Rose.de / Roseversand

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Het kan natuurlijk een incident zijn he. Dit wil niet zeggen dat het bedrijf niet te vertrouwen is. Ga er gewoon niet zomaar vanuit dat je een enorme korting hebt, en check even de catalogus. Dan weet je meteen of de originele prijs klopt. Voor mij was dit de allereerste keer dat ik dit tegenkwam.
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Charge schreef:Ik denk dat ik voortaan bij Rose niets meer bestel... Sowieso vind ik het een stuk minder dan voorheen zoals reeds aangegeven maar overige sites/shops zijn naast goedkoper ook nog eens veel klantvriendelijker gericht, denkende aan bv de grote CRC in de UK...
Een beetje overdreven reactie om gelijk maar niks meer te bestellen bij Roseversand.
Als er 1 shop is die klantvriendelijk is en service verleend is het Roseversand wel.
Je weet gewoon dat er altijd wel gerommeld word met de prijzen bij een uitverkoop.
Het is aan jou om te bepalen als je het gaat kopen of niet.
Waar ik @Dex wel gelijk in moet geven is het onbehoorlijke gedrag van de verkoopsters wat niet eens verkoopsters zijn maar gewoon mensen van de administratie .
Deze dames werden ineens opgezadeld met een probleem door een oplettende gierige Nederlander :tong en dat hadden zij dus niet verwacht.
Ik ben zelf deze keer niet geweest, maar moet zeggen dat dat de voorgaande jaren mij ook niet zo hebben bevallen.
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Om nu inderdaad niet meer naar Rose te gaan of te bestellen....nogmaals het gaat hier om één voorvalletje. En iets wat ik niet bij Rose verwacht, met name om hetgeen Cisco aangeeft. Een nette shop met service, die dit gewoon niet moet doen.
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Als ik me niet vergis, zegt de Duitse wetgeving overigens dat je pas "van ... voor ..." mag gebruiken als je het eerder ook daadwerkelijk voor die hoge prijs verkocht hebt.

Daarnaast moet je inderdaad niet blindgaan op de kortingen om te bepalen of je een goede deal is of niet...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
totoro
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 23 augustus 2009, 14:59

@Tororo; check voor de aardigheid de catalogus eens of je wel daadwerkelijk voor de helft van de prijs gekocht hebt... :wink:[/quote]

Had ik in de winkel gedaan en de prijzen klopten. :-q

Wat betreft het voorval dat Dex beschreef, het kan gewoon inderdaad een incident zijn geweest. Misschien geen bewuste opzet, maar slordigheid van het personeel. Bij de schoenen die ik heb gekocht was de situatie juist omgedraaid. Op de site stonden ze voor 65,97 euro en in de opruimingswinkel voor 55 euro. Het blijft natuurlijk niet kloppen met die prijzen. Voor hetzelfde geldt had ik ze online besteld en 10 euro duurder uit geweest. Het is altijd opletten wanneer je iets in de uitverkoop koopt.
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

Charge schreef:Ik denk dat ik voortaan bij Rose niets meer bestel... Sowieso vind ik het een stuk minder dan voorheen zoals reeds aangegeven maar overige sites/shops zijn naast goedkoper ook nog eens veel klantvriendelijker gericht, denkende aan bv de grote CRC in de UK...
CRC doet precies hetzelfde hoor. Alleen op een andere manier. Alleen zij zetten de kortingen op de adviesprijs erbij. Met hun sale betekent die 40% korting ook niet dat je het 40% goedkoper koopt dan het normaal bij CRC zou kosten....
hanz1963
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 19:32
Mijn mountainbike: Gazelle W8 LE, geëvolueerd uit een W6 :-)
Contacteer:

Ben altijd erg tevreden over Rose. Heb al diverse malen besteld. Prijzen zijn soms heel goed, soms redelijk. Levering altijd prima geweest. Heb nu een setje SLX shifters én schijfremmen besteld.
De shifters kosten €43,00 met binnen- en buitenkabels, Remmenset kost 139 euro (geen aanbiedingen, maar nu wel gratis verzenden...). Even te vergelijken met het hier steeds aangehaalde CRC (heb ik trouwens ook goede ervaringen mee) SLX shifters, €44,63, remmenset 145 euro. Hier komen nu nog wel verzendkosten bij. Verschil is beperkt, beide zaken zijn m.i. uitstekend
Niet kakelen, maar eieren leggen!
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Bestelling vrijdag 22-1 geplaatst, donderdag 28-1 in huis. De prijzen? het is maar wat je wil hebben, maar over het algemeen in ieder geval concurrerend. En deze actie zitten toch wel erg leuke koopjes bij.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Charge
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 4 september 2009, 12:29
Mijn mountainbike: TREK Fuel EX 9 ('10) | Kyoso (oud barrel) | RedBull PRO SL 3000 (reetfiets)

