bike-discount.de

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Ze hebben hier een mooi diep en breed assortiment met veel op voorraad ook nog eens.

Ik had bij deze webshop een wat meer exotisch Maxxis bandje gevonden (Dark Tan Wall, dus geen Skinwall :wink: ) en hoppa, binnen 3 dagen in huis. Verzendkosten €3,99 :-D
Renagade
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 3 april 2022, 11:16

Hoi

Afgelopen week besteld, binnen 3 dagen in huis, netjes verpakt, nette prijs.
Kunnen sommige Nederlandse bedrijfjes nog van leren :D
:-q
Giant anthem gone :-q
Giant anyroad gone :lol:
Liv pique te koop
beoneteam
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: di 1 mei 2018, 11:12

Donderdag 19 mei bestelling gedaan, vrijdag 20 mei verzonden en dinsdag 24 mei bezorgd (goedkoopste optie, via DPD voor 1,99 euro, ik had geen haast) Prima gegaan dus.

Na mijn bestelling viel me op dat de prijzen die ik betaald heb iets anders waren dan ik op de site zag, daarover heb ik gemaild en snel een nette reactie terug gehad, dit had met de BTW te maken.


Edit: het was de eerste keer dat ik hier iets bestelde en ik had dus ook nog geen account en verzendlocatie ingevuld. Ik verwijt de site dus niets en ben nog steeds erg tevreden.
Laatst gewijzigd door beoneteam op zo 29 mei 2022, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Als jij een account hebt en je bent ingelogd, en je adresgegevens kloppen, zie je sowieso meteen de juiste prijzen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Als je een kvk hebt en je btw nr invoerd op je account, wordt na inloggen inderdaad de Duitse btw eraf gehaald omdat je in europa zakelijk geen btw hoeft te betalen buiten Nederland.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

beoneteam schreef: wo 25 mei 2022, 14:52 Donderdag 19 mei bestelling gedaan, vrijdag 20 mei verzonden en dinsdag 24 mei bezorgd (goedkoopste optie, via DPD voor 1,99 euro, ik had geen haast) Prima gegaan dus.
Nog sterker...ik had maandagavond besteld, vanmiddag was het al in huis. Ook met DPD (en dat is wel eens anders geweest) :o
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1611
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

Hier ook prima ervaring ma besteld do binnen brooks zadel
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Michel.nl schreef: wo 25 mei 2022, 22:03Als je een kvk hebt en je btw nr invoerd op je account, wordt na inloggen inderdaad de Duitse btw eraf gehaald omdat je in europa zakelijk geen btw hoeft te betalen buiten Nederland.
Nou ja, voor zakelijke transacties, dan, hè? Anders is het belastingfraude. En binnenslands hoeft over zakelijke transacties ook geen omzetbelasting te worden afgedragen, maar dan wordt vaak met voorbelasting en verrekening achteraf gewerkt.

Punt in kwestie, wat deze discussie aangaat, is vermoedelijk eerder dat de belastingtarieven in Nederland en Duitsland verschillen, en daarom de consumentenprijzen bij de diverse webshops ook, afhankelijk van het land waarin geleverd wordt.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De EU webshops zijn verplicht het BTW tarief te hanteren van het land waaraan geleverd wordt (binnen de EU).
Buiten de EU laten ze prijzen zien excl BTW.
Dus als je jezelf niet voor de gek wilt houden kies je even het juiste land.
Dan zie je ook meteen de juiste verz.kosten.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Buitenste
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 2 oktober 2022, 13:49
Mijn mountainbike: Gerecycled Plastic

Ik heb nu een aantal keer wat besteld bij Bike-discount maar ik krijg nooit shipping gegevens. Ineens is het er onverwachts.

Komt dit doordat ik betaal met Paypall of?

Herkent iemand dit?
Hoed u voor mensen die iets zeker weten… Jan Terlouw
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

Buitenste schreef: di 4 oktober 2022, 18:44 Ik heb nu een aantal keer wat besteld bij Bike-discount maar ik krijg nooit shipping gegevens. Ineens is het er onverwachts.

Komt dit doordat ik betaal met Paypall of?

Herkent iemand dit?
Ik heb hetzelfde idd, geen idee waarom
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Mijn laatste bestelling kreeg ik wel tracking van. Ook met paypal betaald.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Nouja, ik ben in ieder geval niet de enigste :D .

Gedeelde smart…
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Bike-discount is mijn favoriete shop tegenwoordig. Ik kan kiezen voor DPD of DHL met zeer schappelijke verzendkosten en je krijgt gewoon een nette trackingmail. Nou ja, ik in elk geval wel.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik heb nog even teruggekeken in mijn geschiedenis maar ik heb in al die jaren bestellen nog nooit een tracking code ontvangen.

Het laatste wat ik krijg is een mail dat de spullen zijn ingepakt en dat ik de bestelling niet meer kan aanpassen.
Daarna de mededeling dat ik later die dag nog een e-mail ontvang met een tracking/shipping gegevens.

Die laatste krijg ik dus nooit.

Verder gaat alles wel goed qua verzenden en wachtdagen maar ik zou het toch wel fijn vinden als ik een beetje weet waneer iets aankomt.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie