Bike Light www.mtb-led.com

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
MasterCow
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 313
Lid geworden op: di 17 januari 2012, 15:39
Mijn mountainbike: KTM Ultra Sport

Zelf een week een Spyker 1206 in huis.

Verbaasd over hoe klein het lampje is en de hoeveelheid licht dat er uit komt :o

Alleen nog niet in het donker mee gefietst, wel achter huis even getest en de slapende buurtjes gepest :wink:
Ding schijnt op het blok achter ons dat toch een 15mtr verder staat nog super vel.
Panda Aars
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: do 13 september 2012, 16:35

Ik ben ook aan het overwegen om een van deze lampen te kopen, maar twijfel nog tov een Sigma Karma Evo of Powerled Evo.
En aan de berichten hier te zien, geven de Xeccons zeker voldoende licht.
Maar dit is natuurlijk niet het enige dat belangrijk is.
Zo is ook de lichtbundel belangrijk. Is dit bij deze lampjes breed genoeg zodat je niet enkel ver ziet, maar ook breed ?
En wat vinden de mensen ervan die al een tijdje zo'n lampje hebben? Nog geen problemen gehad met dingen die kapot gaan of los trillen of dergelijke?

Dan heb ik nog een vraag over stuur- of helmlicht.
Volgens mij is het belangrijk om beide te hebben. Enkel op het stuur is niet voldoende om in de bochten overal licht te hebben en enkel op de helm heb je nogal een 2-dimensionaal beeld. Verder heb ik gelezen dat het stuurlicht best het sterkste van de twee is.
Op mijn stuur heb ik momenteel een BBB Highintegrate: http://bbbcycling.com/accessories/lights/BLS-43/" onclick="window.open(this.href);return false;
Op mijn helm heb ik momenteel een Petzl Myo XP: http://flashlightreviews.com/reviews/petzl_myoxp.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Zou het dan voldoende zijn om enkel een goed stuurlicht te kopen en mijn Petzl te blijven gebruiken om in de bochten bij te schijnen?

Heeft er iemand ervring met Xeccon type S6?
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ik zit zelf ook nog te twijfelen tussen de s6 of de s14/1206. Mijn voorkeur gaat ook uit naar de s6 omdat ik geen hoofdlamp gebruik. Dus alle info is dubbel welkom!
Pratsch
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 18 april 2012, 08:06

Ik heb de accu en lader voor een zelfbouw lamp gebruikt. Bevallen prima. De spanning klopt, maar capaciteit heb ik niet exact getest omdat ik hem vaak dim. Goeie prijs in ieder geval voor de spanningsbron. Hoe het zit met beveiliging tegen te snelle ontlading weet ik niet maar dat zal wel niet. En zelfde geldt voor het opladen. Dat gebeurt ook niet voor elke accu apart lijkt me. Dan moet je echt een echte lader kopen waar je de losse accu's in kan steken. Dit is gewoon een 2p2s geschakelde accu met 4 3,7 volt accu's (13650) die tegelijk worden opgeladen.

Tot nu toe geen problemen in ieder geval. Ook niet met het klittenband hoesje.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

hmmm... ik ga het gewoon maar eens proberen. Heb gisteravond de 1206 besteld :)
En nu maar wachten.
clucluc
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: wo 16 april 2008, 20:26
Mijn mountainbike: Scott Scale 925+Trek supercaliber 9.7 Black2022

Wij rijden met 3 man al 4/5 jaar wekelijks in de winter in de donkere bossen. Ik heb in die tijd een van de eerste Sigma karma's gekocht en een powerled op t stuur.
Immer voldoende ( lees een bak ) licht gehad, en nu t belangrijkste..... we gebruiken ze nog steeds wekelijks. :D Er is ondertussen veel meer op de markt en t zal zeker meer licht geven dan onze lampjes, maar de compacte accu's houden het nog steeds 3 + uur uit op max stand, de bevestigingen op helm en stuur werken na wekelijks te worden gemonteerd en demonteerd nog steeds. Wij rijden heel de winter door in de bossen en ook in sneeuw, ijs en regen gaan we gewoon, zeker 10 x is bij mij persoonlijk met een val en achter een tak de lamp al stuiterend de bossen in gevlogen, immer na montage weer gewoon werkend. 3 sets van 2 lampen na 4/5 jaar wekelijks in weer en wind en alle sets nog steeds top werkend.

Mijn ervaring als ervaren nacht biker, koop kwaliteit !

cluc
Giant X-1500, Focus Black compo, Cube AMS HPC K18Cube 29 Reaction GTC pro ,
Scott Scale 925 2018
+ trek supercaliber 9.7 black 2022
Panda Aars
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: do 13 september 2012, 16:35

Daarstraks de S12 voor op de helm en de Spiker 06 voor op het stuur gaan halen. Even in het donker getest en het geeft enaorm veel licht.
Maandagavond test in het bos. Ben benieuwd.
MasterCow
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 313
Lid geworden op: di 17 januari 2012, 15:39
Mijn mountainbike: KTM Ultra Sport

Gisteren mijn 1206 met een kameraad zijn S12 vergeleken. Kwa licht sterkte weinig verschil, alleen is de bundel van de van de 1206 wat groter.
cor-niels
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 13 september 2010, 17:47
Mijn mountainbike: Trek 6300 R.I.P Trek 8.9

zit er ook een bevestiging voor op het stuur bij de xeccon 1206 of is deze alleen voor op de helm (omdat er alleen gesproken wordt over een helmbevestiging).
of kan ik voor op het stuur beter een andere lamp kiezen?
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Deze gaat met een rubber o-ring op het stuur.
cor-niels
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 13 september 2010, 17:47
Mijn mountainbike: Trek 6300 R.I.P Trek 8.9

Blijft dit ook goed zitten tijdens het rijden van een parcours? Of draait de lamp dan en moet je hem constant richten
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ik heb hem zelf nog niet mogen ontvangen, mijn spiker 1206. Ik lees hier en daar wel dat je beter een stuk isolatietape onder de de lamp op je stuur kan doen.
fryslan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: wo 21 oktober 2009, 17:16
Mijn mountainbike: Bulls copperhead 3

Ik zat aan een philips led lamp te denken... 80lux.. iemand hier ervaring mee
J.I.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 725
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 20:29

fryslan schreef:Ik zat aan een philips led lamp te denken... 80lux.. iemand hier ervaring mee
Misschien al bekeken maar kwam deze op youtube tegen.
http://www.youtube.com/watch?v=zmF-L9ts ... ure=fvwrel" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=lej8pbR5 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

Ziet zo niet uit als een bak licht maar lijkt me meer een lampje voor in het verkeer.

Op camera lijkt het trouwens vaak minder dan wat het in werkelijkheid is aan lichtsterkte.
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

Het gaat in dit topic toch over mtb-led.com???
Wat trouwens veel licht is voor weinig geld.
Plaats reactie