hanz1963 schreef:Ben altijd erg tevreden over Rose. Heb al diverse malen besteld. Prijzen zijn soms heel goed, soms redelijk. Levering altijd prima geweest. Heb nu een setje SLX shifters én schijfremmen besteld.
De shifters kosten €43,00 met binnen- en buitenkabels, Remmenset kost 139 euro (geen aanbiedingen, maar nu wel gratis verzenden...). Even te vergelijken met het hier steeds aangehaalde CRC (heb ik trouwens ook goede ervaringen mee) SLX shifters, €44,63, remmenset 145 euro. Hier komen nu nog wel verzendkosten bij. Verschil is beperkt, beide zaken zijn m.i. uitstekend
Bij CRC is het boven de 120 euro of zoiets toch echt gratis verzenden... Gezien jij een bedrag opnoemt van 145 euro zouden er geen verzendkosten gerekend mogen worden...
Erin go bragh
hanz1963
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 19:32
Mijn mountainbike: Gazelle W8 LE, geëvolueerd uit een W6 :-)
Contacteer:

Charge schreef:
hanz1963 schreef:Ben altijd erg tevreden over Rose. Heb al diverse malen besteld. Prijzen zijn soms heel goed, soms redelijk. Levering altijd prima geweest. Heb nu een setje SLX shifters én schijfremmen besteld.
De shifters kosten €43,00 met binnen- en buitenkabels, Remmenset kost 139 euro (geen aanbiedingen, maar nu wel gratis verzenden...). Even te vergelijken met het hier steeds aangehaalde CRC (heb ik trouwens ook goede ervaringen mee) SLX shifters, €44,63, remmenset 145 euro. Hier komen nu nog wel verzendkosten bij. Verschil is beperkt, beide zaken zijn m.i. uitstekend
Bij CRC is het boven de 120 euro of zoiets toch echt gratis verzenden... Gezien jij een bedrag opnoemt van 145 euro zouden er geen verzendkosten gerekend mogen worden...
My bad, je hebt gelijk. Het ging me er ook vooral om om het beperkte verschil tussen beide shops te laten zien. Dit, omdat hierboven ergens Rose werd afgebrand, en CRC zo werd opgehemeld. Wat mij betreft zijn beide shops prima. Soms is de ene goedkoper, dan de andere....
Niet kakelen, maar eieren leggen!
msxx
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5179
Lid geworden op: zo 16 mei 2004, 15:13
Mijn mountainbike: Een Yank
Contacteer:

CRC heeft een groter en meer bij de tijds assortiment

Rose richt zich in de basis op een ander publiek. Voor allebei is er plaats in de markt :-)
Een gewezen verslaafde
Charge
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 4 september 2009, 12:29
Mijn mountainbike: TREK Fuel EX 9 ('10) | Kyoso (oud barrel) | RedBull PRO SL 3000 (reetfiets)

msxx schreef:CRC heeft een groter en meer bij de tijds assortiment

Rose richt zich in de basis op een ander publiek. Voor allebei is er plaats in de markt :-)
Dat ze groter zijn dat klopt zeker wel ja... Ik heb toevallig gisteren zitten kijken naar een filmje op YouTube of CRC (via een link hier ergens op het forum). Maar mijn god, dat is echt een uit de kluiten gewassen bedrijf... 350 man personeel! En dat call-center alleen al... :o

Misschien dat ik het fout heb, maar CRC is meer gericht op de jongere en 'wildere' (v.w.b. disciplines) generaties terwijl Rose heel veel basis aanbied (meer van hetzelfde zeg maar). Kijk enkel en alleen al maar naar hun Xtreme/Rose lijn vs. de meer gevestigde merken bij kleding, etc.

Nu wil ik CRC niet ophemelen of Rose afbranden ik heb bij alle 2 besteld gehad in het verleden en zal dat ook blijven doen, afhankelijk van het aanbod, prijs, voorwaarden, etc van iedere shop.
Erin go bragh
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Even voor alle duidelijkheid; ik vind Rose een prima shop, met een nog veel mooiere winkel! Zal er gewoon heen blijven gaan, maar had even een "rare smaak in mijn mond" bij dit akkefietje. Helemaal omdat ik dit nu juist niet bij Rose had verwacht. Dus niet verder opblazen, en bij de uitverkoop gewoon even de prijs in de katalogus laten zien, dan heb je een prachtige helm voor een goede prijs.
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
Charge
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 4 september 2009, 12:29
Mijn mountainbike: TREK Fuel EX 9 ('10) | Kyoso (oud barrel) | RedBull PRO SL 3000 (reetfiets)

Dat klopt ja, de winkel is superB! Erg mooi ingericht en erg aantrekkelijk... Mooie stijl!

En het heeft ook enkel mijn ogen weer eens doen openen dus ook ik zal er blijven komen.
Erin go bragh
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Ik heb net een bestelling gedaan, kreeg een mail dat de bestelling onvangen was maar dat ik moest wachten op de volgende mail voordat ik geld over ga maken.
Hoelang duurt het voor dat de bevestiging binnen komt?
En vanaf wanneer gaat de twee dagen levertijd in?
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Plaats reactie