Bike Light www.mtb-led.com

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Oost-TL1000R schreef:
Een losse accu heeft meerdere voordelen. Zo komt de warmte die vrijkomt van je lamp niet bij de accu waardoor deze langer stroom blijft geven zonder oververhit te raken.
Bij LED heb je geen last van warmte die vrijkomt :wink:

Wordt tijd ze gaan leveren met LiPo's. De grote van de huidige accu's is echt jammer.
Mijn S6 met 3 leds van t type Cree raak ik na 10 minuten branden niet zonder handschoenen aan hoor. Zeker na een tocht van +2 uur is de behuizing loeiheet
Treepy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 1 september 2013, 20:09
Mijn mountainbike: Specialized Camber '14 / Enduro '11

Dan hoef ik me in ieder geval geen zorgen te maken over koude handen tijdens de nightrides...
Greetz,

Life begins where your comfort-zone ends!
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Is overigens ook het geval bij mijn Sigma karma en diens voorloper hoewel dat geen led is
Treepy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 1 september 2013, 20:09
Mijn mountainbike: Specialized Camber '14 / Enduro '11

LED word uiteraard warm, zeker in die zo klein mogelijke behuizingen. Ook al zitten er wat koelachtige onderdelen omheen. Maar dan nog scheelt het een heel hoop met de "vroegere" Hallo-geen-verlichting. Ik heb na 2uurtjes de S6 volop aan te hebben gehad nog geen brandwonden, dus zo erg is het gelukkig nog niet!
Greetz,

Life begins where your comfort-zone ends!
Titaleon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 19:22
Mijn mountainbike: Carbon No Name 29-er in progress
Contacteer:

Hoi, tijd voor een review. Tijdje geleden wat verlichting gekocht bij MTB-LED.
Stuurde om 02.00 uur een mailtje met wat vragen en kreeg om 05. 30 uur antwoord. Op zondag nota bene.
Vragen werden goed en duidelijk beantwoord.
Maandag bestelling geplaatst. Dinsdag in huis. Ik kocht de S12 als voorlicht en de Aether Demon als achterlicht.

Eerste indukken:

Xeccon S12 in uiterst strakke verpakking! Prima doos. Lamp voelt echt DEGELIJK aan. Goede schakelaar. Goede dikke stroomkabel. Zeer goede en zwaar uitgevoerde stekker. ACCU idem dito. Perfect passend neo-preen jasje.
Bevestiging lamp eenvoudig doch strak. Accu kun je prima aan je bike monteren. Goede dubbele klittenbandsluiting.

Aether Demon idem dito. Stevige lamp. Prima bediening. Deze bevestig je door eerst een klem op je zadelpen te schroeven. Die klem is dus het meeste werk (eventueel lekker laten zitten voortaan). Vervolgens klik je de achterlamp er zo in.

Enkele tochtjes oor de bossen van Waalre gemaakt. Echt een zeer goede lichtbundel met redelijk wat strooisel eromheen. Zeg maar gerust een BAK met licht. Bospaadjes met de breedte van een stuur zijn prima te volgen. Het geheel blijft allemaal prima zitten en verschuift niet. Na een paar minuutjes fietsen heb je niet eens door wat er aan je fiets hangt. Stekkerverbinding van lamp naar accu is zeer degelijk en zeer strak. Laat ik dus ook lekker aan elkaar zitten !!!!!!!!!

Accuduur durf ik nog niet te zeggen. Maar na 1 of 2 uurtjes nog steeds volle bak licht. Drie standen zijn geen overbodige luxe, want de felste stand heb je echt alleen maar nodig als het ECHT zwart en donker is, dus in het bos .......

Vriend van me heeft overigens al jaren een BAK accu en die blijft perfect laden en ontladen.
Achterlicht is fantastisch. Zeer fel en fors licht in de hoogste stand. Maar je kunt ook kiezen voor ' goed zichtbaar ' en gewoon voldoende achterlicht ( 4 standen ). Heeft ook een hele prettige ' volgersstand' voor als je met een groep door de bossen gaat. Niet te fel voor de achterligger maar goed zichtbaar brandend en dimmend.

Kortom, dikke TIEN voor MTB-LED en absoluut goede producten, zo niet topproducten !!! Dik tevreden.
Greetz Leonneke²
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

En prima garantie ook. Antwoord op zondagochtend is niet zo heel verwonderlijk maar goed ik ken de persoon achter de website.
Je zegt dat je de accu op de lamp laat zitten. VOoral bij niet gebruiken van de lamp de accu loskoppelen om je accu niet langzaam te ontladen met het verklikkerlichtje op de lamp
Titaleon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 19:22
Mijn mountainbike: Carbon No Name 29-er in progress
Contacteer:

EL Maroq schreef: Antwoord op zondagochtend is niet zo heel verwondelijk ..... ....
Komt die dan net thuis ???????
Dank voor je tip van het loskoppelen! Wel 1 keer per maand laden ? Bij niet gebruiken dan ?
Greetz Leonneke²
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Laden doe ik zelf 1 keer per 2 maanden bij niet gebruiken maar dat is maar zelden. Nightrides zijn te leuk om niet af en toe in t donker te fietsen.
Vroege tijdstip kan zijn vroege dienst op de zondag :-q
Jhaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 595
Lid geworden op: wo 22 augustus 2012, 21:32
Mijn mountainbike: Scott scale 40 | Cube Reaction GTC SL 2014

Zijn de mensen die in het verleden bij mtb-leds.com een lamp gekocht hebben nog steeds tevreden over hun lampen? Ik ben me aan het oriënteren naar verlichting alleen ik vraag me af of ze ook een beetje duurzaam zijn.
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Mijn xeccon S6 ben ik nog altijd zeer tevreden over. Gebruik hem nu onderhand 3 jaar en hij werkt nog altijd prima. 1 keer een glaasje ervan verloren maar kreeg meteen een nieuwe. Prima service die ik bij DX en andere Chinezen helaas ook mis
thonal
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: za 4 augustus 2012, 10:31
Mijn mountainbike: Cannondale Trail SL1 / Titus Rockstar Carbon

Ik heb ook daar mijn xeccon vandaan en werkt nog steeds prima. Ik moet zeggen dat ik hem bijna nooit in de hoogste stand zet, gewoonweg overbodig. De 'dim' stand is vel genoeg. Het valt me op dat het elastiekje om de lamp te bevestigen ook nog steeds als nieuw aanvoelt, net als de connectoren. De accu blijft ook uitstekend werken. Dus ondanks ik sceptisch was en kritisch ben, heb ik niets negatief te melden (zei hij stom-verbaasd over zichzelf...)
pronkrug
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: di 25 oktober 2011, 21:14
Mijn mountainbike: Merida ninety-six rc XT
Contacteer:

ik heb de Xeccon Spiker 1211 voor op de helm hier gekocht. Héél klein, maar erg fijn lampje! Tijdens de 24-uurs in assen waren een heleboel verbaasd over de hoeveelheid licht dat dit kleine lampje produceert! Voelt ook zeer degelijk aan, met een hele goede accu-duur. wel gekozen voor een samsung accu.
Gebruikersavatar
Cannondale29
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 8 september 2013, 16:01
Mijn mountainbike: Cannondale F29 Carbon Team 2014

Ik ben na een jaar ook nog steeds een tevreden klant!
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Afgelopen zondag om 22.50 uur een bestelling geplaatst, vandaag ontvangen. Omtrent de status van de bestelling ook netjes op de hoogte gehouden. Tot zover positief.
Sin
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 6 oktober 2013, 16:40

Een paar maanden geleden een 1206 besteld daar.
Vorige week werkte ineens de lamp niet meer. Na mailcontact over wat allemaal op te sturen, het hele setje vrijdag opgestuurd, maandag ochtend bericht dat de lamp kapot is en wordt vervangen.
Dinsdag dus al binnen.

Al met al prima service.
Plaats reactie