bike24

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Het is een inmiddels bekend probleem met Bike24. Ze hebben goede prijzen maar maken gebruik van GLS. Dat is de minste onder de grote duitse logistiekbedrijven. Als je haast hebt met de spullen, betaal dan 2% meer een koop bij bijv. bike-components.de.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Tot op heden heb ik altijd wel alles ontvangen. Duurde vorige week wel weer een dag op 7-8, maar komt uiteindelijk wel.
Bicycle, bicycle, bicycle
Brujeria
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 368
Lid geworden op: di 10 april 2012, 22:15
Mijn mountainbike: XTrail Save 5.0 29er

jawi91 schreef: do 18 maart 2021, 15:26
Brujeria schreef: do 18 maart 2021, 13:41

En vanmiddag thuis afgeleverd! 8 dagen levertijd dus.
Goed nieuws! Hopen dat mijn bestelling ook vandaag of morgen aankomt, bleef jou tracking staan op Duitsland of is die ge-update?
Bleef op DE staan tot moment van bezorgen.
Zolang je nog kunt zeggen dat je niet meer kunt, kan je nog een héél eind!
jawi91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 6 april 2017, 18:30

Brujeria schreef: do 18 maart 2021, 21:48
jawi91 schreef: do 18 maart 2021, 15:26

Goed nieuws! Hopen dat mijn bestelling ook vandaag of morgen aankomt, bleef jou tracking staan op Duitsland of is die ge-update?
Bleef op DE staan tot moment van bezorgen.
Oké, dan houw ik het nog even in de gaten. :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

rokl schreef: do 18 maart 2021, 20:35 Het is een inmiddels bekend probleem met Bike24. Ze hebben goede prijzen maar maken gebruik van GLS. Dat is de minste onder de grote duitse logistiekbedrijven. Als je haast hebt met de spullen, betaal dan 2% meer een koop bij bijv. bike-components.de.
Als ik iets bij BC wil bestellen is heel veel niet op voorraad. Bike24 heeft het dan wel, en goedkoper (meer dan 2%).
Maar goed, als het spul niet wordt afgeleverd heb je daar ook niets aan.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

rokl schreef: do 18 maart 2021, 20:35 Het is een inmiddels bekend probleem met Bike24. Ze hebben goede prijzen maar maken gebruik van GLS. Dat is de minste onder de grote duitse logistiekbedrijven. Als je haast hebt met de spullen, betaal dan 2% meer een koop bij bijv. bike-components.de.
Vind ik een beetje overdreven. Ik bestel veel bij Bike24 en ook zeer regelmatig. Inderdaad, met DPD waren er nooit problemen. Maar de afgelopen paar keren had ik ook geen problemen met GLS. De situatie nu lijkt mij eerder een uitzondering. Bike24 is een top winkel verder met een hele goede klantenservice. Ik ben fan. Heb ook alle vertrouwen dat het nu weer goed komt.

Zakelijk gezien heb ik overigens ook veel met GLS te maken, nooit problemen. Levert altijd alles op tijd
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Sinds ze via GLS verzenden lijkt de verzending er 1 a 2 dagen langer over te doen. En GLS is niet zo goed in het updaten van de pakketstatus lijkt het (blijft lang "hangen" op een depot ergens in DL en dan staat toch ineens de bezorger voor de deur). Licht hinderlijk, maar vooralsnog geen reden niet meer bij B24 te bestellen.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
jawi91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 6 april 2017, 18:30

Ik krijg net een mailtje terug van Bike24 met uitleg:

we come back to your request.

GLS informed us yesterday evening about the following: In the period from March 10 to 12, 2021, there was an internal problem at the border with the Netherlands, which is why all deliveries from Germany have not been processed further. The error is known and will be fixed as soon as possible. The packages are still coming.

Due to this we would like to continue to ask for your patience. As a small apology we will refund the shipping costs.

Yours sincerely

Christiane Werab

Bike24 Service Team
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

38x10 schreef: vr 19 maart 2021, 10:25 Sinds ze via GLS verzenden lijkt de verzending er 1 a 2 dagen langer over te doen. En GLS is niet zo goed in het updaten van de pakketstatus lijkt het (blijft lang "hangen" op een depot ergens in DL en dan staat toch ineens de bezorger voor de deur). Licht hinderlijk, maar vooralsnog geen reden niet meer bij B24 te bestellen.
Ik kies bij Bike24 altijd voor GLS omdat dat bij ons veel betrouwbaarder is dan DHL. Dat ging tot voor kort uitstekend. Het is echt iets van de laatste weken.

En wat betreft onderdelen die niet op voorraad zijn en een lange levertijd hebben, dat is momenteel bij alle (web)winkels het geval.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

jawi91 schreef: vr 19 maart 2021, 10:50 Ik krijg net een mailtje terug van Bike24 met uitleg:

we come back to your request.

GLS informed us yesterday evening about the following: In the period from March 10 to 12, 2021, there was an internal problem at the border with the Netherlands, which is why all deliveries from Germany have not been processed further. The error is known and will be fixed as soon as possible. The packages are still coming.

Due to this we would like to continue to ask for your patience. As a small apology we will refund the shipping costs.

Yours sincerely

Christiane Werab

Bike24 Service Team
Ik dacht zoiets al. Maar even een mailtje sturen dus om de verzendkosten terug te krijgen :lol: :bier:

Mad Wally schreef: vr 19 maart 2021, 11:01 Ik kies bij Bike24 altijd voor GLS omdat dat bij ons veel betrouwbaarder is dan DHL. Dat ging tot voor kort uitstekend. Het is echt iets van de laatste weken.
Kun je ergens kiezen dan?
jawi91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 6 april 2017, 18:30

[/quote]

Ik dacht zoiets al. Maar even een mailtje sturen dus om de verzendkosten terug te krijgen :lol: :bier:

Mad Wally schreef: vr 19 maart 2021, 11:01 Ik kies bij Bike24 altijd voor GLS omdat dat bij ons veel betrouwbaarder is dan DHL. Dat ging tot voor kort uitstekend. Het is echt iets van de laatste weken.
Kun je ergens kiezen dan?
[/quote]


De reactie op mail laat wel een paar dagen op zich wachten ook :lol:
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

jawi91 schreef: vr 19 maart 2021, 11:23
Ik dacht zoiets al. Maar even een mailtje sturen dus om de verzendkosten terug te krijgen :lol: :bier:

Mad Wally schreef: vr 19 maart 2021, 11:01 Ik kies bij Bike24 altijd voor GLS omdat dat bij ons veel betrouwbaarder is dan DHL. Dat ging tot voor kort uitstekend. Het is echt iets van de laatste weken.
Kun je ergens kiezen dan?
[/quote]


De reactie op mail laat wel een paar dagen op zich wachten ook :lol:
[/quote]

Oeps, in de war met een andere webshop denk ik. Maar neemt niet weg dat de levering altijd uitstekend was, maar sinds een paar weken wat vertraagd.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk



Ik dacht zoiets al. Maar even een mailtje sturen dus om de verzendkosten terug te krijgen :lol: :bier:




Kun je ergens kiezen dan?

De reactie op mail laat wel een paar dagen op zich wachten ook :lol:
Ik ben een geduldig persoon hoor.

edit: de quote knop is een beetje kapot, dus maar handmatig wat aangepast
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Bestel heel vaak bij bike24 en eigenlijk nooit problemen.
Zelfde geldt eigenlijk ook voor r2-bikes en bike-components....

Alle 3 top
jawi91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 6 april 2017, 18:30

Mijn pakket kwam vandaag weer in beweging en de tracking is nu:

Dispatched from sorting center
Utrecht, Utrecht, Utrecht, Netherlands

19 Mar 21 01:09 PM

Verwachte levertijd is Maandag, hoop eigenlijk morgen nog. Ze zijn in ieder geval niet zoek geraakt. :-q
Plaats reactie