RCZbikeshop.com

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Cozmo
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 23 juli 2003, 17:59

zeroground schreef:Dus wel bij RCZ bestellen, als je tenminste geen Scout hebt. Sowieso niet aanmelden voor de nieuwsbrief :winkie:
Nou een geluk bij een ongeluk dat ik de verkeerde kleur crankset geleverd had gekregen, want na een aantal keer meten en rekenen bleek dat de X01 crankset helemaal niet zou gaan passen in mijn frame met BSA30 wat kennelijk niet gelijk is aan BB30. Heb hem terug kunnen sturen en wacht nu op mijn geld.

Ondertussen een Race Face Next SL crankset bij Futurum gekocht wat ook niet geheel vlekkeloos gaat. Eerst een klein schroefje van de torque ring die veel te snel afbreekt en volgens RF niet onder garantie valt. Futurum wilde onder coulance gelukkig een nieuwe leveren.

Bleek later dat mijn linker pedaal niet in mijn linker arm gemonteerd kon worden. Geen idee waarom, maar ook een rechter pedaal geprobeerd te monteren in de linker crank en die paste wel. Verkeerde insert in de crankarm dus en onder garantie terug voor een compleet nieuwe. Kan ik nog niet fietsen op de Scout...
At 140 mph you have no friends
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Zuur dat het zo loopt. Hopelijk fiets hij straks extra goed :bier:
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Bestel al tig jaar bij deze shop, maar de service en snelheid worden nu wel van heel laag nivo.
Staat nu ook op website dat dit hun "filosofie" is goedkoop, maar langzame/matige service (dat is dan wel weer netjes).
Lijkt er op dat er al zeker 5 jaar lang nog steeds alleen maar 2 mensen werken (Pierre en Nieves) terwijl de populariteit van deze shop enorm gegroeid is, dus op zich wel begrijpelijk dat het wat langer duurt....
Vorige week donderdag wat dingen besteld (alleen spul wat op voorraad was), betaald via bankoverboeking, vrijdagmorgen vroeg "prove of payment" gemaild. In het verleden werden de spullen dan altijd dezelfde dag verstuurd, nu is het dinsdagavond en nog steeds niets verstuurd. Persoonlijk vindt ik dit langzamerhand richting slechte service gaan....
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Cozmo
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 23 juli 2003, 17:59

Ik heb veel gezeik met ze gehad met een verkeerd geleverde crankset en het terug krijgen van mijn geld. Heeft weken geduurd en heb uiteindelijk creditcard maatschappij ingeschakeld en een betwisting aangevraagd.

Nadat ik zag dat ze op trustpilot snel op negatieve reviews reageren daar maar mijn verhaal gedaan en binnen 1 dag had ik een reactie en mijn geld terug. Jammer dat het via de mail niet opgelost kon worden en ze op 3 mails niet meer gereageerd hebben.

Link met verhaal:
https://www.trustpilot.com/review/www.rczbikeshop.com" onclick="window.open(this.href);return false;
At 140 mph you have no friends
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Zwaar personeel tekort daar lijkt het wel. Op trustpilot reageren ze dus wel meteen. Ik laat ze voorlopig even links liggen.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

De reactietijd op mijn vraag over een teruggestuurd pakketje was een dag of 3. Het antwoord was een beetje kortaf maar het viel mij al mee dat ik antwoord kreeg. Op Trustpilot zeggen ze dat er tijdens de vakantietijd erg weinig mensen werken en ze het veel te druk hebben, begrip vragen voor de situatie en dat ze de achterstand nu proberen in te lopen.

UPS had een fout gemaakt met mijn pakket waardoor het verkeerd gesorteerd was, wat dat ook moge betekenen. Ik was zelf op vakantie en had UPS toestemming gegeven het in de tuin te leggen (degene die op ons huis paste zou er 's middags weer zijn). Helaas werkt het UPS "my choice" systeem zo (slecht) dat als er iets in de sortering verandert, je al gegeven toestemming vervalt. Zucht. Gek genoeg is het niet de volgende dag nog een keer aangeboden maar meteen naar een ophaalpunt gestuurd. Die sturen het na zoveel tijd weer retour, en dat was nog voor ik weer terug was van vakantie. Hele diepe zucht.

