ervaringen actionsports.de

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
swen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: za 25 juni 2011, 19:14
Mijn mountainbike: Cannondale Flash F3

swen schreef:Dan hoop ik dat ik een beetje geluk heb.

Zondag 3 juli besteld. Gisteravond (5 juli) bericht dat het verzonden is. Nu hopen dat DHL niet mijn deur voorbij rijdt.
Het pakketje is op vrijdagmiddag (8 juli) afgeleverd door TNT.
Gebruikersavatar
murk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: do 24 maart 2011, 00:31
Mijn mountainbike: Koga X29 team

ik heb 6 juli besteld en bericht dat het 9 juli verzonden is naar nederland, nu in afwachting van de dhl bezorger. Ik hoop op morgen!! Wel mooie prijzen daar. Heb een wcs zadelpen besteld, scheelde bijna een 10tje incl verzendkosten in vergelijking met nederlandse winkels.
Dulce est desipere in loco
Gebruikersavatar
murk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: do 24 maart 2011, 00:31
Mijn mountainbike: Koga X29 team

En mijn pakket binnen in een pakje waar je u tegen zegt(grote doos waar wel 8 zadelpennen in konden). Netjes verpakt dus!!
Dulce est desipere in loco
swen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: za 25 juni 2011, 19:14
Mijn mountainbike: Cannondale Flash F3

Probleem:
Na het opbouwen van een Formula ORO K24 remset op mijn mountainbike en 35 km gereden te hebben, blijkt de achterrem lek te zijn (remblokjes nat aan de achterzijde).

Teruggestuurd naar Actionsports. Na telefonische navraag (ik heb geen mail ontvangen) blijkt dat ze de rem teruggestuurd hebben naar Formula. +/- 2 a 3 weken wachten...

Ik verwacht eigenlijk dat als ik een onderdeel defect ontvang (ze moeten direct defect zijn geweest) ik gewoon netjes een nieuw onderdeel krijg. Maar hier gaat het lang duren.

Is dit normaal? Of had ik niet voor een dubbeltje op de eerste ....
pee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: vr 12 juni 2009, 09:51
Mijn mountainbike: Cannondale Flash F1

swen schreef:Probleem:
Na het opbouwen van een Formula ORO K24 remset op mijn mountainbike en 35 km gereden te hebben, blijkt de achterrem lek te zijn (remblokjes nat aan de achterzijde).

Teruggestuurd naar Actionsports. Na telefonische navraag (ik heb geen mail ontvangen) blijkt dat ze de rem teruggestuurd hebben naar Formula. +/- 2 a 3 weken wachten...

Ik verwacht eigenlijk dat als ik een onderdeel defect ontvang (ze moeten direct defect zijn geweest) ik gewoon netjes een nieuw onderdeel krijg. Maar hier gaat het lang duren.

Is dit normaal? Of had ik niet voor een dubbeltje op de eerste ....
Normaal zou je dat verwachten bij een DOA...

Hier snap ik de shop echter ook wel...door onkundigheid van zelfhobbyisten kan er bij de installatie van alles misgaan aan remmen (bij vullen, leidingen inkorten etc etc.). Het is dus wel vrij logisch wat ze hier doen.

Ik neem aan dat ze minder moeilijk doen als je bijvoorbeeld een stuur met haarscheuren zou ontvangen, of een onderdeel waarvan de schroefdraad onmiskenbaar verkeerd getapt is.
Talent is net als juni, het verschil tussen mei en juli
swen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: za 25 juni 2011, 19:14
Mijn mountainbike: Cannondale Flash F3

swen schreef:Probleem:
Na het opbouwen van een Formula ORO K24 remset op mijn mountainbike en 35 km gereden te hebben, blijkt de achterrem lek te zijn (remblokjes nat aan de achterzijde).

Teruggestuurd naar Actionsports. Na telefonische navraag (ik heb geen mail ontvangen) blijkt dat ze de rem teruggestuurd hebben naar Formula. +/- 2 a 3 weken wachten...

Ik verwacht eigenlijk dat als ik een onderdeel defect ontvang (ze moeten direct defect zijn geweest) ik gewoon netjes een nieuw onderdeel krijg. Maar hier gaat het lang duren.

Is dit normaal? Of had ik niet voor een dubbeltje op de eerste ....

Normaal of niet... zit nu bijna 2 weken zonder remmen. Waardeloos voor een nieuw setje dat nog geen 30 km gebruikt is. En geen enkele vorm van communicatie door Actionsports.de. Dus zelf maar even gebeld: "niets aan te doen, u moet geduld hebben" (op z'n Duits...) Ik ben teleurgesteld in deze gang van zaken. Volgende keer voor mij geen webshop meer voor dit soort onderdelen. Dan maar een paar tientjes meer betalen.

(Bijna 3 weken mijn NIEUWE Cannondale niet kunnen gebruiken... :cry: )
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Ik had er een paar weken geleden een 29er wielset besteld. Na 2 ritten zitten er 2 spaken compleet los (nippel en al)

Ga ze maandag retour sturen zodat ze het kunnen fixen. Ben benieuwd hoe de afhandeling hiervan is...
Y00pDL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 10 januari 2011, 17:34
Mijn mountainbike: is eigenlijk meer een kalf dan een stier.

Mijn ervaring is alleen maar positief.

