Bike2build.nl

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Toch wel een mooie aanbieding:
http://www.bike2build.nl/product/BB0139 ... ed-68-73mm" onclick="window.open(this.href);return false;

Liep er tegenaan omdat ik wat anders nodig had... Helaas alleen vandaag!

Wil zo'n ding nog wel, maar nu komt het even niet uit... :-{
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Even mijn ervaring van afgelopen week delen, misschien lezen ze mee en leren ze er wat van....

Maandag gebeld voor een wielset Fulcrum Red Zone, volgens B2B niet op korte termijn leverbaar...prima;
Gesprek gaat verder: wat denk je van een Crossmax ST, op voorraad en ze geven mij een mooie prijs (dat is top trouwens);
Nee bedankt, ik wil Crossmax SX vanwege bredere velg net als de Red Zone. De Crossmax SX staan niet op de website en zijn niet op voorraad. Dus ga ik teruggebeld worden met een prijs en levertijd.....dan wordt het stil.....dinsdag nogmaals gebeld, persoon in kwestie is pas vrijdag weer aanwezig.....waarop ik dus mijn wielset maar bij Bike-Components bestel.

Ze snappen denk ik niet dat bikers met geld...dit geld in de broekzak brand...en daar snel vanaf worden geholpen. Jammer, ik woon in de buurt van B2B en ik wil daar zeker de vruchten van blijven plukken (LBS) maar zo ga je snel ergens anders bestellen. Het gaat ook niets een om een hele goedkope wielset.......Ik ben trouwens tot op heden niet teruggebeld......

edit: vandaag (maandag, één week later) toch nog gebeld door B2B.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Vrijdag bestellinkje geplaatst, gisteren voor de 1e x aangeboden en vandaag ontvangen.
Weer niet verkeerd van B2B.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Kronolog daily deal voor 240!!! Ships...2 weken terug zelf nog 299 voldaan.....

Maar goed, zo gaat dat. Dus als je er eentje wil zou ik maar gauw toeslaan. Veel goedkoper dan dit zullen ze waarschijnlijk nooit worden..
Crash and Learn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 689
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 19:35
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 7.0 EX
Contacteer:

Helaas een wat mindere ervaring met bike2build en hun belofte om iets dezelfde dag te versturen.

Ik had een shimano as nodig om mijn fiets rijbaar te maken voor een fietstrip. Mijn LBS kon niet zo snel die as bestellen. Gelukkig had B2B hem op voorraad en adverteerden zij groot boven in hun website met 'voor 16:00 bestel, zelfde dag verzonden'. Dit zou perfect zijn want als postNL meewerkt zou de as dan de volgende dag bij mij zijn.

Echter krijg ik de volgende ochtend pas een mailtje dat het pakket verstuurd is. Ik bel voor de zekerheid even op naar B2B om te vragen of ie wel de dag ervoor verstuurd is. Mij wordt verteld dat ie gewoon de deur uit is en ik hem die dag nog kan ontvangen van de post. Helaas, aan het eind van de dag krijg ik een mailtje dat ie toch eigenlijk niet verstuurd was en dus pas later verzonden zal worden. Al met al de as een dag later binnen dan beloofd en daardoor fietstrip moeten overslaan.

Nu lijkt een dagje verschil niet zo'n probleem. Maar dan moet je niet adverteren met voor 16:00 besteld zelfde dag verzonden. En dan moet je al helemaal niet liegen dat ie verzonden is als dat niet zo is.
Fuzzybootz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 16 juli 2012, 19:42
Mijn mountainbike: Cube LTD 2012

Het is toch heel simpel. Als je het niet eens bent met de hoge verzendkosten dan bestel je er niet. Schijnbaar kan bike2build de kosten toch handhaven doordat er genoeg mensen blijven bestellen.

Als je iets snel nodig hebt dan is bike2build de ideale oplossing. En het maakt mij niet uit of ik 5 euro verzendkosten vanuit Duitsland betaal en er bijna een week op wacht of bij bike2build 7,50 betaal, maar het wel de volgende dag in huis heeft.

Het heeft dus zijn voor en nadelen, die als je ze tegen elkaar afweegt altijd op hetzelfde uitkomen.

