Bikester.nl

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
GVN
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 18 mei 2020, 12:27
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 7.0

Zo mogen van mij wel stoppen met het gebruik van DPD:

Beste,

Bedankt voor je bericht.

Ik zie in ons systeem dat je pakket helaas nog niet in Nederland is aangekomen. Om deze reden is je pakket helaas nog niet in jouw bezit. Ik verzoek je vriendelijk contact op te nemen met de verzender voor het opstarten van een onderzoek.

Ik wens je een prettige dag.

Best regards / Met vriendelijke groet,
Customer Service Consument


In andere woorden: We zijn je pakket kwijtgeraakt dus zoek het nu maar uit.
Canyon Grand Canyon AL SL 7.0
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Laatst voor het eerst iets via bikester besteld. Opzich allemaal prima. Maar retouren duren wel heel lang vind ik. Wacht nu al ruim 2 weken op enige bevestiging van ontvangst. Bij bv. bike24 gaat dit stukken sneller (ook nu in 'coronatijd')
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

GVN schreef: vr 22 mei 2020, 10:40 Zo mogen van mij wel stoppen met het gebruik van DPD:

Beste,

Bedankt voor je bericht.

Ik zie in ons systeem dat je pakket helaas nog niet in Nederland is aangekomen. Om deze reden is je pakket helaas nog niet in jouw bezit. Ik verzoek je vriendelijk contact op te nemen met de verzender voor het opstarten van een onderzoek.

Ik wens je een prettige dag.

Best regards / Met vriendelijke groet,
Customer Service Consument


In andere woorden: We zijn je pakket kwijtgeraakt dus zoek het nu maar uit.
Verantwoordelijkheid ligt ook bij de verzender van het pakket en niet de ontvanger.
Dus normale reactie die je van DPD krijgt.
Contact opnemen met Bikester dus. :-q
GVN
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 18 mei 2020, 12:27
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 7.0

KevinBel schreef: vr 22 mei 2020, 18:14
GVN schreef: vr 22 mei 2020, 10:40 Zo mogen van mij wel stoppen met het gebruik van DPD:

Beste,

Bedankt voor je bericht.

Ik zie in ons systeem dat je pakket helaas nog niet in Nederland is aangekomen. Om deze reden is je pakket helaas nog niet in jouw bezit. Ik verzoek je vriendelijk contact op te nemen met de verzender voor het opstarten van een onderzoek.

Ik wens je een prettige dag.

Best regards / Met vriendelijke groet,
Customer Service Consument


In andere woorden: We zijn je pakket kwijtgeraakt dus zoek het nu maar uit.
Verantwoordelijkheid ligt ook bij de verzender van het pakket en niet de ontvanger.
Dus normale reactie die je van DPD krijgt.
Contact opnemen met Bikester dus. :-q
Ondertussen al gedaan :)

Het is alleen niet mijn eerste slechte ervaring met de DPD. Ze zijn al vaker een pakket kwijtgeraakt of leverden bijvoorbeeld veel later dan de datum volgens de track & trace.
Canyon Grand Canyon AL SL 7.0
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Er is hier ook een topic over pakketdiensten.
Misschien daar ook je dpd ervaring posten?
Het is tenslotte de pakketdient die het echt fout heeft gedaan, hiewel bikester ook op zn reet bleef zitten.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
GVN
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 18 mei 2020, 12:27
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 7.0

ThaSingleTrackMastah schreef: za 23 mei 2020, 10:57 Er is hier ook een topic over pakketdiensten.
Misschien daar ook je dpd ervaring posten?
Het is tenslotte de pakketdient die het echt fout heeft gedaan, hiewel bikester ook op zn reet bleef zitten.
Oops, ik heb dat topic over het hoofd gezien. Ik zal er voor de volgende keer rekening mee houden.

