tijdens deelname aan wedstrijden.
Kosten
Het inschrijfgeld dient bij het inschrijfbureau te worden voldaan. Het inschrijfbureau is te vinden in de tent op het middenterrein.
• Deelnamekosten vooringeschreven: € 8,-
• Bijschrijven licentiehouders: + € 5,-
• Funklasse betaald geen bijschrijfkosten
• Borg stuurbord funklasse € 5,-
De borg voor de stuurborden dient bij het inschrijfbureau te worden voldaan en krijgt u bij inlevering ook hier retour

Bron : mtbhavelte.nl
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Doe mee in de funklasse, wel vroeg hoor 9:15 :-{ . Maar is altijd leuke wedstrijd , dus we gaan ervoor.
Tukker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 15:26

Kogacup ook districtskampioenschap Noord MTB
Tijdens de Kogacup, welke wordt gehouden op 28 april op de Havelterberg, zal ook het districtskampioenschap MTB voor het district Noord worden verreden. MTB Havelte heeft gisteravond van het districtsbestuur toestemming gekregen om dit kampioenschap te organiseren. Deze wedstrijden worden verreden binnen de reguliere wedstrijd. De eerste 3 aankomende licentiehouders per categorie met district Noord op hun licentie zullen worden gehuldigd.
Mountainbike vereniging Havelte is blij met deze aanvulling op hun wedstrijd de Kogacup, temeer omdat dit na 8 jaar weer het eerste districtskampioenschap is.
marcel frenk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 719
Lid geworden op: za 29 november 2003, 16:14
Mijn mountainbike: S-Works Epic Carbon `07

Over het algemeen heeft de .org van Havelte mazzel met het weer (en een parcours dat lekker snel weer moddervrij is na regen). Hopelijk is dat zondag ook weer zo.
Heb wel weer zin om op het circuitje van Havelterberg rond te jakkeren!
Zullen er weer goed gevulde startvelden zijn? Of gaat iedereen tegenwoordig freeriden (de ene kant op), of autobahnmarathons rijden (de andere kant op)?
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

In het kader van wat berichtgeving omtrend trouw Jurylid Willem Schnijder, gaat aanstaande zondag mijn shirt binnenstebuiten. Vreselijk onhandig dat ik dan niet bij mijn zakken kan, maar dat moet dan maar. Hiermee wil ik een signaal afgeven naar onze bond, dat ik het niet eens ben met de vermeende schorsing van ons jurylid, naar aanleiding van zijn fenomenale optreden op de Bergrace Wageningen.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Uncle Knobby
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: za 9 augustus 2008, 23:51
Mijn mountainbike: GAZELLE Custom/ P20/ BREEZER/KOGA/ KOGA carbon Team/ Peugeot fillet Team/ Road Logic/ GRISLEY Team

shiverer schreef:In het kader van wat berichtgeving omtrend trouw Jurylid Willem Schnijder, gaat aanstaande zondag mijn shirt binnenstebuiten. Vreselijk onhandig dat ik dan niet bij mijn zakken kan, maar dat moet dan maar. Hiermee wil ik een signaal afgeven naar onze bond, dat ik het niet eens ben met de vermeende schorsing van ons jurylid, naar aanleiding van zijn fenomenale optreden op de Bergrace Wageningen.
...waaaat... Willem geschorst?? watskebeurt???
Bar-End

Member ''Vancouver Connection''
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

Staat op hun FB pagina.
Van Berg Tot Berg Race op Facebook schreef:Opvallend nieuws.
De KNWU heeft Willem Schnijder, officieel KNWU jurylid, voor een jaar geschorst omdat hij heeft meegeholpen om van het Bergrace MTB Event in Wageningen
maart j.l. een succes te maken.
Work... the eight hours between bicycle rides.
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

shiverer schreef:In het kader van wat berichtgeving omtrend trouw Jurylid Willem Schnijder, gaat aanstaande zondag mijn shirt binnenstebuiten.
Strak plan, count me in! :-q
Eat, sleep, ride, repeat
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Alhier:

http://www.mountainbike.nl/nieuws/2013/ ... oen-boelen" onclick="window.open(this.href);return false;

zometeen een globaal wedstrijdverslag.

Mijn eigen wedstrijd liep als een trein! Voor het gevoel moet het nog wel iets harder kunnen, vooral in het middenstuk. Ook in de start kan ik nog wat minder verliezen, als je op een gegeven moment omkijkt na de start en de hoeveelheid bikers achter je benadert angstvallig de "één", dan kun je daar voor komende wedstrijden nog wat terrein winnen ;)

Uiteindelijk lekker kunnen aanpikken in een Bar-End treintje (lekker stiekum als undercouver-clubgenoot), Links en rechts raapten we wat mensen op, en af en toe loste er wat. De langere klim in de wedstrijd blijft een genot om even weg te rijden van wat anderen; even de gaskraan los, even zien wie er breekt, en daarna proberen door te halen. Bijkomend voordeel is dat je het wat technischere deel erna kunt ingaan zónder iemand voor je, en dat is echt een dikke pré. In de laatste ronde lukte dat trucje weer, en ik kon zowaar het gas erop houden! In de wedstrijd tot 2 keer toe een boomstronk met mn crank geraakt, maar dat is onoplettendheid geweest. De bike zocht snel zn spoor weer, zonder al te veel capriolen..

Uiteindelijk 31e van de 43, dik en dik tevreden, stukken beter dan vorig jaar!

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Jornt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: wo 24 maart 2010, 21:11
Mijn mountainbike: Giant XTC Composite 1 2014, Cube Reaction Race 2012

Top gedaan! Vandaag ook mijn eerste wedstrijd ooit gefietst, Funklasse. Vond het een behoorlijk pittig parcours en ik had me veel te warm gekleed. Tijdens de steile klimmetjes kwam het nog net niet tot zelfontbranding :-{

Volgens mij ben ik iets van 30e geworden, maar de uitslagen van Funklasse zijn blijkbaar niet noemenswaardig genoeg om ergens vermeld te worden :evil:
S-Wapse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 21:38
Mijn mountainbike: Giant XTC 29 Composite 0

Rustig afwachten komt wel op de site te staan http://www.mtbhavelte.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
ijsblok
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: do 17 augustus 2006, 20:25
Mijn mountainbike: Cannondale f1, BMC fourstroke, Wilier Triestina Lampre edition
Contacteer:

shiverer schreef:Alhier:

http://www.mountainbike.nl/nieuws/2013/ ... oen-boelen" onclick="window.open(this.href);return false;

zometeen een globaal wedstrijdverslag.


Leuk!

Erg waardevolle toevoeging aan het forum :-q
http://www.dannylugt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.DuchenneHeroes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
racerrik
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: za 19 juni 2010, 10:29

Inderdaad zeer slecht dat de KNWU geen uitslagen van de Funklasse opneemt op zijn website.
Jammer
Bikes:
MTB: 29" Chiner
Crosser: Ridley x-fire

History: Trek fuel ex 9.9 - 26"
12-07-1988
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: di 27 maart 2012, 22:57
Mijn mountainbike: Specialized stumpjumper 29'er

Waar zijn de foto's te vinden? Op sikke mtb in ieder geval!
jevanhet
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: za 17 maart 2012, 21:48
Mijn mountainbike: Olympia CSL-X29R / Focus Izalco Pro 3.0
Contacteer:

En wie was dan de fotograaf in de Funklasse? Bovenaan de mulle klim richting het wortelpad.
Plaats reactie