Als je voor de prijs gaat kun je beter bij de Duitse shops zijn, en als je voor de snelheid van de levering gaat bij bike2build.
dlm4yjp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 28 februari 2011, 23:53
Mijn mountainbike: Giant AC1

B2B is voor mij ook de vaste plek, hoewel het zeker een VBS is (Verre Bike Shop) aangezien ik in het noord-hollandse woon.
Voor onderdelen is het topplek, enorm veel op voorraad.
Alleen voor het onderhoud is niet aan te raden, ze hebben daar een binnenloop-service, dus geen afspraken.
Tot nu aan toe 2x weer naar de deur verwezen omdat te vol was, erg jammer.

Pluspuntjes zijn dus:
-Enorme collectie aan zowel kleding, accessoires, onderdelen en bikes.
-Deskundig advies
-Veel personeel beschikbaar
-Bij problemen helpen ze je graag verder, zelfs met een gebruikt artikel

Minpuntjes:
-werkplaats heeft het te druk, ook buiten het seizoen om.
-Niet alles wat op de website staat is daadwerkelijk aanwezig in voorraad
(Is overigens wèl erg netjes afgehandeld, kreeg een ander product, maar het prijsverschil betaalde B2B.)
Wie 2 keer het wiel uitvindt, kan een MTB maken! :-q
steph010
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 12:32
Mijn mountainbike: Canyon nerve 7.0

Vandaag een zeer goede ervaring gehad met b2b.
Afgelopen vrijdag had ik een lezyne macro led voor lamp gekocht. Echt een mooi lampje met een hoop licht (max 300 lummen).
Echter deed er een merkwaardig probleem voor met dit lampje, zodra ik de lamp aan zette viel alle signalen van mijn fietscomputer weg en deed deze het dus niet meer. Zodra het lampje weer uit ging werkte de fiets computer weer.
Conclusie.....mooi lampje, maar ik heb er niks aan.

Vandaag terug naar b2b gegaan om het lampje terug te brengen voor een alternatief of gewoon mijn geld terug.
Na het verhaal uitgelegd te hebben over het gebrek van het lampje werd ik wat verbaasd aangekeken :o (niet zo heel vreemd :lol: ) door de jongen achter de kassa. aangezien ik het laatste exemplaar had gepakt kon deze niet omgeruild worden met een dezelfde type.
Na overleg hebben ze mij de lezyne super drive gegeven, deze heeft zelfs max 450 lummen licht op brengst en was een (flink)stuk duurder.
Nu zal ik niet zeggen dat ik hier voortaan vaker heen ga aangezien ik het gevoel heb dat ze me al beginnen te herkennen, maar ik vind wel dat ze dit super goed hebben opgelost :-q
Beemer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1589
Lid geworden op: za 14 november 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Supreme, Kona Raijin, Ghost AMR Lector 9500

LED lampen branden niet maar flikkeren heel snel, de goedkope elektronica erin zorgt voor een radio signaal wat de fietscomputer stoort. Typisch een geval van goedkope chinese zooi. Ik hoop dat die duurdere wel goed blijft voor je, wellicht dat deze wel goed afgeschermd is.
steph010
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 12:32
Mijn mountainbike: Canyon nerve 7.0

ja die conclusie trok ik ook. aangezien een led met een lagere spanning werkt dan de spanningsbron zal de spanning dus door middel van een stukje electronica.
Maar dat een ledje heel snel flikkerde wist ik niet, aangezien het eigenlijk gewoon een diode is die licht geeft.......weer wat geleerd :wink:
Beemer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1589
Lid geworden op: za 14 november 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Supreme, Kona Raijin, Ghost AMR Lector 9500

yup meestal 50 Hz, kijk maar eens naar een auto op TV met van die LED dagrij lampen, die zie je dan knipperen meestal door het verschil in frequentie van de camera en de LED (camera beeld meestal 24 per sec).
giantdave
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 16 januari 2009, 01:57
Mijn mountainbike: Giant XcX DS1, Haibike Edition RX, Cube Stereo Pro, YT Industries Capra AL

dlm4yjp schreef:B2B is voor mij ook de vaste plek, hoewel het zeker een VBS is (Verre Bike Shop) aangezien ik in het noord-hollandse woon.
Voor onderdelen is het topplek, enorm veel op voorraad.
Alleen voor het onderhoud is niet aan te raden, ze hebben daar een binnenloop-service, dus geen afspraken.
Tot nu aan toe 2x weer naar de deur verwezen omdat te vol was, erg jammer.

