Mantel Tweewielers

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Net 2 paar remblokjes en missing links besteld,ben benieuwd of het er morgen ook is zoals ze aangeven.
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

VMA schreef: di 29 december 2020, 14:14 Gisteravond half 10 een setje banden besteld en wat gereedschap, 13 uur later in huis met postnl.

Ik was zeker met alle nieuws over de topdrukte bij postnl enigszins verbaasd dat het er nu al was :-q
Idem hier. Woensdag (voor kerst) 's avonds om 22:03 besteld, donderdag om 11:30 geleverd door PostNL. En nog beter, zondag!! om 19:00 besteld en maandag om 12:00 geleverd.

Geen idee hoe ze het voor elkaar krijgen, maar rap zijn ze zeker :-q En hun keuzekiezer-ding is heel leuk om doorheen te lopen om je een richting in te sturen.
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

En alles is al binnen :-q
Weer top geregeld bij mantel :bier:
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Inmiddels is Rotterdam open.

Voor mij is Mantel nu toch wel mijn webshop van voorkeur tov Futurum. Duitsland is nog steeds bijna altijd goedkoper maar qua snelheid is Mantel top.

Paar weken terug een grote fles Squirt besteld. Deze miste het dopje bij aankomst. Snel berichtje via Whatsapp of ze nog een dopje konden nasturen. Dat kon niet, dus hebben ze maar NOG een fles a 500ml en 40 euro opgestuurd. Dit keer wel met dopje. Genoeg Squirt voor de komende 10 jaar nu. :D
hanz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1133
Lid geworden op: do 28 november 2002, 09:40
Mijn mountainbike: Canyon Lux

mfacey schreef: do 15 juli 2021, 11:07
Voor mij is Mantel nu toch wel mijn webshop van voorkeur tov Futurum. Duitsland is nog steeds bijna altijd goedkoper maar qua snelheid is Mantel top.
Moet zeggen dat ik Mantel qua assortiment ook steeds beperkter vind worden, lijkt voor mijn gevoel alsof hun focus ook steeds meer verlegd wordt naar de megastores ipv een breed assortiment in de webshop. Assortiment van Futurumshop is overigens ook erg mager, de gangbare kettingen en cassettes zijn vaak niet eens in het assortiment.
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 907
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Mee eens, en dat is jammer. Want soms heb ik ff iets snel nodig en dan ben ik echt wel bereid wat meer te betalen dan een Duitse/Franse bestelling.. Zou jammer zijn als ze dat niet meer bieden.

Maar wellicht is het gewoon schaarste ipv een gewijzigde strategie.
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

hanz schreef: do 15 juli 2021, 13:19
mfacey schreef: do 15 juli 2021, 11:07
Voor mij is Mantel nu toch wel mijn webshop van voorkeur tov Futurum. Duitsland is nog steeds bijna altijd goedkoper maar qua snelheid is Mantel top.
Moet zeggen dat ik Mantel qua assortiment ook steeds beperkter vind worden, lijkt voor mijn gevoel alsof hun focus ook steeds meer verlegd wordt naar de megastores ipv een breed assortiment in de webshop. Assortiment van Futurumshop is overigens ook erg mager, de gangbare kettingen en cassettes zijn vaak niet eens in het assortiment.
ook Mantel en futurumshop hebben last van de gigantische tekorten in de fietswereld. Nergens zijn gangbare cassettes (en vaak kettingen) nog te krijgen, ook bij de grote duitse webshops, dan kan een futurumshop daar al helemaal niet meer aankomen.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Dat zal best, maar Mantel heeft nooit zo'n breed en diep assortiment gehad als een bike24 of bike-components. En naar mijn idee zelfs een te beperkt assortiment, zodat ik er maar heel af en toe iets bestel of haal. Terwijl ze qua prijs tegenwoordig goed kunnen meekomen met onze oosterburen (of zelfs goedkoper zijn).
carbon bike, titanium collarbone...
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Futurum blijft toch wel heel gericht op wielrenners en daarmee ook MTBers die zijn als wielrenners kleden (en gedragen? :lol: ). Mantels aanbod aan kleding is in veel beter om eerlijk te zijn maar voor het aanbod aan onderhoudszaken, gereedschap etc vind ik beter dan Futurum.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Groot voordeel van Mantel is het retourneren.
Waar je bij Futurumshop van alles moet uitprinten, knippen en plakken is het bij Mantel voldoende om de doos dicht te plakken en vervolgens bij het postkantoor de barcode te scannen die je ontvangt bij het aanmelden van een retour.
hanz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1133
Lid geworden op: do 28 november 2002, 09:40
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Crasstest schreef: do 15 juli 2021, 18:05
ook Mantel en futurumshop hebben last van de gigantische tekorten in de fietswereld. Nergens zijn gangbare cassettes (en vaak kettingen) nog te krijgen, ook bij de grote duitse webshops, dan kan een futurumshop daar al helemaal niet meer aankomen.
Los van de tekorten door de huidige situatie was ook daarvoor het assortiment bij Mantel/Futurum de laatste jaren al niet zo heel spectaculair. Handig voor als je spullen snel in huis wil hebben, maar voor een breed assortiment kom je al gauw uit in Duitsland
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Vandaag een email ontvangen van Mantel... ik had voor oktober de product review van de maand geplaatst !

Waardebon van €50 - hoppa :-q

ik blijf het een top bedrijf vinden. Alleen maar goede ervaringen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik ook :-q weliswaar geen review...maar zeker een goede (online) winkel :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Maurice88
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 2 januari 2012, 01:34

Niet naar de winkel gaan.
Superstore is niet echt super heel veel is niet op voorraad en vervolgens word je gewoon verwezen naar de site.
Daarvoor kom je toch niet in een winkel denk je dan.
Maar ze hebben wel een hele goede site duidelijk en overzichtelijk en goede zoekfunctie dat is ook niet overal zo.
Wat je wel merkt en wat hier ook al wel beschreven stond zag ik dat het assortiment wel wat krimpt hier en daar.
Of vooral voor wat oudere groepsets enzo bijna niks meer leverbaar.
Buitenlandse shops nog vol op leverbaar.
Ook met dingen wat je hier alleen in een set kan krijgen.
Als je verder zoekt online weet je wel beter heel veel shops leveren gewoon alles los als je wil.
Maar in nl willen ze alleen maar grof verdienen en service dat is er niet meer iets van vroagah.
En zeer snelle levering als het op voorraad is dat is een grote plus.
Site goed winkel is wel mooi en strak enzo maar is niet echt de moeite om langs te gaan.
Krijg de indruk dat ze steeds meer de nadruk leggen op het online gedeelte.
Maar daar is ook een groter publiek mee te bereiken en uiteindelijk ook meer geld te verdienen.
En alles verzendklaar maken in een grote loods waar de vierkante meter prijs lekker laag is.
Studenten en scholieren (16plussers de boel laten picken) die voor max 6 euro per uur werken tel uit je winst als directeur/eigenaar/aandeelhouder.
Plaats reactie