thnx, die had ik niet gezien!Matthijs_XtC schreef: ↑do 22 april 2021, 11:21dat zijn alleen de normale verzendkosten, BTW heeft Wiggle blijkbaar zelf geregeld, zie https://www.wiggle.nl/h/option/productpricing
www.wiggle.co.uk
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 276
- Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
- Mijn mountainbike: Giant Trance
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 317
- Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
- Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)
12 mei wat DMR Vault pedalen besteld voor een mooie prijs. Inmiddels 19 dagen verder en ze lijken nog steeds bij de douane te liggen. Je denkt wel even na voordat je nu iets uit de UK besteld, zelfs als de BTW en andere heffingen geregeld zijn… dit gaat toch wel echt een probleem worden voor zaken als Wiggle en CRC lijkt mij.
-
- Moderator
- Berichten: 16850
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Het is ook echt duidelijk duurder geworden om uit de UK te bestellen hoor.
Ik heb kort voor de Brexit mijn Vitus gravelaar bij Wiggle besteld, die stond toen voor €999,- in de lijst. Dat is na de Brexit €1.250,- geworden.
Het kan natuurlijk zijn dat er meer factoren een rol spelen in die prijsstijging, maar het gaat om exact dezelfde fiets dus geen nieuwer model(jaar).
Als ik wat wil bestellen check ik altijd een aantal webshops waaronder ook CRC/Wiggle. Sinds de Brexit zijn die opties prijstechnisch gezien echt minder interessant geworden. Dus ik denk wel dat ze de gevolgen zullen merken wat betreft hun afzet in de EU...
Ik heb kort voor de Brexit mijn Vitus gravelaar bij Wiggle besteld, die stond toen voor €999,- in de lijst. Dat is na de Brexit €1.250,- geworden.
Het kan natuurlijk zijn dat er meer factoren een rol spelen in die prijsstijging, maar het gaat om exact dezelfde fiets dus geen nieuwer model(jaar).
Als ik wat wil bestellen check ik altijd een aantal webshops waaronder ook CRC/Wiggle. Sinds de Brexit zijn die opties prijstechnisch gezien echt minder interessant geworden. Dus ik denk wel dat ze de gevolgen zullen merken wat betreft hun afzet in de EU...
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
€ 999,- + 4% invoer rechten + 21%BTW = € 1257,14kermit schreef: ↑ma 31 mei 2021, 11:01 Het is ook echt duidelijk duurder geworden om uit de UK te bestellen hoor.
Ik heb kort voor de Brexit mijn Vitus gravelaar bij Wiggle besteld, die stond toen voor €999,- in de lijst. Dat is na de Brexit €1.250,- geworden.
Het kan natuurlijk zijn dat er meer factoren een rol spelen in die prijsstijging, maar het gaat om exact dezelfde fiets dus geen nieuwer model(jaar).
Als ik wat wil bestellen check ik altijd een aantal webshops waaronder ook CRC/Wiggle. Sinds de Brexit zijn die opties prijstechnisch gezien echt minder interessant geworden. Dus ik denk wel dat ze de gevolgen zullen merken wat betreft hun afzet in de EU...
Voilà.
Gaat ze bij webshops in de UK echt merken dat ze nu geen EU land meer zijn.
-
- Moderator
- Berichten: 16850
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Klopt die som Jeff?
Moet de Britse VAT niet eerst van die €999,- af?
Niet dat het uitmaakt voor de gevolgen voor de Britse webshops overigens
Moet de Britse VAT niet eerst van die €999,- af?
Niet dat het uitmaakt voor de gevolgen voor de Britse webshops overigens
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Moderator
- Berichten: 16850
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Klopt, maar die €999 was de prijs die ik toen vanuit NL zag dus daar zit dan de VAT toch in?
Die gaat er nu vanaf, en in plaats daarvan komen er die invoerrechten en NL BTW bovenop. Maar hoe het ook zij, in dit geval is dat dus (voor ons) een prijsstijging van 25% en dat is gewoon veel.
Het zal er in de praktijk hoe dan ook op neerkomen dat ze niet vaak meer mee kunnen met de prijzen van de bekende Duitse shops e.d. Jammer, ik heb toch met enige regelmaat bij Wiggle gekocht en eigenlijk altijd naar tevredenheid.
Die gaat er nu vanaf, en in plaats daarvan komen er die invoerrechten en NL BTW bovenop. Maar hoe het ook zij, in dit geval is dat dus (voor ons) een prijsstijging van 25% en dat is gewoon veel.
Het zal er in de praktijk hoe dan ook op neerkomen dat ze niet vaak meer mee kunnen met de prijzen van de bekende Duitse shops e.d. Jammer, ik heb toch met enige regelmaat bij Wiggle gekocht en eigenlijk altijd naar tevredenheid.
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 317
- Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
- Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)
Bijna een maand na de bestelling zijn vandaag de pedalen ineens via GLS aan de deur verschenen. De tracking was nog niet ge-update verder. Lang wachten maar de DMR Vault pedalen in zwart met koper pinnen zien er gaaf uit!
-
- Moderator
- Berichten: 16850
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Ja, wel al een aantal jaren geleden (ruim 5 schat ik...)
Ik had een Fox vork in een fiets die ik bij hen gekocht had die me niet beviel. Hij was niet echt kapot, maar ik vond hem "taai". Gemaild, en telkens snel reactie terug en ook nog van dezelfde medewerker dus ik hoefde niet meerdere malen m'n verhaal weer uit te leggen.
Vork is toen op Wiggle's kosten naar de UK gestuurd, daar bij een Fox service centre nagelopen en weer terug gekomen.
Uiteraard duurde het hele proces een tijdje, maar dat weet je als je in het buitenland besteld. Maar over de afhandeling niets dan lof.
Gezien jouw ervaring is er wellicht wat veranderd in de tussenliggende jaren...
Misschien scheelt het hoe je ze een bericht stuurt? Soms kan dat via een formulier op de site, soms staat er een link bij je bestelling, en soms is het gewoon mailen naar een opgegeven adres.
Maar het is momenteel ook gewoon druk bij veel shops, kan ook zo z'n invloed hebben op de verwerkingstijden.
Ik had een Fox vork in een fiets die ik bij hen gekocht had die me niet beviel. Hij was niet echt kapot, maar ik vond hem "taai". Gemaild, en telkens snel reactie terug en ook nog van dezelfde medewerker dus ik hoefde niet meerdere malen m'n verhaal weer uit te leggen.
Vork is toen op Wiggle's kosten naar de UK gestuurd, daar bij een Fox service centre nagelopen en weer terug gekomen.
Uiteraard duurde het hele proces een tijdje, maar dat weet je als je in het buitenland besteld. Maar over de afhandeling niets dan lof.
Gezien jouw ervaring is er wellicht wat veranderd in de tussenliggende jaren...
Misschien scheelt het hoe je ze een bericht stuurt? Soms kan dat via een formulier op de site, soms staat er een link bij je bestelling, en soms is het gewoon mailen naar een opgegeven adres.
Maar het is momenteel ook gewoon druk bij veel shops, kan ook zo z'n invloed hebben op de verwerkingstijden.
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
Mijn ervaring was iets anders Een paar jaar terug een Manitou voorvork gekocht en die had al problemen met de high speed compressie uit de doos. Mail contact liep best moeizaam en beetje kasje naar de muur idee. Uiteindelijk kon ik de vork terugsturen en ze zouden het gaan repareren, voorvork behoorlijke tijd kwijt geweest en toen hij eindelijk terug kwam was er enkel nieuwe olie in gekomen en het probleem was nog steeds precies hetzelfde aanwezig... niks opgelost dus. Toen maar direct contact gezocht met Manitou die me direct zonder al te veel vragen een nieuwe demper unit opstuurde, helaas nog niet helemaal top. Manitou heeft laatst nog ver buiten de garantie de vork teruggenomen en hem volledig geserviced/gerepareerd uit coulance, manitou top! Wiggle matig... Maar goed, dat is mijn ervaring.
- Arjan1
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
- Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2
Ik bestel niet meer bij Wiggle, ondanks hun soms leuke prijzen.
Contact is beroerd, klantservice 'suck's', ze sturen vaak de producten in een met tape verpakte plastic zak...en elke keer als je wat bestel word je gelijk doodgegooid met spam, ook al geef je elke keer aan dat je geen nieuwsbrieven etc wilt ontvangen, en het is een hele heisa om daat weer vanaf te komen.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 480
- Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
- Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO
Dus nog ff wachten dus op mijn bestelling van Wiggle
Mijn eerste bestelling bij Wiggle en wat me vooral tegenvalt is de verwachting die ze wekken verkeerd is: Op of voor 7-6-2021
Lijkt wel of de douane de handel met Engeland traineert. Spullen van Ome Ali zijn er sneller.
Erg veel handelingen, weinig voortgang
#OpaRijdtEenIZZO