Ondertussen is het wel opgelost zo te zien want de pakketstatus is na een week gewijzigd naar ontvangen op depot in Rijssen.
Canyon Grand Canyon AL SL 7.0
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Redelijk wat besteld via Bikester. Ook van de week. Maandag besteld en vrijdag in huis. Ze sturen regelmatig nog een extra 10% kortingscode op die ook geldig is op artikelen waar al korting op zit. kortom, tot op heden altijd wel tevreden.
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Recent weer wat besteld. Zondag besteld en vrijdag geleverd. Op maandag en dinsdag bleef mijn bestelling staan op: in behandeling, beetje vaag. Daarna nam t 3 dagen om te leveren. Alles prima, maar als je iets sneller wilt, zou ik in NL kopen
VintigeBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt

Mijn ervaring:

Reeds eerder besteld,duurde in verhouding lang maar kwam wel,echter tijdje terug bij hun een schokbreker pomp besteld.

Na 1.5 week kreeg ik bericht dat de order succesvol was geannuleerd(wat ik dus niet had gedaan)

Na 4 weken contact gezocht omdat het bedrag nog niet was terug gestort,wat volgens hun wel zo was.

Uiteindelijk bij PayPal als claim moeten opgeven om het bedrag terug te krijgen.
Sem_
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 15 juni 2020, 15:47

Recent heb ik bij Bikester.nl een fietsbroek besteld (want er moest zou een fiets komen, maar dat is een ander verhaal).

Op 21 juni heb ik de bestelling gedaan, op 23 juni heb ik een verzendbevestiging ontvangen inclusief een track&trace.
Vanaf dat moment staat de bestelling op 'onderweg'. Omdat ik het wel heel lang vond duren heb ik via mail contact gezocht met Bikester, ik ontving vervolgens tot tweemaal toe een bericht dat mijn mail niet afgeleverd kon worden maar ontving uiteindelijk wel een reactie van Bikester: 'verzending duurt wel erg lang, we gaan een onderzoek aanvragen bij de transporteur en we laten het je weten als er nieuws is'.

Ik heb getracht om contact te zoeken met DPD maar na 15 minuten in de wacht heb ik opgehangen.

Als je de reviews leest ben ik niet de eerste of laatste die hier mee te maken zal krijgen. Mijn pakket is vanaf 23 juni onderweg vanuit Duitsland en ik heb het donkerbruine vermoeden dat het pakket gewoon zoek is. Gezien de belabberde communicatie (mede door corona) en de onvoorstelbaar lange verzendtijd zou ik Bikester.nl op het moment zeker niet aanraden.

Ik ga de bestelling annuleren maar afgaande op de reviews zal het ook wel weer een eeuwigheid duren voor ik mijn geld terug heb.
demonic
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 25 september 2019, 18:21
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 World Cup

Net besteld bij Bikester vanuit België. Levering via UPS blijkbaar. Was wel interessant. Heb een Wahoo GPS --> mail met promotie gratis 30d Komoot premium --> Voor premium leden geeft Bikester via Komoot 10%.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

demonic schreef: wo 1 juli 2020, 18:24 Net besteld bij Bikester vanuit België. Levering via UPS blijkbaar. Was wel interessant. Heb een Wahoo GPS --> mail met promotie gratis 30d Komoot premium --> Voor premium leden geeft Bikester via Komoot 10%.
Goeie deal!
LordoftheSquirrels
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 26 maart 2020, 16:32

Sem_ schreef: wo 1 juli 2020, 17:01 Recent heb ik bij Bikester.nl een fietsbroek besteld (want er moest zou een fiets komen, maar dat is een ander verhaal).

Op 21 juni heb ik de bestelling gedaan, op 23 juni heb ik een verzendbevestiging ontvangen inclusief een track&trace.
Vanaf dat moment staat de bestelling op 'onderweg'. Omdat ik het wel heel lang vond duren heb ik via mail contact gezocht met Bikester, ik ontving vervolgens tot tweemaal toe een bericht dat mijn mail niet afgeleverd kon worden maar ontving uiteindelijk wel een reactie van Bikester: 'verzending duurt wel erg lang, we gaan een onderzoek aanvragen bij de transporteur en we laten het je weten als er nieuws is'.

Ik heb getracht om contact te zoeken met DPD maar na 15 minuten in de wacht heb ik opgehangen.

