Ervaring Mammoet Den Haag

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
quercus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: wo 13 augustus 2008, 21:08
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 70

Iemand ervaring met Mammoet in Den Haag.
Ik overweeg hier een Scott Spark te kopen.
Ze hanteren hier een inruilsysteem zag ik met een rijdende en remmende fiets als inruil.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Ik heb mijn Palomino-frame hier vandaan. Leuke lui, enthousiast.
Ekkie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 17 februari 2008, 21:41
Mijn mountainbike: Gary Fisher Big Sur '08, Trek Madone 5.2 pro 2009 (Racebike)
Contacteer:

Goeie ervaringen mee. Heb er al diverse keren fietskleding besteld, goede en snelle service :-q
Tires spitting gravel,
I commit my weekly crime.
~Erwin~
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 420
Lid geworden op: di 19 oktober 2004, 15:18

Ik heb hier 2 vreemde ervaringen mee. Bestel je een helm van 60 euro omdat die er niet in jouw maat is(en dat wel op de site staat), moet je een aanbetaling doen...

Mijn vorkpomp van 35,- was binnen 3 maanden stuk; het slangetje lekte. Moesten ze opsturen ter beoordeling voor garantie, had eigenlijk wel verwacht dat ik direct een nieuwe mee zou krijgen, maar moest daar dus 2 weken op wachten en een keer extra heen en weer...
johnvrkmp
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: do 27 mei 2010, 17:36
Mijn mountainbike: Cannondale Flash 29'er, Hot Chili Zymotic

Ter aanvulling van bovenstaande berichten:

De eigenaar van Mammoet Rijwielen heeft mij hoogstpersoonlijk een nieuwe fiets verkocht waar de bracketas in het frame gelijmd was. Het lijkt erop dat ze bij montage het schroefdraad kapot hebben gedraaid, de fiets hebben afgebouwd en alsnog in de winkel gezet.

Een andere fietsen speciaalzaak kwam hier achter bij het vervangen van de as.

Ook zat er bij aankoop al een slag in het nieuwe achterwiel, waren de binnenbanden verdroogd, zakt de zadelpen, zit er een tik in het balhoofd, etc.

Kijk dus zeer goed uit wat je koopt bij deze beunhaas.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik weet het nooit zo goed met Mammoet, ik kom er zo af en toe toch al 15 jaar ofzo, en soms is de baas aldaar een enorme hork die je iets probeert op te dringen, maar andere keren is ie weer de vriendelijkheid zelve. Paar weken geleden heeft de jongste medewerker wel en half uur voor me lopen zoeken in het magazijn naar een paar bladboutjes en ringetjes twv 2 euro, dus das weer een goeie beurt.
En als je ouwe meuk zoekt hebben ze soms ook nog wel wat liggen, heb er zelf laatst een paar mooie carbon Woodman brakeboosters op de kop getikt.
Maar om nou te zeggen dat ik er naartoe zou gaan als ik een complete fiets zou willen kopen? Nee, dat dan toch ook weer niet, daarvoor zijn ze me wat te vaag.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

johnvrkmp schreef:Kijk dus zeer goed uit wat je koopt bij deze beunhaas.
Een fiets wordt lang niet altijd door de verkoper afgemonteerd dus het is niet gezegd dat zij dit gedaan hebben. De rest klinkt naar een zeer overjarig model en dat past wel bij Mammoet. Ben je met deze klachten overigens ook bij Mammoet geweest en zo ja, wat was hun reactie?

Mij ervaringen met Mammoet zijn overigens ook wisselend. Soms kun je er leuke dingen scoren maar ze hebben ook veel oude rommel voor veel te hoge prijzen. Ze verkopen soms ook zonder blikken of blozen onzin. De service is in mijn ervaring matig, ik zou ze niet aanraden maar ook niet echt afraden. Ik zou er zo een fiets kopen als ik een goede deal krijg maar ik onderhandel er dab de servicebeurt(en) uit. Dat kan ik zelf beter dus ik ga voor korting en kom alleen terug voor garantie gevallen. Als je een terechte klacht hebt komen ze wel over de brug maar daar moet je wel even moeite voor doen. Het is ook maar net wie je treft en hoe de pet staat...
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Da's ook mijn ervaring. Heb daar in mei 2007 een Scale 30' daar gekocht (nieuw, niet overjarig).

Alles eruit onderhandeld en daardoor een aantrekkelijke korting kunnen krijgen. Fiets was via veel dealers niet meer te krijgen en ook de importeur kon niet meer leveren. Mammoet had dus ook de hoofdprijs kunnen vragen.
- Fiets zo uit de winkel meenemen, niet afstellen/vastzetten/nalopen
- Geen servicebeurt

Ben er eigenlijk in totaal maar een uur binnen geweest, want wist al precies welke fiets ik wilde. Mensen die me geholpen hebben waren wel vriendelijk. Maar goed, zoals ik al aangaf ben er ook nooit meer terug geweest.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

In '90 of '91 één van mijn eerste atb's gekocht bij Mammoet. Na de koop was het gedaan met de service. Daarna veelal negatieve berichten gehoord over Mammoet. Als ik nog in Den Haag zou wonen, zou ik er niet meer zo gauw iets kopen, en nu ik in Arnhem woon, al helemaal niet meer.
Maar ik kan mij voorstellen, dat als je technisch onderlegd bent en precies weet wat je wilt en het product goed kunt beoordelen, dat je er wellicht een goede koop kan doen.
En wat is hier het praktisch nut van?
johnvrkmp
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: do 27 mei 2010, 17:36
Mijn mountainbike: Cannondale Flash 29'er, Hot Chili Zymotic

George schreef:
johnvrkmp schreef:Kijk dus zeer goed uit wat je koopt bij deze beunhaas.
Een fiets wordt lang niet altijd door de verkoper afgemonteerd dus het is niet gezegd dat zij dit gedaan hebben. De rest klinkt naar een zeer overjarig model en dat past wel bij Mammoet. Ben je met deze klachten overigens ook bij Mammoet geweest en zo ja, wat was hun reactie?
Het was inderdaad een overjarig model van het merk Hot Chili. Mammoet Rijwielen wilde hiervan importeur worden. Ze hebben de fiets zelf op een wat vreemde manier afgemonteerd. Hele dure groepen gecombineerd met hele goedkope wielen bijvoorbeeld. (Inmiddels vervangen voor XTR wielen!) In de wielen zaten gaten geboord voor brede ventielen maar de binnenbanden hadden een frans ventiel. Het lijkt erop dat ze een frame hebben opgebouwd met groepen en onderdelen die nog ergens in de zaak rondslingerden.

Ik ben langs gegaan en ze hebben het opgelost door er weer een nieuwe bracketas (tegen inkoopprijs) in te lijmen. Mijn huidige LBS wilde er niet aan beginnen maar Mammoet moest nu eigenlijk wel. Dus aantal weken gewacht tot ze het voor elkaar hadden en toertocht moeten afzeggen. De eigenaar van Mammoet Rijwielen raadde mij aan de fiets te verkopen zodra de as gelijmd zou zijn!!

Ook bij een overjarig model verwacht ik dit soort dingen niet. Telkens als nu de bracketas vervangen moet worden loop ik tegen hetzelfde probleem aan. Dus binnenkort ga ik de fiets ombouwen naar een beachbike waar ik minder kilometers mee maak.

Inmiddels technisch veel beter op de hoogte en toe aan een tweede bike. (Epic, Stumpjumper HT of Flash)
Laatst gewijzigd door johnvrkmp op wo 18 augustus 2010, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Janver
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 20:03
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex 8 met een plus
Contacteer:

Mijn ervaringen komen aardig overeen met bovenstaande verhalen.

Een normale fiets gekocht en de service was waardeloos. Er was een stukje van het frame gescheurd(nieuwe fiets binnen 2 maanden). De reparatie was moeizaam en terugkomen op gemaakte afspraken is er niet bij.

De eigenaar geeft matige adviezen en is vooral overtuigd van zijn eigen gelijk. Vragen worden niet denderend beantwoord.
Het inruilen was een paar jaar gelden trouwens nog problematisch; een medewerker wilde wel inruilen maar de eigenaar hield het tegen. Er zat volgens hem te veel werk aan een 4 jaar oude in redelijk goede staat racefiets; nieuwe ketting/tandwielen volgens hem(70 euro + arbeidskosten). Toen heb ik de deal ook maar voorbij laten gaan.

Ik kom er nog maar weinig. Ik probeer soms wel een paar onderdelen te scoren wat wel redelijk goed gaat. Maar voor nieuwe fietsen/advies kom ik er niet meer.

heb je een goede deal, gewoon doen. Anders misschien toch maar kijken naar een andere Scott dealer.
Hier kan uw reclame staan
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

De eigenaar wil ook graag verkopen. Als je er om een schakelkabeltje vraagt, komt hij meteen met zo'n xtr pak aanzetten...
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Toch bizar dat zo'n winkel waarvan maar weinig mensen echt positief zijn toch al zo lang bestaat. Vroeger had ik nog wel een goede reden om naar Mammoet te gaan, leuk een beetje mooie GT's en Mountaincycles bekijken, maar daar zijn nu niet uniek meer in. (al hebben ze nog wel wat overproced Mountaincycle spul hangen)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

suravida schreef:Toch bizar dat zo'n winkel waarvan maar weinig mensen echt positief zijn toch al zo lang bestaat. Vroeger had ik nog wel een goede reden om naar Mammoet te gaan, leuk een beetje mooie GT's en Mountaincycles bekijken, maar daar zijn nu niet uniek meer in. (al hebben ze nog wel wat overproced Mountaincycle spul hangen)
En Mountaincycle verkopen ze aan leken als "de beste mountainbikes ooit gemaakt". Moest me even inhouden toen de verkoper (paar jaar terug) dit aan een "leek" wist te vertellen.... sindsdien er ook niet meer geweest...
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
johanwre
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: za 26 juli 2008, 09:55
Mijn mountainbike: Cube Reaction K24(2008) / Trek Feul EX 9.9 (2009) / ROTWILD R.T1 29er (2011)

Ook hier wissellende ervaringen. Af en toe leuke spullen voor weinig geld qua service is het niks. Ga ik liever naar Bikezone!
When the going get TOUGH, the TOUGH get going
Plaats reactie