Had een aantal spullen besteld en ging vrijwel direct nog wat verder rondneuzen (windowshoppen...), toen viel mij op dat een aantal items ineens een andere beschikbaarheid hadden; In eerste instantie 'available in 1-3 days', daarna 'unavailable'. Na hierover een mailtje gestuurd te hebben, kreeg ik een prima mailtje (in het Engels!) terug, waarin mij werd verteld dat ze moesten wachten op een zending van BBB en mijn pakket daarna verstuurd zou worden. Aangezien ik had gekozen voor UPS was het pakket een dag na versturing al in huis. Al met al duurde het weekje, maar dat had dus veel sneller geweest als ik niet persé die bidonhouder in het wit had gewild. :-q

Moet ik er wel nog bij zeggen dat ik mijn betalingen altijd via Paypal doe, kan ik ook iedereen aanraden. Net als de verzending met UPS overigens, het kost iets meer, maar supersnelle levering. En wat is vier euro extra nou op een bestelling van €2-300?
swen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: za 25 juni 2011, 19:14
Mijn mountainbike: Cannondale Flash F3

swen schreef:
swen schreef:Probleem:
Na het opbouwen van een Formula ORO K24 remset op mijn mountainbike en 35 km gereden te hebben, blijkt de achterrem lek te zijn (remblokjes nat aan de achterzijde).

Teruggestuurd naar Actionsports. Na telefonische navraag (ik heb geen mail ontvangen) blijkt dat ze de rem teruggestuurd hebben naar Formula. +/- 2 a 3 weken wachten...

Ik verwacht eigenlijk dat als ik een onderdeel defect ontvang (ze moeten direct defect zijn geweest) ik gewoon netjes een nieuw onderdeel krijg. Maar hier gaat het lang duren.

Is dit normaal? Of had ik niet voor een dubbeltje op de eerste ....

Normaal of niet... zit nu bijna 2 weken zonder remmen. Waardeloos voor een nieuw setje dat nog geen 30 km gebruikt is. En geen enkele vorm van communicatie door Actionsports.de. Dus zelf maar even gebeld: "niets aan te doen, u moet geduld hebben" (op z'n Duits...) Ik ben teleurgesteld in deze gang van zaken. Volgende keer voor mij geen webshop meer voor dit soort onderdelen. Dan maar een paar tientjes meer betalen.

(Bijna 3 weken mijn NIEUWE Cannondale niet kunnen gebruiken... :cry: )

Ik heb een email ontvangen:
"wie tel. besprochen hörten wir bei Formula betr. ihrer Bestellung nach.
Momentan ist die Auftragslage dort sehr hoch, sodaß der dortige Mitarbeiter das Rücksendedatum auf Mitte bis Ende nächster Woche angab.
Nach Erhalt versenden wir schnellstens an Sie weiter."


Dus nog meer weken wachten. WAARDELOOS...
swen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: za 25 juni 2011, 19:14
Mijn mountainbike: Cannondale Flash F3

Ik heb een email ontvangen:
"wie tel. besprochen hörten wir bei Formula betr. ihrer Bestellung nach.
Momentan ist die Auftragslage dort sehr hoch, sodaß der dortige Mitarbeiter das Rücksendedatum auf Mitte bis Ende nächster Woche angab.
Nach Erhalt versenden wir schnellstens an Sie weiter."


Dus nog meer weken wachten. WAARDELOOS...
En het wordt nog een week langer... :evil:
Vighor
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 558
Lid geworden op: za 18 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Muru Witjira fatbike, Nicolai Argon Fat, Turner King Khan

Heb hier nog niks besteld.
Ben er een keer per ongeluk terecht gekomen toen ik http://www.bike-components.com" onclick="window.open(this.href);return false; ipv http://www.bike-components.de" onclick="window.open(this.href);return false; ingetikt had. En aangezien beide bedrijven niks met elkaar te doen hebben trek ik daar uit eens mijn conclusies over de mentaliteit bij dit bedrijf.
:winkie:
swen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: za 25 juni 2011, 19:14
Mijn mountainbike: Cannondale Flash F3

Na 4,5 week wachten toch mn remset retour ontvangen. Er zaten helaas paar krassen op die er niet op zaten toen ik ze retour stuurde. Maar de rem werkt weer... Dus ik mag niet klagen. :~

Jammer dat het zo lang geduurd heeft.
Laatst gewijzigd door swen op do 25 augustus 2011, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
pee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: vr 12 juni 2009, 09:51
Mijn mountainbike: Cannondale Flash F1

Ik begrijp je irritatie, maar om nu bij elke ontwikkeling (of juist geen verdere ontwikkeling ;-) ) een update te geven in een nieuwe post waarin je ook je vorige post nog eens citeert, maakt dit incident wel heel breed uitgemeten. Wellicht overzichtelijker om gewoon je vorige post te editten of pas iets neer te zetten zodra het probleem opgelost is. Je hebt nu nl. in je eentje al zowat een forumpagina volgeklaagd :)
Talent is net als juni, het verschil tussen mei en juli
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Tinman schreef:Ik had er een paar weken geleden een 29er wielset besteld. Na 2 ritten zitten er 2 spaken compleet los (nippel en al)

Ga ze maandag retour sturen zodat ze het kunnen fixen. Ben benieuwd hoe de afhandeling hiervan is...
Wielen heb ik afgelopen dinsdag terug ontvangen. Dus opzich prima afgehandeld.
jeroenh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 25 mei 2008, 11:35

Setje wielen besteld, ben benieuwd hoe lang het duurt. Als je overigens nieuwe naven wilt kopen, kun je soms beter een custom wiel kopen. Dat kan goedkoper uitvallen....
Plaats reactie