bike-discount.de

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Van alle bestellingen die ik er gedaan heb en laten leveren door dhl, is er nog nooit 1 zoek geraakt of veel te laat geleverd. Dpd wel in mijn ervaringen.

Dus voor mij is DHL hier de betere
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

KevinBel schreef: vr 3 juli 2020, 21:41
awinkel schreef: vr 3 juli 2020, 21:28Leuk detail; vanaf 1 juli tot einde van het jaar is de belasting in Duitsland van 19 naar 16 procent gegaan.
Alleen de BTW (van 19% naar 16% en van 7% naar 5%), en mínstens tot het einde van het jaar.
Dat gaat voor ons niet op hoor. :tong
[…]
Dit omdat duitse bedrijven gewoon hun btw moeten afdragen van buitenlandse klanten onder het tarief van dat land.
Niet alleen Duitse bedrijven; dat is gewoon Europees beleid.
Michel.nl schreef: vr 3 juli 2020, 22:06Kvk'tje scoren en je hoeft die btw helemaal niet af e rekenen bij hun 👍😉
Dat heet “BTW verlegd” (“Umkehrung der Steuerschuldnerschaft”), en voor niet-zakelijke aankopen mag je ze dan dus zelf aan de fiscus afdragen. Anders heet het namelijk fraude, en ik geloof niet dat het de bedoeling is dat hier te promoten.
Vorsprung durch Pedantik.
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Je mag gewoon spullen kopen met btw verlegd inderdaad, is geen fraude hoor. Zijn gewoon aftrek posten voor.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
RikD
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 24 april 2020, 22:41

Michel.nl schreef: za 4 juli 2020, 16:28 Je mag gewoon spullen kopen met btw verlegd inderdaad, is geen fraude hoor. Zijn gewoon aftrek posten voor.
Niet voor privé gebruik.
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

RikD schreef: zo 5 juli 2020, 12:21
Michel.nl schreef: za 4 juli 2020, 16:28 Je mag gewoon spullen kopen met btw verlegd inderdaad, is geen fraude hoor. Zijn gewoon aftrek posten voor.
Niet voor privé gebruik.
Ik gebruik mijn fiets ook niet privé. Maar zakelijk als ontspanning vanwege de werkdruk enz. Kan gewoon hoor. Goeie boekhouder weet dat wel.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Gewoon de fiets bij BD afhalen en betalen.
Voor een onderdeel niet de moeite, maar voor een hele fiets wel.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Letsgo21
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 5 augustus 2015, 11:46

Vorige week besteld, nog steeds geen update van mijn bestelling.
Bestellen bij bike-discount doe ik alvast niet meer.
Kevin82
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 5 augustus 2012, 15:33

Letsgo21 schreef: di 11 augustus 2020, 11:58 Vorige week besteld, nog steeds geen update van mijn bestelling.
Bestellen bij bike-discount doe ik alvast niet meer.

Dit is nu wel heel kort door de bocht... Ik bestel al jaren bij bike-components en nu met de wereldwijde crisis moet ik, zoals iedereen, nu eenmaal meer geduld hebben dan normaal. Je wil niet weten wat er in de magazijnen moet aangepast worden om aan de (afstands)regels te voldoen. Dit betekent nu eenmaal langere wachttijden.
Jouw reactie geeft niet aan of de webwinkel nu wel of geen goed werk levert...
Letsgo21
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 5 augustus 2015, 11:46

Kevin82 schreef: di 11 augustus 2020, 13:49
Letsgo21 schreef: di 11 augustus 2020, 11:58 Vorige week besteld, nog steeds geen update van mijn bestelling.
Bestellen bij bike-discount doe ik alvast niet meer.

Dit is nu wel heel kort door de bocht... Ik bestel al jaren bij bike-components en nu met de wereldwijde crisis moet ik, zoals iedereen, nu eenmaal meer geduld hebben dan normaal. Je wil niet weten wat er in de magazijnen moet aangepast worden om aan de (afstands)regels te voldoen. Dit betekent nu eenmaal langere wachttijden.
Jouw reactie geeft niet aan of de webwinkel nu wel of geen goed werk levert...
Met alle respect voor de huidige omstandigheden...
Ik heb in de voorbije weken verschillende pakketjes (niet fiets gerelateerd) mogen ontvangen van andere webshops uit DE, NL en FR.
Binnen de zes dagen stond mijn pakket aan de deur. Het kan dus wel. Ik heb me laten verleiden door hun erg goeie prijzen, maar iets wat ik dringend nodig heb ga ik niet meer via hun bestellen.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Heb je al eens contact opgenomen?
Vorsprung durch Pedantik.
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

Ik heb er recentelijk prima ervaringen mee, bestel er zo weer een keer :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Kevin82 schreef: di 11 augustus 2020, 13:49
Letsgo21 schreef: di 11 augustus 2020, 11:58 Vorige week besteld, nog steeds geen update van mijn bestelling.
Bestellen bij bike-discount doe ik alvast niet meer.

Dit is nu wel heel kort door de bocht... Ik bestel al jaren bij bike-components en nu met de wereldwijde crisis moet ik, zoals iedereen, nu eenmaal meer geduld hebben dan normaal. Je wil niet weten wat er in de magazijnen moet aangepast worden om aan de (afstands)regels te voldoen. Dit betekent nu eenmaal langere wachttijden.
Jouw reactie geeft niet aan of de webwinkel nu wel of geen goed werk levert...
We hebben
Bike-Components
Bike-Discount
Bikediscount.
3 verschillende webshops, 3 verschillende websites!

Ik heb het idee dat hier de twee Bike discounts al door elkaar lopen, en nu gooi jij ook Bike-Components er nog doorheen :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Kevin82
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 5 augustus 2012, 15:33

Klopt maar ik kan alleen maar ervaringen geven van bike-components. Ik merk bij hen ook een serieus verschil in termijn.
Aanvankelijk wist ik telkens dat wanneer ik vandaag zou bestellen dat het pakket vrijdag wordt geleverd. Dit is jaren zo al geweest.
Nu moet ik voor hetzelfde (onderdelen op voorraad) tot meer dan 12 dagen wachten. Als je met hen contact opneemt via mail duurt het ook tot 7 dagen waar dit voorheen altijd na 2 dagen was.

Het bewijs dat het niet alleen bij bike discount zo is. En over Bike-components ben ik al jaren tevreden dus hen nu afbreken zou heel onterecht zijn omdat ze deze situatie zelf niet in de hand hebben...

Als je dringend onderdelen nodig hebt dan lijkt mij je plaatstelijke dealer altijd aangewezen.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

ThaSingleTrackMastah schreef: di 11 augustus 2020, 15:45Bike-Discount
Bikediscount.
[…] verschillende webshops, […]
Verdomd, zeg! Nooit geweten. 😆
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

De Radon Bike-Discount. Ik heb er tot nu toe geen slechte ervaring gehad behalve dat het niet de volgende dag op de stoep staat.
"This species has amused itself to death"
Plaats reactie