Als je de reviews leest ben ik niet de eerste of laatste die hier mee te maken zal krijgen. Mijn pakket is vanaf 23 juni onderweg vanuit Duitsland en ik heb het donkerbruine vermoeden dat het pakket gewoon zoek is. Gezien de belabberde communicatie (mede door corona) en de onvoorstelbaar lange verzendtijd zou ik Bikester.nl op het moment zeker niet aanraden.

Ik ga de bestelling annuleren maar afgaande op de reviews zal het ook wel weer een eeuwigheid duren voor ik mijn geld terug heb.
Dit klinkt helaas erg herkenbaar. Ben zelf al bijna een maand aan het wachten op een bestelling en de status van het pakket is sinds 18 juni niet meer gewijzigd. Bikester geeft niet thuis en schuilen zich achter corona en thuis(werkende?) medewerkers. Belachelijk hoe ze verantwoordelijkheid compleet afschuiven op DPD en zelf totaal geen actie ondernemen. Vragen van terugbetalen blijven onbeantwoord.

Waardeloze partij en koop hier nooit meer wat.
GTdriver1988
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 19 februari 2020, 10:32
Mijn mountainbike: GT La Bomba 2013/2020, Sanction comp 2018, Transeo XR 2.0

Heb er 2 keer besteld ondertussen en de eerste keer kwam het vrij snel 2/3 dagen later binnen, de tweede keer heb ik een berg binnenbanden besteld. De website was wel wat verwarrend omdat de verkeerde foto bij het product stond, dus uiteindelijk even aan de lijn gehangen om te vragen of het wel de goede waren die ik moest hebben. Had toch ergens verwacht dat het verkeerd zou gaan, en dat was ook het geval en 5 verkeerde binnenbanden verder. Dus meteen de goede besteld en er achter aan laten komen, kon de dpd bezorger dag later zo het andere pakket weer meenemen.
Maar bepaalde dingen zijn nog lastig te krijgen, en dan maakt het mij niet zo uit waar ze te koop staan. Als ik ze maar kan kopen, en binnen komen want dan ben ik alle leed allang weer kwijt. :tong
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

LordoftheSquirrels schreef: ma 13 juli 2020, 19:57
Sem_ schreef: wo 1 juli 2020, 17:01 ...Ik ga de bestelling annuleren maar afgaande op de reviews zal het ook wel weer een eeuwigheid duren voor ik mijn geld terug heb.
Dit klinkt helaas erg herkenbaar. Ben zelf al bijna een maand aan het wachten op een bestelling en de status van het pakket is sinds 18 juni niet meer gewijzigd. Bikester geeft niet thuis en schuilen zich achter corona en thuis(werkende?) medewerkers. Belachelijk hoe ze verantwoordelijkheid compleet afschuiven op DPD en zelf totaal geen actie ondernemen. Vragen van terugbetalen blijven onbeantwoord....
Het probleem ligt in principe natuurlijk bij de betreffende koerier, maar het verschilt wel hoe winkels daarmee omgaan.

Recentelijk zelf een bezorgingsprobleem met DHL gehad, had spullen besteld bij r2-Bike (ook Duits, net als Bikester).
Die gingen er heel anders mee om. In eerste instantie was afgesproken dat zij het pakket opnieuw zouden verzenden zodra het terug was bij hen. Dat duurde echter nogal lang en toen hebben ze een onderzoek bij DHL aangevraagd (dat kan alleen de verzender, omdat die een contract met de koerier hebben afgesloten en jij als geadresseerde niet).
DHL gaf daarop aan dat het pakket zoek was en toen kreeg ik meteen -zonder vragen van mijn kant- het aankoopbedrag teruggestort.

In het verleden weleens een klein garantiedingetje bij Bikester gehad (afgebroken bevestiging drinkreservoir-slang) en daar kreeg ik uiteindelijk wel een nieuwe voor maar ik vond het vrij taai verlopen. Al met al is het niet mijn favoriete shop, ik heb er ook al lang niets meer besteld...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie