Bike2build.nl

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
T-iM
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: di 13 februari 2007, 23:15
Mijn mountainbike: Principia MSL - Principia Evolution - Isaac Pascal

msxx schreef:Even een topickick, dit is wat ik aantref op de site van Bike2Build:


VERZENDKOSTEN
NEDERLAND
» €0 tot €75: €12.50
» vanaf €75: GRATIS!


In februari betaalt u GEEN verzendkosten bij elke bestelling vanaf €75!
msxx
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5179
Lid geworden op: zo 16 mei 2004, 15:13
Mijn mountainbike: Een Yank
Contacteer:

Je hebt gelijk, op de frontpage staat enkel de info die ik poste (daar heb ik het dus ook vandaan)
Bij doorklikken is er meer info beschikbaar....

Verzendkosten vanaf maart voordeliger!
Bovendien verzenden we vanaf MAART elke bestelling vanaf €200 GRATIS! (alleen voor bestellingen binnen Nederland, toeslag rembours: €6.00)

Vanaf maart zijn de verzendkosten als volgt:
- Bestellingen tot €75: €12.50 verzendkosten (toeslag rembours: €6.00)
- Bestellingen van €75 tot €200: €5.00 verzendkosten (toeslag rembours: €6.00)
- Bestellingen vanaf €200: GRATIS! (toeslag rembours: €6.00)
Een gewezen verslaafde
T-iM
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: di 13 februari 2007, 23:15
Mijn mountainbike: Principia MSL - Principia Evolution - Isaac Pascal

Hmm, die 200 euro zal ik daar wel niet halen. Maar ik bestel morgen toch nog mooi wat spullen om van het gratis verzenden snel nog te profiteren :D
JanW
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2502
Lid geworden op: do 9 maart 2006, 23:09
Mijn mountainbike: Salsa El mariachi 29er SS, Gary Fisher Hifi 29, Salsa Fargo 29 2012
Contacteer:

Hebben ze dat nu gedaan omdat er hier zo fel op werd gereageerd?

Ik vind de kosten wel beter nu, die €12,50 is misschien nog wel iets aan de hoge kant, maar als je de moeite en de tijd rekent dat ze bezig zijn met een klein onderdeel snap ik het ook wel.

Aan de andere kant ook wel weer slim van ze want er zullen een hoop menesen zijn die nog iets gaan bijbestellen om maar boven de €75 te komen.
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

JanW schreef:Hebben ze dat nu gedaan omdat er hier zo fel op werd gereageerd?
komen.
Wat denk je zelf, kijk hierboven is naar 1 van de sponsors van dit forum? Ze zullen het zich in ieder geval een klein beetje aantrekken denk ik
Gebruikersavatar
cHoc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 340
Lid geworden op: vr 12 augustus 2005, 09:31
Mijn mountainbike: Ik heb geen mountainbike, Ik heb Mountain Cycles
Contacteer:

ze lezen het idd natuurlijk mee, en ze merken het blijkbaar ook in de online sales.....

Wegens succes verlengd!
Ook in maart betaalt u GEEN verzendkosten bij elke bestelling vanaf €75! (alleen voor bestellingen binnen Nederland, toeslag rembours: €6.00)
Partner In Management Position, that make's you the ho!

Done a update in Fury
xivaz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 10 juni 2011, 20:01
Mijn mountainbike: Save 4.0

VERZENDKOSTEN
NEDERLAND
» €0 tot €50: €7,50
» Vanaf €50: GRATIS!


Vorige week een pakket besteld t.w.v. €63,- dus geen verzendkosten.

2 dagen later werd het pakket verzonden via TNT Post (Track & Trace). Dit heb ik gevolgd, tot de status; 24.06.2011: Zending afgeleverd op mijn adres. Ik was die hele dag thuis, maar er was niets afgeleverd ook niet bij de buren, erg slordig van TNT.

Na wisselende contacten met zowel TNT als Bike2Build ben ik erachter gekomen dat de afzender Bike2Build mijn pakket niet verzekerd had tegen vermissing. Dus TNT doet verder geen onderzoek.

Op dit moment ben ik afhankelijk van Bike2Build, ik heb hun verzocht het pakket nog een keer te verzenden of schade te vergoeden. Ik verwacht dat dit gebeurd, tot nu toe hebben ze netjes alle problemen opgelost.
<maurice>>
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: za 11 april 2009, 22:49
Mijn mountainbike: Cotic Solaris

xivaz schreef:VERZENDKOSTEN
NEDERLAND
» €0 tot €50: €7,50
» Vanaf €50: GRATIS!


Vorige week een pakket besteld t.w.v. €63,- dus geen verzendkosten.

2 dagen later werd het pakket verzonden via TNT Post (Track & Trace). Dit heb ik gevolgd, tot de status; 24.06.2011: Zending afgeleverd op mijn adres. Ik was die hele dag thuis, maar er was niets afgeleverd ook niet bij de buren, erg slordig van TNT.

Na wisselende contacten met zowel TNT als Bike2Build ben ik erachter gekomen dat de afzender Bike2Build mijn pakket niet verzekerd had tegen vermissing. Dus TNT doet verder geen onderzoek.

Op dit moment ben ik afhankelijk van Bike2Build, ik heb hun verzocht het pakket nog een keer te verzenden of schade te vergoeden. Ik verwacht dat dit gebeurd, tot nu toe hebben ze netjes alle problemen opgelost.
Bike2build is hierin dus de verantwoordelijke partij. Een keer een pakketje kwijtraken en vergoeden is goedkoper dan alle pakketten verzekerd verzenden.....
Grote wielen, sneller thuis.

pain is brood in het frans
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

De topictitel is ook niet helemaal actueel meer geloof ik.. (zal 'm bij gelegenheid even aanpassen)

Vanwege stelselmatig tijdgebrek tijdens openingstijden van 'fysieke' winkels, maar eens gaan shoppen bij B2B.
Dit vanwege het feit dat ik spullen nodig had voor een hybride (de meeste shops hebben niks voor hybride specifieke wensen), de spullen in no-time moest hebben én voor een strakke prijs natuurlijk. B2B was de enige shop die aan al m'n eisen kon voldoen en ik ben zeer tevreden met het resultaat (lees: de snelheid van levering en het pakket an sich).

Mij blij :-q
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
ChrisCross32
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 12 juli 2011, 22:14
Mijn mountainbike: Giant Rock '07

Opzoek naar een paar leuke onderdelen terecht gekomen bij B2B, besteld en binnen 2 dagen was alles binnen. Erg tevreden!
You have to do what others don't to achieve what others don't
DaanC
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 8 juni 2011, 00:58
Mijn mountainbike: Cube LTD Comp

Vorige week wat spullen besteld bij B2B, zelfde dag nog verzonden, das erna in huis. Perfect!

Kwam er vervolgens achter dat ze in Vlaardingen zitten en das voor mij ongeveer 20 minuten fietsen. Ben er nu twee keer geweest. Erg grote winkel, veel mooie fietsen, uitgebreid kleding assortiment en niet onbelangrijk: vriendelijke en behulpzaam personeel. Nog geen ervaring met hun werkplaats, maar je kan alles vanaf de winkel zien en zag er goed uit. Deze winkel geeft mij in ieder geval een goed gevoel om mijn fiets langs te brengen, in tegenstelling tot de grootste LBS bij mij in de stad waar ze me vandaag nog een versleten, intensief gebruikte fietsstandaard probeerde te verkopen tegen nieuwprijs... En owja ze zijn gewoon op maandag open wat de meeste fietszaken niet doen...
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Heb zelf prima ervaring met B2B. En als je met je bikematen samen wat bestelt haal je de franco waarde meestal ook wel!
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Joep9
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: do 30 juni 2011, 00:54

xivaz schreef:VERZENDKOSTEN
NEDERLAND
» €0 tot €50: €7,50
» Vanaf €50: GRATIS!


Vorige week een pakket besteld t.w.v. €63,- dus geen verzendkosten.

2 dagen later werd het pakket verzonden via TNT Post (Track & Trace). Dit heb ik gevolgd, tot de status; 24.06.2011: Zending afgeleverd op mijn adres. Ik was die hele dag thuis, maar er was niets afgeleverd ook niet bij de buren, erg slordig van TNT.

Na wisselende contacten met zowel TNT als Bike2Build ben ik erachter gekomen dat de afzender Bike2Build mijn pakket niet verzekerd had tegen vermissing. Dus TNT doet verder geen onderzoek.

Op dit moment ben ik afhankelijk van Bike2Build, ik heb hun verzocht het pakket nog een keer te verzenden of schade te vergoeden. Ik verwacht dat dit gebeurd, tot nu toe hebben ze netjes alle problemen opgelost.
Al langs geweest bij het postkantoor waar je normaal je bestellingen moet ophalen indien deze na twee pogingen niet meer worden bezorgd? Ik heb iets vergelijkbaars gehad, lag het gewoon op het postkantoor. (je geeft aan dat je al contact hebt gehad met TNT, maar indien dit betekent dat je nog niet zelf bij het postkantoor bent langsgeweest, kan dit misschien verschil maken).


Verder: TNT is door jou gewoon aansprakelijk te stellen (onrechtmatige daad), alhoewel het bewijstechnisch hier wat moeilijk ligt. Het ligt natuurlijk meer voor de hand dat je B2B aanspreekt (waarop zij eventueel TNT kunnen aanspreken op wanprestatie, maar dat is jouw zaak dan niet meer).
Rollie71
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: di 14 september 2010, 11:46
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010

Had vorige week wat spullen besteld met coupon 15% korting op alles. Er bleek iets niet op voorraad te zijn waarna een keurig mailtje volgde (dezelfde dag nog) met de mogelijkheid om te wachten tot het compleet was, een vervangend artikel of voor het itesdat niet op voorraad was mijn geld terug te krijgen. Ik heb destijds mijn fiets bij de winkel in Ermelo gekocht tijdens de opheffingsuitverkoop maar geen boekjes e.d. gekregen. Ik heb van de week gemaild of ik deze alsnog kon krijgen en vervolgens zat er vandaag bij het pakket een keurig setje met handleidingen van fiets, vork en remmen. Hulde!
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Had afgelopen voorjaar in mijn bestelling 1 binnenbandje wat lek was.
Na een telefoontje de volgende dag kosteloos een nieuwe geleverd gekregen.
Zeer goede service dus :-q .
Plaats reactie