MTB wedstrijdjes voor kids

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

op de mtb zijn er geen restricties aan de fiets zoals bij de gekrulde sturen
GTRichard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 7 augustus 2016, 13:49
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Lefty

Kijk, dat is goed nieuws.
Bij ons op de club wisten ze het ook niet zeker, en bij de KNWU zijn ze niet de aller rapste qua reageren,
Thanks!!
Ik bijzonder?? Nèèèèèèèh hooguit een special edition :D
mdw
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 6 februari 2024, 19:33

Dag,

Mijn zoon zou graag komend jaar starten met wedstrijden mountainbiken en wil meedoen aan de LJC. Ik probeer een wedstrijdkalender te vinden zodat ik kan inschatten hoe vaak ik vanuit Alkmaar het land in moet, maar ik kan nog weinig vinden. Heeft iemand een idee?
Daarnaast ben ik benieuwd of er een vereniging is in de buurt van Alkmaar die zich specifiek op wedstrijd mountainbiken richt? Ik kan bij Alcmaria Victrix en wielervereniging Noord Holland niet heel veel vinden, maar misschien zoek ik gewoon niet goed
Heeft iemand wat informatie voor mij? Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Zo te zien heeft de knwu toevallig vandaag meer informatie over de nederlandse wedstrijden op de kalender gegeven. Daarop ook een aantal LJC wedstrijden. Zie https://kenniscentrum.knwu.nl/competiti ... ijden-2024 :).
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

mdw schreef: di 6 februari 2024, 19:45 Dag,

Mijn zoon zou graag komend jaar starten met wedstrijden mountainbiken en wil meedoen aan de LJC. Ik probeer een wedstrijdkalender te vinden zodat ik kan inschatten hoe vaak ik vanuit Alkmaar het land in moet, maar ik kan nog weinig vinden. Heeft iemand een idee?
Daarnaast ben ik benieuwd of er een vereniging is in de buurt van Alkmaar die zich specifiek op wedstrijd mountainbiken richt? Ik kan bij Alcmaria Victrix en wielervereniging Noord Holland niet heel veel vinden, maar misschien zoek ik gewoon niet goed
Heeft iemand wat informatie voor mij? Alvast bedankt!
Het is geen 'moeten' hè, tenminste, zo heb ik het nooit ervaren als ik met de kids naar een wedstrijd ging.

Ik heb altijd wel wat renners van WV Noord Holland mee zien doen bij de LJC's, maar ik zie op Google ook jeugd MTB trainingen bij Alcmaria en West Frisia.
mdw
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 6 februari 2024, 19:33

Dank voor jullie reactie. Hij twijfelt nog een beetje of hij blijft voetballen of wil gaan mountainbiken in wedstrijdverband. We zijn in ieder geval weer een beetje op weg geholpen met jullie info.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

mdw schreef: do 8 februari 2024, 13:19 Dank voor jullie reactie. Hij twijfelt nog een beetje of hij blijft voetballen of wil gaan mountainbiken in wedstrijdverband. We zijn in ieder geval weer een beetje op weg geholpen met jullie info.
niveau bij de LJC is wel vrij hoog om mee te beginnen (hoewel ik geen idee heb hoe hard jouw kleine fietst natuurlijk :wink: )
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
mdw
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 6 februari 2024, 19:33

Heel hard :-D , zeg ik als trotse vader. Hij is in ieder geval zeker geen beginner meer, want ik neem hem al jarenlang mee naar allerlei mtb parcoursen door het land en dat gaat hem prima af. Hij vindt Netersel het leukste rondje van Nederland en dat ging hem ook best makkelijk af op zijn hardtail. Het niveau om mee te doen heeft hij dus denk ik wel en hij hoeft die wedstrijden natuurlijk ook niet meteen te winnen. Hij heeft hier al wel eens aan wat crossen meegedaan, maar er wordt aan echte mtb wedstrijden niet echt wat georganiseerd in Noord-Holland voor zover ik kan vinden. Dus dan zit je al snel aan wedstrijden elders in het land vast. Dat is op zich heel erg leuk, maar qua reizen ook wel een beetje een opgave. In ieder geval wil ik graag een beetje weten wat ons te wachten staat voordat we een licentie aanvragen en lid worden van een club.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Noord Holland is inderdaad karig qua MTB wedstrijden voor de jeugd, de mijne (net 11) heeft licentie ivm zijn BMX, Hij rijdt daar ook landelijke wedstrijden, ook zelden in de buurt helaas :roll: en dat zijn serieus lange dagen (07:00 weg en 17:00 thuis) , bij de LJC is het wat dat betreft beter geregeld, de jeugd rijdt in de ochtend en het is maar 1 wedstrijd dus om 13:00 ben je meestal wel klaar ...i.t.t. BMX waar je altijd een serie wedstrijden hebt (manches, 1/4, 1/2 ,en finales + prijsuitreiking).
Maar ja, je moet wat over hebben voor je kabouters :winkie: :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Leuk! :-q

Kijken of we er daar nog ergens eentje tussen de BMX en Propain Rookies cup kunnnen wurmen komend jaar :roll:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie