Bike Light www.mtb-led.com

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Panda Aars
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: do 13 september 2012, 16:35

Gisteren een tocht in het bos gedaan met mijn 2 fantastische lichten :-)
De volledige spot van de spiker 1206 en de S12 is even groot, maar de spiker geeft een zachter, gespreider licht terwijl de S12 in het midden een redelijk gecentreerde heldere straal geeft.
De knoppen van de lampen geven een andere kleur naargelang de volheid van de batterij (groen - blauw - rood).
Het was een tocht van 2,5 à 3 uur en de batterij-indicator van de spiker was nog groen toen ik aankwam en de lamp heeft heel de tocht op volle sterkte gebrand.
Die van de S12 was rood en het licht had al een paar keer geknipperd om te waarschuwen dat de batterij bijna leeg was.
Ik kan niet zeggen hoe lang ze gebrand heeft, want op de weg (tussen de bossen) heb ik hem telkens uit gezet voor de auto's.
Maar de verkoper had gezegd dat dit +/- 2 uur meegaat, dus dat zou kunnen kloppen.
De LED van de 1206 is zuiniger en zou +/- 4 uur meegaan op volle sterkte.
De S12 wordt op de helm gemonteerd d.m.v. een helm-mount, waaraan je de lamp bevestigt met een rubberen o-ring.
Dit is heel stabiel en je kan tijdens het rijden de lamp gemakkelijk wat meer naar beneden of naar boven richten.
De helm-mount is niet standaard bij de S12 geleverd, maar kan wel apart gekocht worden.
In mijn geval heb ik die van de spiker gebruikt, want daar zit het wel standaard bij.
De spiker wordt op het stuur gemonteerd met een aanschroefbaar stukje waarop je de lamp schuift.
Dit kwam af en toe wat los, maar dat kan ook zijn omdat mijn stuur conisch is.
Maar dit kan je ook, mits er een ander bijgeleverd stukje op te vijzen, met een o-ring onder je stuur bevestigen.
Alles ziet er heel degelijk uit, zowel de lampen als de batterij-omhulsels.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Zondag de 1206 besteld, vandaag binnen. De batterij ligt in de oplader! Vanavond maar eens een beetje mee spelen :D
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Mooi lampie hoor. Inderdaad veel licht. Heb net even tientallen meters verlichte straat nog iets verder verlicht, hahaha.
LaurensDXC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: ma 12 april 2010, 09:36
Mijn mountainbike: Joven Ti

10 maanden intensief gebruik: werken nog steeds super. Ik heb twee 2011 modellen.

(woonwerkverkeer/mtbritjes/nachtritten)

Het verval van de batterij van de batterij is voorlopig nog verwaarloosbaar.

Niet twijfelen bij aankoop :-q
Joven Ti
Roadlite 6.0
Jef Dries
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 8 oktober 2007, 22:47
Mijn mountainbike: Merida

allé, toch veel gelezen nu op dit forum en elders.
Zou precies voor de Xeccon willen gaan, nu nog het type bepalen. Nog enkele vraagjes:

1) S14 (57EUR) is breder licht dan S12, heeft helmband (S12 enkel hoofdband) en betere batterij lees ik. S12 valt dan af zou ik zeggen.

2) 135g misschien zwaar voor op helm maar licht zal vooral als woon-werkverkeer gebruikt worden op stuur. Toch wil ik er af en toe mee in't bos kunnen (niet Ardennen, simpel vlak parcours Kempen, Noord-Brabant) en dus op kop zetten. Ik ga er maar van uit dat die 135g best te doen is op hoofd.

3) als je met volle batterijkracht in tweede stand rijdt kan je ongeveer 6u voort met de S12 lees ik? Klopt dat met de realiteit?
-En met S14? Kan iemand dat zeggen?

4) dan is er ook de Spyker1206 (68EUR). Van batterijsterkte vergelijkbaar met S14 precies, van lichtbundel eerder de S12. Die kost wat meer owv ietsje lichter, en extra verlichtingsstand, namelijk automatische aanpassing. Zoals ik begrijp past licht zich in 4 standen aan naargelang de duisternis en zo kan je dus langer met de batterij toekomen. Lijkt me de moeite van die 11EUR meerprijs. Iemand daar ervaringen mee?

5) ik lees dat je voor MS licht een wide ange lens kan kopen, die in je lamp draaien en zo een breder licht krijgt. Lukt dat ook met de Xeccon-lichtjes?

alvast bedankt voor reacties!
Enigma
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 24 september 2012, 08:39
Mijn mountainbike: Widley hardtail29er Cannondale scalpel

Net ook een lamp binnen van mtbled en wat geeft een licht ik heb de Strater met breedstralers er naast. Toppie
Gebruikersavatar
Biking Rebel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2436
Lid geworden op: vr 13 oktober 2006, 10:53
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel HT

Ik heb sinds 3 weken de S14, maar ben er niet echt tevreden over: Hoeveelheid licht is prima, echter schijnt het licht heel erg naar boven. De een na de andere automobilist loopt te seinen naar me, wanneer de "lichtkern" op slechts 20 meter van me is. Oftewel je blindeert andere weggebruiker bij normaal gebruik. Met een Sigma led nooit last gehad. Binnenkort mtb-led eens mailen voor een oplossing.
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Dit zijn ook geen commuter lampen, maar lampen om in het donker het bos mee in te fietsen. Commuter lampen moeten afgekapt worden anders verblind je mede weggebruikers. In elk geval zetten automobilisten nu mooi op tijd hun groot licht af ;-)

http://swhs.home.xs4all.nl/fiets/tests/ ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Biking Rebel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2436
Lid geworden op: vr 13 oktober 2006, 10:53
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel HT

Opperhoofd schreef:Dit zijn ook geen commuter lampen, maar lampen om in het donker het bos mee in te fietsen. Commuter lampen moeten afgekapt worden anders verblind je mede weggebruikers. In elk geval zetten automobilisten nu mooi op tijd hun groot licht af ;-)

http://swhs.home.xs4all.nl/fiets/tests/ ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is mooi, maar er staat nergens dat het alleen bedoeld is voor in het bos (overigens is bij zonsondergang in het bos rijden op de meeste plaatsen niet toegestaan). Sterker nog, in de begeleidende tekst bij het product wordt er gesproken over weggebruik. :wink: Met de Sigma powerled kon ik, en in het bos en op de weg met prima licht, zonder anderen te verblinden.
Gebruikersavatar
blondie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 11 april 2011, 10:43

In de brief staat juist dat je rekening moet houden dat je andere kan verblinden en dat moet zorgen dat je aan de verkeerswet moet houden.

Op de weg kan je volgens mij met de lage stand al uit de voeten. Eventuel zou je een tape-je nog kunnen proberen, al weet ik niet wat dit met de warmte gaat doen.
Gebruikersavatar
Biking Rebel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2436
Lid geworden op: vr 13 oktober 2006, 10:53
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel HT

blondie schreef:In de brief staat juist dat je rekening moet houden dat je andere kan verblinden en dat moet zorgen dat je aan de verkeerswet moet houden.
Ja als in de lamp niet recht vooruit laten schijnen.... Voor het geld is het een mooie lamp echter er moeten nog wel wat aanpassingen gedaan worden. Hij is mijn inziens niet straatklaar.

De hoogste stand heb ik wel nodig als ik over de Veluwe fiets over het fietspad. Veel dieren die oversteken daar en die wil ik wel van tevoren zien. :winkie:
Gebruikersavatar
sieger
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 807
Lid geworden op: za 5 januari 2008, 20:11
Mijn mountainbike: Sonder Signal St + Pace RC129
Contacteer:

je kunt voor een paar euro ook een ander glaasje erin kopen , dan krijg je een brede straal ipv 1 spot.

bij ebay zoeken op : wide angle lens magic shine
Sonder Signal -> 12.95 Kg

Mijn Strava
Jef Dries
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 8 oktober 2007, 22:47
Mijn mountainbike: Merida

Jef Dries schreef:allé, toch veel gelezen nu op dit forum en elders.
Zou precies voor de Xeccon willen gaan, nu nog het type bepalen. Nog enkele vraagjes:

1) S14 (57EUR) is breder licht dan S12, heeft helmband (S12 enkel hoofdband) en betere batterij lees ik. S12 valt dan af zou ik zeggen.

2) 135g misschien zwaar voor op helm maar licht zal vooral als woon-werkverkeer gebruikt worden op stuur. Toch wil ik er af en toe mee in't bos kunnen (niet Ardennen, simpel vlak parcours Kempen, Noord-Brabant) en dus op kop zetten. Ik ga er maar van uit dat die 135g best te doen is op hoofd.

3) als je met volle batterijkracht in tweede stand rijdt kan je ongeveer 6u voort met de S12 lees ik? Klopt dat met de realiteit?
-En met S14? Kan iemand dat zeggen?

4) dan is er ook de Spyker1206 (68EUR). Van batterijsterkte vergelijkbaar met S14 precies, van lichtbundel eerder de S12. Die kost wat meer owv ietsje lichter, en extra verlichtingsstand, namelijk automatische aanpassing. Zoals ik begrijp past licht zich in 4 standen aan naargelang de duisternis en zo kan je dus langer met de batterij toekomen. Lijkt me de moeite van die 11EUR meerprijs. Iemand daar ervaringen mee?

5) ik lees dat je voor MS licht een wide ange lens kan kopen, die in je lamp draaien en zo een breder licht krijgt. Lukt dat ook met de Xeccon-lichtjes?

alvast bedankt voor reacties!
Hey,
kan niemand mij iets zeggen over bovenstaande? Ik wou nog beetje info alvorens aankoop...
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ik quote Panda aars even uit dit topic: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 5#p1569518" onclick="window.open(this.href);return false;
Gisteren een tocht in het bos gedaan met mijn 2 fantastische lichten :-)
De volledige spot van de spiker 1206 en de S12 is even groot, maar de spiker geeft een zachter, gespreider licht terwijl de S12 in het midden een redelijk gecentreerde heldere straal geeft.
De knoppen van de lampen geven een andere kleur naargelang de volheid van de batterij (groen - blauw - rood).
Het was een tocht van 2,5 à 3 uur en de batterij-indicator van de spiker was nog groen toen ik aankwam en de lamp heeft heel de tocht op volle sterkte gebrand.
Die van de S12 was rood en het licht had al een paar keer geknipperd om te waarschuwen dat de batterij bijna leeg was.
Ik kan niet zeggen hoe lang ze gebrand heeft, want op de weg (tussen de bossen) heb ik hem telkens uit gezet voor de auto's.
Maar de verkoper had gezegd dat dit +/- 2 uur meegaat, dus dat zou kunnen kloppen.
De LED van de 1206 is zuiniger en zou +/- 4 uur meegaan op volle sterkte.
De S12 wordt op de helm gemonteerd d.m.v. een helm-mount, waaraan je de lamp bevestigt met een rubberen o-ring.
Dit is heel stabiel en je kan tijdens het rijden de lamp gemakkelijk wat meer naar beneden of naar boven richten.
De helm-mount is niet standaard bij de S12 geleverd, maar kan wel apart gekocht worden.
In mijn geval heb ik die van de spiker gebruikt, want daar zit het wel standaard bij.
De spiker wordt op het stuur gemonteerd met een aanschroefbaar stukje waarop je de lamp schuift.
Dit kwam af en toe wat los, maar dat kan ook zijn omdat mijn stuur conisch is.
Maar dit kan je ook, mits er een ander bijgeleverd stukje op te vijzen, met een o-ring onder je stuur bevestigen.
Alles ziet er heel degelijk uit, zowel de lampen als de batterij-omhulsels
Misshien kan je hier wat mee.

Ik rij met alleen de 1206 en ik heb er zeker genoeg aan op mijn thuisroute.
De lichtverspreiding van de 1206 kan ik beamen. Mooie grote egale vlek licht met genoeg halo voor de omgeving en vlak voor je band.
Panda Aars
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: do 13 september 2012, 16:35

Als aanvulling op het bovenstaande:

1) S12, S14 en Spiker 1206 hebben volgens mij alle drie dezelfde batterij (8,4V x 4400mAh)
De 1206 (en de S14 ook denk ik) heeft een zuinigere led, waardoor hij lager meegaat.
Er bestaat ook een zwaardere batterij die je apart kan kopen.
De S12 heeft idd enkel een hoofdband, maar het stuk waarop je de lamp monteert is hetzelfde als dat op de
helmband. Dus met een paar riempjes of colsonbandjes kan je dit volgens mij perfect op je helm monteren.
Maar je kan het ook weer apart kopen.

2) Ik weet niet of de S14 zwaarder is dan de S12. Bij de S12 staat het gewicht incl. accu en de S14 excl. accu.
Maar van de S12 heb ik absoluut geen hinder ondervonden.

3) Op tweede stand weet ik niet, maar op volle stand zou ik 2 uur rekenen. Op de site staat 4 uur, maar de verloper
had 2 uur gezegd en dit klopt ongeveer. De 1206 daarentegen gaat vlot 4 uur mee.
S14: geen idee.

4) Vergelijking lichtbundel Spiker 1206 t.o.v. S12: zie mijn vorige post.
Wat betreft die automatische stand: dat wist ik zelfs niet, dus zal ik volgende keer eens testen. :-)

5) geen idee
Plaats reactie