Aliexpres.com - Aziatische E-bay

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Naast de googles , ook remblokjes voor diverse Shimano remmen, hydraulische remleiding Shimano , handschoenen, bike shirts , ect Bike relateerde rommel :lol: , ja ik shop daar regelmatig 8)
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Groot gelijk, ik weet als 42e jarige ook hoe hard een klap kan zijn :-q
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Snelle Buffer schreef: di 15 oktober 2019, 14:06 Naast de googles , ook remblokjes voor diverse Shimano remmen, hydraulische remleiding Shimano , handschoenen, bike shirts , ect Bike relateerde rommel :lol: , ja ik shop daar regelmatig 8)
je bent echt niet de enige, inderdaad tools, bidons en dergelijke koop ik daar ook
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Elvander schreef: di 15 oktober 2019, 13:32 Is er binnenkort weer zo'n middeleeuwse gevechtssimulatie met ridders en nepgevechten gepland?

Juist omdat het zo'n gejat ontwerp is, heb ik er moeite mee. Net als die Ritchy sturen en zadelpen en op marktplaats.
Van windmolens winnen is in het verleden al lastig gebleken, maar als je met rotsen de strijd aangaat door je er vol op te storten is het geen overkill hoor.
Wat betreft gejat: het kan ook overproductie zijn die het merk niet heeft afgenomen.
Met golfsurfen weet ik dat het A merk (FCS) er tig duizend afneemt maar dat er ook altijd extra worden gedraaid in een badge en deze unlabeled verkocht worden voor een fractie vd prijs en het zijn dan exact dezelfde vinnen (ik heb de "echte" en de "neppe")en metrk en zie geen verschil.
Bij kritieke carbon onderdelen zou ik er wat meer terughoudend mee zijn.
Niet kritische snuisterijtjes bestel ik er wel.
Laatst gewijzigd door Jurf op di 15 oktober 2019, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Jurf schreef: di 15 oktober 2019, 15:04
Elvander schreef: di 15 oktober 2019, 13:32 Is er binnenkort weer zo'n middeleeuwse gevechtssimulatie met ridders en nepgevechten gepland?

Juist omdat het zo'n gejat ontwerp is, heb ik er moeite mee. Net als die Ritchy sturen en zadelpen en op marktplaats.
Van windmolens winnen is in het verleden al last gebleken, maar als je met rotsen de strijd aangaat door je er vol op te storten is het geen overkill hoor.
Wat betreft gejat: het kan ook overproductie zijn die het merk niet heeft afgenomen.
Met golfsurfen weet ik dat het A merk (FCS) er tig duizend afneemt maar dat er ook altijd extra worden gedraaid in een badge en deze unlabeled verkocht worden voor een fractie vd prijs en het zijn dan exact dezelfde vinnen (ik heb de "echte" en de "neppe")en metrk en zie geen verschil.
Bij kritieke carbon onderdelen zou ik er wat meer terughoudend mee zijn.
Niet kritische snuisterijtjes bestel ik er wel.
Maatje van mij heeft een (motorcross) Fox pantser en het plastic voelde niet harder dan die van mij. Enige echte verschil dat ik merkte was dat de rugplaten ook niet andersom konden buigen. Die beschermen ook dat je rug niet de verkeerde kant op kan buigen (als je bv om een boom wordt geslingerd). Maar dat kan ook zijn omdat dat motorcross spul was en dit niet.

Het ziet er verder echt exact als die Fox uit, lijkt idd wel of ze de mal nog hadden en er nog maar eens een paar duizend hebben gemaakt.

Mijn helm heb ik dan wel weer expres gewoon hier in NL gehaald, dat vond ik toch te tricky om mee te gokken.
Gebruikersavatar
Erik Bruining
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 3 oktober 2018, 08:27
Mijn mountainbike: Ragley BigWig 29er
Contacteer:

MVMVML schreef: di 15 oktober 2019, 13:01 Deze heb ik er ook gehaald voor 16 dollar: :o

Afbeelding
Heb je misschien ook een linkje naar deze aanbieding?
Niet Zeuren, Scheuren

#sharethestoke
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Erik Bruining schreef: di 15 oktober 2019, 15:42
MVMVML schreef: di 15 oktober 2019, 13:01 Deze heb ik er ook gehaald voor 16 dollar: :o

Afbeelding
Heb je misschien ook een linkje naar deze aanbieding?
https://nl.aliexpress.com/item/32871411 ... 4c4dFjhHkU
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

MVMVML schreef: di 15 oktober 2019, 15:53
Erik Bruining schreef: di 15 oktober 2019, 15:42

Heb je misschien ook een linkje naar deze aanbieding?
https://nl.aliexpress.com/item/32871411 ... 4c4dFjhHkU
Hoe is de maatvoering, hoeveel groter moest je bestellen?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

ThaSingleTrackMastah schreef: di 15 oktober 2019, 19:29
Hoe is de maatvoering, hoeveel groter moest je bestellen?

Staat verder op een maattabel, die komt aardig overeen :-D, en lees de "klantenrecensies" :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Snelle Buffer schreef: di 15 oktober 2019, 19:37
ThaSingleTrackMastah schreef: di 15 oktober 2019, 19:29
Hoe is de maatvoering, hoeveel groter moest je bestellen?

Staat verder op een maattabel, die komt aardig overeen :-D, en lees de "klantenrecensies" :-q
thanks.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: di 15 oktober 2019, 19:29
Hoe is de maatvoering, hoeveel groter moest je bestellen?
Flink veel groter!
Ik ben 1.80 en 80 kg, heb 3XL moeten bestellen 😂
Volgens de tabel zat ik bovenaan 2XL en aangezien in de comments iedereen zei dat ze klein vielen 3XL besteld en die maat is goed.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

MVMVML schreef: wo 16 oktober 2019, 06:53
Flink veel groter!
Ik ben 1.80 en 80 kg, heb 3XL moeten bestellen 😂
Volgens de tabel zat ik bovenaan 2XL en aangezien in de comments iedereen zei dat ze klein vielen 3XL besteld en die maat is goed.
ik kwam via de maattabel uit op 2XL en die zat prima ..... :D geen maat groter of kleiner (zal wel een klein mannetje zijn :evil: :wink: )

Maatvoering met "gewicht" zou ik skippen, je borst en middel meten en kijken via de maattabel waar je uit komt , de gemiddelde chinees is kleiner als de Europeaan , netzoals de buikomvang :winkie: :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Eind oktober bij Ali (Damon store) een Koozer 440 boost achternaaf besteld.
Hope Pro4 was duur bij BC en uitverkocht bij Wiggle. Stennis heeft 2 Koozers in gebruik en die zijn tot nu toe probleemloos, dus de gok gewaagd en een Chinese Hope kloon besteld.
Helaas heeft de Spaanse post mn pakketje als onbezorgbaar teruggestuurd.
(Was dus NIET de schuld van Ali)
Dispute geopend en printscreen van de track and trace meegestuurd.
Heeft even geduurd, vandaag bericht dat ik een full refund krijg. :-D
Inmiddels was Hope weer voorradig bij Wiggle, maar die hebben het ook verprutst door een XD op te sturen ipv een Shimano...(zie mijn post onder Wiggle)

Dus 1 1/2 maand na mn bestelling nog steeds geen achternaaf en toch blij dat ik mn geld terug krijg :~
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Mijn favo Ali spul:

- drinktuit camelbak zodat ook bijvoorbeeld de Decathlon drinkzakken fatsoenlijk drinkbaar worden:
https://nl.aliexpress.com/item/32852129 ... b201603_55

- deze flatpedals toen ik eens flat wilde proberen. Echt heel degelijk spul om eens flats te proberen, inmiddels wel vervangen voor een setje Superstars maar toch een jaar mee gereden, ook bikepark
https://nl.aliexpress.com/item/32825985 ... 4c4dad8NqL

- een paar canyon factory enduro replica shirts, altijd fijn om wat goedkope shirts te hebben voor woon/werk mtb ritten of vies weer. Prima shirts.

- verschillende lampen voor night rides. Echt heel prima spul. Ik laad ze op in de garage 'just in case' (horror verhalen met Ali 18650 batterijen). Maar gaat al jaren goed. Bijvoorbeeld zoiets:
https://nl.aliexpress.com/item/32843870 ... 8bd13f68da


Slechte ervaringen:
- die Arsuxeo baggy korte broek. Enkele jaren terug toen baggy's nog wat zeldzaam waren gekocht maar is zwaar, ritsen zijn scherp enz.
- liners. Pasvorm lijkt nergens op tenzij je een zeem tussen je schouderbladen zoekt of juist rond je navel.
cwoldendorp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 21:26

Zit te kijken naar een goedkope dropper, en kwam deze tegen:

https://m.nl.aliexpress.com/item/400013 ... e18&is_c=N

In hoeverre zou dit een echte KindShock zijn, iemand toevallig hier ervaring mee? Als je verder kijkt zie je in die gast zijn store ook bv Shimano remblokjes voor weinig, zou het wat zijn?
Plaats reactie