Ondertussen had ik bij RCZ nog een andere order open staan dus hoopte dat ze m'n inmiddels retour gestuurde order heel efficient daarbij konden stoppen en het in één keer opsturen om verzendkosten te sparen. Dat was een beetje teveel gevraagd en in plaats daarvan kreeg ik een refund. Twee dagen na hun antwoord stond het geld op mijn Paypal rekening. Dat hebben ze dus gewoon netjes geregeld. Wel jammer dat ik m'n bestelling niet heb gekregen. Volgende keer beter.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Oli4k schreef:UPS had een fout gemaakt met mijn pakket waardoor het verkeerd gesorteerd was, wat dat ook moge betekenen. Ik was zelf op vakantie en had UPS toestemming gegeven het in de tuin te leggen (degene die op ons huis paste zou er 's middags weer zijn). Helaas werkt het UPS "my choice" systeem zo (slecht) dat als er iets in de sortering verandert, je al gegeven toestemming vervalt. Zucht. Gek genoeg is het niet de volgende dag nog een keer aangeboden maar meteen naar een ophaalpunt gestuurd. Die sturen het na zoveel tijd weer retour, en dat was nog voor ik weer terug was van vakantie. Hele diepe zucht.
Zoiets had ik ook met DHL tijdens de vakantie. Daar blijft het dus maar een week liggen en dat pakket mocht iedereen met een legitimatie-bewijs ophalen. (Telefonisch bevestigd door DHL) En de shop maar bij hoog en bij laag beweren dat alleen ik persoonlijk het op mocht halen. Fijn die eigen regels. Maar dit geheel terzijde.

Ik had bij RCZ een bestelling die niet geheel leverbaar was en het verschil werd binnen een werkdag teruggestort op mijn PayPal-account. Jammer maar snel afgehandeld dus! De rest werd weer prima geleverd :)
Christiaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1762
Lid geworden op: za 20 december 2003, 18:43
Mijn mountainbike: Intense M6/Yeti DJ/GT Lopes 55/Yeti SuperX
Contacteer:

Nou ik ben benieuwd, heb chris king spullen besteld bij ze, benieuwd wanneer t verstuurd gaat worden
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Christiaan schreef: zo 28 oktober 2018, 13:48 Nou ik ben benieuwd, heb chris king spullen besteld bij ze, benieuwd wanneer t verstuurd gaat worden
het komt echt wel binnen, maar je moet wel geduld hebben. soms komt het voor dat er iets is misgegaan bij hun eigen leverancier waardoor ze zelf het product niet binnen hebben of de verkeerde. Dan krijg je automatisch netjes je geld terug.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Christiaan schreef: zo 28 oktober 2018, 13:48 Nou ik ben benieuwd, heb chris king spullen besteld bij ze, benieuwd wanneer t verstuurd gaat worden
Hangt een beetje af van wat er vermeld staat op de site. Producten welke op voorraad zijn zijn in het verleden bij mij binnen 48 uur na bestellen geleverd. Sommige items hebben een levertijd van 20 dagen. Staat dan ook vermeld, en dan is het niet gek dat je even moet wachten (wil ook wel eens een paar dagen langer zijn).

Onlangs een heel positieve ervaring. Had een onderdeel besteld, en kreeg een week later voor 30 euro aan waardepunten bijgeschreven. Ik dacht: dat is een fout. Wat bleek: een dag later een promomail waarin mijn reeds bestelde onderdeel 30 euro goedkoper aangeboden werd. Dus heel netjes om zonder vragen (en ook niet verplicht zijn) het prijsverschil alvast terug te geven,

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Christiaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1762
Lid geworden op: za 20 december 2003, 18:43
Mijn mountainbike: Intense M6/Yeti DJ/GT Lopes 55/Yeti SuperX
Contacteer:

Ze hebben me gemaild dat ze wachten op de spullen( idd 20 dageb maar zijn we al overheen, dus had navraag gedaan)

Tja met deze prijzen is t niet erg om ff te wachten, maar updates vanuit hunzelf zou wel prettig zijn.....

En anders kan t altijd nog viaPaypal als t moet maar zal wel goedkomen
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Het valt mij op dat erg veel aanbiedingen uit de nieuwsbrieven de laatste tijd niet op voorraad zijn. Uiteraard ook even doorgeklikt naar wat van die King aanbiedingen, maar echt bij alles staat "niet op voorraad".

Zet het dan niet in de nieuwsbrief denk ik dan... :roll:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
MJV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 31 oktober 2016, 21:45

kermit schreef: ma 5 november 2018, 10:59 Het valt mij op dat erg veel aanbiedingen uit de nieuwsbrieven de laatste tijd niet op voorraad zijn. Uiteraard ook even doorgeklikt naar wat van die King aanbiedingen, maar echt bij alles staat "niet op voorraad".

Zet het dan niet in de nieuwsbrief denk ik dan... :roll:
Terugkerend euvel helaas bij deze winkel. Soms heb je geluk (snel klikken/beslissen/bestellen), maar krijg ook wel een beetje idee dat ze mensen met die aanbiedingen naar de winkel lokken terwijl ze geen (of heel beperkte) voorraad hebben.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ben ik de enige die geen RCZ nieuwsbrief meer krijgt? Ik mis mijn dagelijkse weerstandstraining tegen het kopen van fietsonderdelen.

Ik begreep wel dat RCZ aan het verhuizen is.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Tot en met vanochtend gewoon gehad
Plaats reactie