Goedkopen remblokken bij discobrakes.com

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
jonjon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1572
Lid geworden op: za 17 januari 2009, 16:50
Mijn mountainbike: commencal VIP nuts5
Contacteer:

Ik heb er nu twee setjes doorheen. Aanvankelijk had ik het idee, dat ze wel heel snel op waren (<500KM), maar moet daarbij zeggen, dat ik ze niet fatsoenlijk had ingeremd (beetje lui i guess) en de weersomstandigheden er naar waren (erg nat en muddy).
2e setje heeft/houd zich uitstekend. Ze zijn idd wat kleiner en dikker als de originele.Ze zijn ook qua remkracht ietsie minder (happen minder), maar binnen nederland vind ik dat niet echt zo'n probleem/bezwaar gezien de prijs.
Voor buitenland (ardennen of hoger) zou ik echter wel voor een origineel setje gaan. Rijdt met XT-remmen.
Met betaling en levering is niets mis :-q
- What goes Up, Must come Down -
Gebruikersavatar
SenV2312
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 6 januari 2010, 12:04
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2 & Bionicon Edison 2009
Contacteer:

Iemand ervaring met de ceramic remblokken?
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:33
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

Redelijke tot goede ervaringen met brakepads en levering en betaling. Afgelopen winter een setje derailleurkabels van hun gemonteerd, maar da's bagger. Schakelen gaat nu errug zwaar en onnauwkeurig.
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Bakkerrrr schreef:Iemand al ervaringen met de remblokken? Ik rijd met Avid Elixir R. Ik heb ze er voor en achter op gezet maar merk dat ze wat te dik zijn ofzo, ze lopen in het begin aan beide kanten van de schijven aan, na tig keer remmen worden de blokken wat dunner en kan ik ze na afstellen rijden zonder dat ze aanlopen. Iemand dezelfde ervaring?
Hier hetzelfde verhaal.. de hele zomer gereden zonder problemen.
Na de eerste beste bagger tocht ineens totaal het remvermogen achter foetsie :o .
Aangrijp punt van de remhandle verhoogd en had nog steeds een matig remvermogen.

Thuis remblokjes eruit gehaald en bleek nog helemaal niet op te zijn. :~
Achteraf gezien zat er lucht in de remleiding en moest de boel bleeden.
Gelijk de zuigers helemaal terug gedrukt want die stonden wat naar binnen en kreeg ze ook niet verder.
Als ik de ene naar binnen drukte kwam de ander weer naar buiten....
Maar goed, het probleem met een 'te dikke' remblokje ben ik nu kwijt..

Over het remvermogen van de Discobrakes (sintered) ben ik nog niet helemaal positief. Maar dat kan door de lucht in de remleiding komen.
Van de zomer had ik in DLD de grootste moeite met het remmen in een afdaling. Het wiel wilde maar niet afremmen.
Zo te lezen en horen komt dit vaker voor bij de achterrem van Elixer...
Vooral als je de remschijf groter erin zet dan de 140mm die voorgeschreven staat...
Skoezie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 556
Lid geworden op: za 7 mei 2005, 09:33
Mijn mountainbike: Giant Contend AR2

Vorige week vrijdag bij CarbonCycles (zelfde webshop) een Exotic carbon voorvork voor de Niner besteld. Gisteren al binnen. Lekker vlot dus.

Nu alleen de zaag er nog in :P
JeroenKlock
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 22 augustus 2011, 22:37
Mijn mountainbike: Stevens Wave 2011
Contacteer:

Zojuist mijn tweede setje voor en achter gemonteerd (Avid elixir 5). Het eerste setje (achter) was behoorlijk snel versleten.
Maar daar waren de omstandigheden ook na, de originele blokken voor waren net zo snel versleten.

Blokjes zijn naar mij mening even goed als origineel. Passen goed, vertragen prima en geen last gehad van piepende remmen.
http://www.klock.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Gisteren ook maar eens 4 paar blokken (€21) voor mijn Hope remen besteld als voorraad.
Eens kijken hoe lang de verzending duurt en vooral hoe de blokken zich houden.
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Heb er eens 4 paar blokken voor de Juicy's besteld. Had met Paypal betaald en het was er in twee dagen, in envelop met de luchtpost, prima dus. Had per ongeluk de semi-metallic besteld, maar die sleten vrij snel met modder.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
BSM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 862
Lid geworden op: vr 2 februari 2007, 10:03
Mijn mountainbike: F-SI 29-er / Wilier (La Triestina) Lampre
Contacteer:

cisco schreef:Gisteren ook maar eens 4 paar blokken (€21) voor mijn Hope remen besteld als voorraad.
Eens kijken hoe lang de verzending duurt en vooral hoe de blokken zich houden.
Geen avid meer :wink:
Veni, vidi, vici
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Nope, die gaan de verkoop in
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

4 paar remblokken zijn binnen, alles is prima verlopen.
Tot nu toe ben ik positief :-q
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Jelle.N
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 13 januari 2011, 18:14

Heb ze voor de tweede keer besteld voor mijn Formula's. Kreeg deze keer andere dan de vorige. Ze hebben minder remkracht, er moet harder gewerkt worden. Zal wel minder slijtage geven dan.
pee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: vr 12 juni 2009, 09:51
Mijn mountainbike: Cannondale Flash F1

4 setjes kevlar blokken besteld voor mijn Avid Elixirs, maar ondertussen een kleine maand verder en nog niks ontvangen. Twee eerdere bestellingen gingen overigens wel probleemloos.

Contact opgenomen met de support-afdeling van Discobrakes, en die sturen nu 4 nieuwe setjes op. Mits dit pakketje wel arriveert, is dat natuurlijk wel goede service.

Heb met ze afgesproken dat ik - wanneer het oorspronkelijke pakketje toch nog een keer aankomt - ik deze gewoon zal betalen...heb ik voor de komende 2 jaar wel genoeg blokken, maar het is wel zo eerlijk ;-)
Talent is net als juni, het verschil tussen mei en juli
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Ik vermoed dat er iets is fout gegaan bij de post.
Laatste keer dat ik bij discobrakes bestelde, maand of 2 geleden, had ik binnen 5 dagen me blokken in huis. Heel snel!
Overigens wel goeie service door gewone nieuwe te sturen!
pee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: vr 12 juni 2009, 09:51
Mijn mountainbike: Cannondale Flash F1

Dat vermoeden heb ik ook, laatst ook nog voor een vriend besteld en dat ging wel goed.

Helaas heeft het level waarop zij verzenden, Royal Mail Small Packet Air Mail, geen trackingmogelijkheid, dus waar het precies mis is gegaan zullen we nooit weten.
Talent is net als juni, het verschil tussen mei en juli
Plaats reactie