RCZbikeshop.com

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Nog steeds Nieves of Pierre die hier de vragen beantwoorden? Of zijn er ondertussen nog meer medewerkers aangenomen? :)
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

mtfuji schreef: wo 18 december 2019, 23:09 Nog steeds Nieves of Pierre die hier de vragen beantwoorden? Of zijn er ondertussen nog meer medewerkers aangenomen? :)
Nieves is mijn grote vriend. Ik moet hem nageven dat hij altijd snel en adequaat reageert :-q .

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Inmiddels (2 dagen later) het geld terug ontvangen op mijn Paypal rekening. Daar kunnen veel webshops een voorbeeld aan nemen....
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Weet iemand hoe dat zit met RCZ? 3 weken geleden een wielset besteld met 8 weken levertijd, echter inmiddels staat de levertijd van diezelfde set al een paar weken op 5 werkdagen. Het lijkt me dan dat ze dan toch wel gaan versturen? Normaal zou ik hun dat vragen, maar gelet op ervaringen kan ik dat misschien beter hier vragen :(
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Mad Wally schreef: vr 24 januari 2020, 16:36 Weet iemand hoe dat zit met RCZ? 3 weken geleden een wielset besteld met 8 weken levertijd, echter inmiddels staat de levertijd van diezelfde set al een paar weken op 5 werkdagen. Het lijkt me dan dat ze dan toch wel gaan versturen? Normaal zou ik hun dat vragen, maar gelet op ervaringen kan ik dat misschien beter hier vragen :(
die op 5 dagen staat is misschien iets wat lokaal op voorraad is gekomen omdat iemand iets retour heeft verzonden of zo. Normaliter plaatsen ze 1 grote order met alle klantbestellingen bij hun leverancier en daar zit de jouwe dus sowieso tussen. Je zou kunnen mailen en vragen of ze die op de site niet kunnen opsturen maar of dat effect heeft weet ik niet. Ze zullen dan namelijk met jou order gaan zitten en die vervolgens ook op de site moeten zetten. Ja het werkt allemaal wat raar bij ze en geduld is van groot belang wanneer je bij ze een order plaatst.
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

Op 31 december een vork besteld en een mooie factuur gekregen. Vervolgens wekenlang radiostilte terwijl de vork op voorraad was volgens de site. Ik heb een drietal keer gemaild met de vraag wanneer het verzonden zou worden, de vork stond immers op voorraad. Uiteindelijk woensdag een tracking nummer gekregen, maar dit was bij geen van de grote verzenders bekend. Totdat ik ineens een mail van DPD kreeg (waar ik het trackingnummer ook had ingevoerd) dat ze morgen een pakket voor me af zouden leveren. Uiteindelijk keurig 25 dagen na de besteldatum een mooie vork binnen gekregen. Mazzeltje was weer dat de vork zwarte stanchions had, terwijl de foto op de website goudkleurige stanchions liet zien :) Al met al toch tevreden gezien de prijs en dit mazzeltje :bier:
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Denk dat ik dezelfde vork als @Biker_Jesse heb besteld. Een Suntour Aion in E-bike uitvoering toevallig? Ik zag deze voor een paar tientjes en dacht leuk voor een extra frame wat ik nog heb hangen. Hij stond als 120mm op de site. Ik heb hem gelijk opengetrokken en er bleek 4 cm aan spacers in te zitten. Toch leuk om voor een paar tientjes een 160mm vork met mooie 34mm stanchions op de kop te tikken (normale catalogusprijs was ± €500 hoger). Gisteren de stuurpijp afgezaagd en in mijn fiets gestoken, vandaag mee gereden en ik ben helemaal niet ontevreden de vork, los van de prijs. Ik moest er ook even op wachten maar het was het weer waard.
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

Oli4k schreef: ma 27 januari 2020, 00:38 Denk dat ik dezelfde vork als @Biker_Jesse heb besteld. Een Suntour Aion in E-bike uitvoering toevallig? Ik zag deze voor een paar tientjes en dacht leuk voor een extra frame wat ik nog heb hangen. Hij stond als 120mm op de site. Ik heb hem gelijk opengetrokken en er bleek 4 cm aan spacers in te zitten. Toch leuk om voor een paar tientjes een 160mm vork met mooie 34mm stanchions op de kop te tikken (normale catalogusprijs was ± €500 hoger). Gisteren de stuurpijp afgezaagd en in mijn fiets gestoken, vandaag mee gereden en ik ben helemaal niet ontevreden de vork, los van de prijs. Ik moest er ook even op wachten maar het was het weer waard.
Yes, was precies die vork! :-q Ik moet nog wat spelen met de luchtdruk, maar hij reed erg goed. Ik had er 2 zwarte spacers in zitten, dus ik dacht dat ik hem max naar 140mm kon zetten, maar is dat witte ding bovenaan de demper ook een spacer (maar dan 2 cm)?

Afbeelding
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Is het 2x een cm dat zwarte? Want dan idd maar 2cm spacers. Dat witte onderdeel moet je laten zitten.

Ik heb beetje spijt dat ik em niet besteld had toen ie vorige week zelfs voor 50 voorbij kwam.
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

KevinBel schreef: ma 27 januari 2020, 11:33 Is het 2x een cm dat zwarte? Want dan idd maar 2cm spacers. Dat witte onderdeel moet je laten zitten.

Ik heb beetje spijt dat ik em niet besteld had toen ie vorige week zelfs voor 50 voorbij kwam.
Yes die zwarte dingen zijn 2x een zwarte spacer. Zien er ook exact uit als de spacers van het filmpje dat ik gebruikt heb. Bij hem zie ik dat witte onderdeel echter niet zitten.
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Die witte is volgens mij ook een spacer. Ik hem eruit gehaald en het lijkt prima te werken. Zal het voor de zekerheid nog even checken.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Net even een check gedaan met de lucht eruit. Had ik natuurlijk meteen moeten doen maar in mijn enthousiasme was ik dat even vergeten. De vork maakt dus gewoon netjes de hele slag. Ik durf wel met enige zekerheid te zeggen dat die witte spacer inderdaad een spacer is en je die er veilig uit kunt laten als je meer veerweg wil.

Heb je toch mooi een vork met 160mm veerweg, instelbare (low speed) compressie en lockout voor een paar tientjes.
tjitm
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 28 april 2012, 23:21

Prima ervaring met RCZ. Op 12-1 een vork besteld en vandaag met 13 werkdagen binnen, terwijl ze 20 werkdagen hadden aangegeven.
Helaas geen tijdsindicatie van UPS ontvangen, maar dat zal wel standaard zijn.
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Pfff, deze shop is wel heel erg gedegenereerd. In het verleden (toen ik nog een veelbouwer was... :lol: ) vaak besteld hier.
Spul wat in voorraad was had je dan binnen een paar dagen in huis.
Heb nu maar weer eens een framepje besteld, was in voorraad, maar duurde bijna 2 weken voor ik hem had.
Kan ook meteen weer terug want er zit een deuk in de balhoofdbuis, headset gaat er nooit meer inpassen. Mogen ze hem in Luxemburg naar het oud ijzer brengen... :)
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Victor1977 schreef: vr 24 januari 2020, 16:44
Mad Wally schreef: vr 24 januari 2020, 16:36 Weet iemand hoe dat zit met RCZ? 3 weken geleden een wielset besteld met 8 weken levertijd, echter inmiddels staat de levertijd van diezelfde set al een paar weken op 5 werkdagen. Het lijkt me dan dat ze dan toch wel gaan versturen? Normaal zou ik hun dat vragen, maar gelet op ervaringen kan ik dat misschien beter hier vragen :(
die op 5 dagen staat is misschien iets wat lokaal op voorraad is gekomen omdat iemand iets retour heeft verzonden of zo. Normaliter plaatsen ze 1 grote order met alle klantbestellingen bij hun leverancier en daar zit de jouwe dus sowieso tussen. Je zou kunnen mailen en vragen of ze die op de site niet kunnen opsturen maar of dat effect heeft weet ik niet. Ze zullen dan namelijk met jou order gaan zitten en die vervolgens ook op de site moeten zetten. Ja het werkt allemaal wat raar bij ze en geduld is van groot belang wanneer je bij ze een order plaatst.
Inmiddels zijn ze binnen gekomen. 4 weken levertijd in plaats van de vermelde 8 weken, dus best prima. Waar vind je anders een Setje DT Swiss E1900 voor 129,99 :D
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Plaats reactie