Pluspuntjes zijn dus:
-Enorme collectie aan zowel kleding, accessoires, onderdelen en bikes.
-Deskundig advies
-Veel personeel beschikbaar
-Bij problemen helpen ze je graag verder, zelfs met een gebruikt artikel

Minpuntjes:
-werkplaats heeft het te druk, ook buiten het seizoen om.
-Niet alles wat op de website staat is daadwerkelijk aanwezig in voorraad
(Is overigens wèl erg netjes afgehandeld, kreeg een ander product, maar het prijsverschil betaalde B2B.)
Ik moest ook van ver komen voor een onderhoudsbeurt voor mijn mountainbike. Wat ik dus had gedaan is bellen naar B2B, uitgelegd dat ik van ver (Almelo, 190km) moet komen en dat ik graag tijdens het onderhoud op de fiets wil wachten in de winkel. Toen had ik een dag (toen ik belde was het dinsdag, kon zaterdag terecht) uitgekozen en een tijdstip. Dus gisteren zonder te wachten meteen aan de beurt en netjes geholpen.
Capralicious!
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Gisteren bij een onderhoudsavond van B2B geweest. Je krijgt de basis uitgelegd en een zak met handige schoonmaakspullen / tooltjes mee naar huis. Onder begeleiding van iemand van de werkplaats, die ontzettend veel kennis en vakmanschap heeft. Ben er echt veel mee opgeschoten!
Hier staat niets.
Buffalo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 28 oktober 2012, 22:56
Mijn mountainbike: Scott scale 960

Vandaag een bliksembezoek gebracht aan bike2build. Heb er de bryton rider 40e gehaald. Deze hebben ze in de aanbieding van 179 voor 129. Ben goed ontvangen nadat ik gebeld had of ze er eentje over hadden en apart wilden leggen. Met een grapje en een grolletje werd me verteld dat het de versie zo der hartslagband en cadansmetwr is. Daar heb ik notie van genomen en besloten het ding aan te schaffen. In eerste instantie kende de man achter de klasse de aanbieding niet en vroeg of ik 179 wilde betalen. Toen ik hem vertelde van de andere prijs ging hij meteen om en zette de prijs om. Intussen kwam een collega van hem aangelopen en die vertelde ook over de actie (advertentie in fietsmagazine). Als goed makkertje kreeg ik een gratis plastic tas met hun reclame erop. Kon ik mooi reclame lopen voor hun. Intussen hebben ze de zak gevuld met gratis energie repen en gelletjes. Kon ik mooi gaan proeven.

Goede service als je het mij vraagt. Is een blijvertje voor mij dus.
P_K
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: za 14 juni 2008, 00:52
Mijn mountainbike: Specialized M5 S-Works HT (World Cup Edition)
Contacteer:

Buffalo schreef:Vandaag een bliksembezoek gebracht aan bike2build. Heb er de bryton rider 40e gehaald. Deze hebben ze in de aanbieding van 179 voor 129. Ben goed ontvangen nadat ik gebeld had of ze er eentje over hadden en apart wilden leggen. Met een grapje en een grolletje werd me verteld dat het de versie zo der hartslagband en cadansmetwr is. Daar heb ik notie van genomen en besloten het ding aan te schaffen. In eerste instantie kende de man achter de klasse de aanbieding niet en vroeg of ik 179 wilde betalen. Toen ik hem vertelde van de andere prijs ging hij meteen om en zette de prijs om. Intussen kwam een collega van hem aangelopen en die vertelde ook over de actie (advertentie in fietsmagazine). Als goed makkertje kreeg ik een gratis plastic tas met hun reclame erop. Kon ik mooi reclame lopen voor hun. Intussen hebben ze de zak gevuld met gratis energie repen en gelletjes. Kon ik mooi gaan proeven.

Goede service als je het mij vraagt. Is een blijvertje voor mij dus.
Mooie aanbieding inderdaad, mocht je nu toch een HR-band willen hebben, ik geloof dat de ANT+ band van de decathlon (34,95 http://www.decathlon.nl/NL/digitale-ant ... 194604444/" onclick="window.open(this.href);return false; ) ook compatible is. Heb je een mooi goedkoop setje.
Plaats reactie